اخبار داغ

ادامه پیشروی ارتش در شرق حلب؛

نیروهای سوری در آستانه ورود به حومه «رقه»

نیروهای سوری در آستانه ورود به حومه «رقه»
مقام بلندپایه نظامی سوریه با اشاره به پیشروی‌های ارتش و متحدان این کشور در شرق حلب گفت: نیروهای سوری با اشراف بر سلسله جبال غرب استان رقه فاصله اندکی تا ورود به حومه این شهر دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک مقام بلندپایه ارتش سوریه در سوریه اظهار داشت: نیروهای ارتش سوریه با اشراف بر سلسله جبال واقع در غرب استان رقه فاصله اندکی تا ورود به حومه این شهر دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: نیروهای سوریه با همکاری متحدان خود طی عملیات نظامی راه های لجستیک بین حومه جنوب غرب رقه و مناطق حضور داعش در حومه شرق و جنوب شرق حلب را مسدود کردند.

,

این سرتیپ ارتش سوریه با بیان اینکه نیروهای سوری تا مسافت بیش از 30 کیلومتری به سمت شرق شهرک خناصر واقع در مسیر جایگزین مواصلاتی بین حلب و دمشق معروف به شریان حلب ( در حومه شرقی حلب) پیش رفته اند، افزود: اهدف نخست این پیشروی ها رسیدن به سبخة الجبول واقع در جنوبی ترین نقطه شرق حلب است تا پس از آن همه راه های انتقال کمک ها از طبقه در حومه رقه به حومه شرقی حلب قطع شود.

,

,

, , ,

این منبع گفت: سیطره مجدد ارتش سوریه بر منطقه سبخة الجبول زمینه انتقال عملیات به سمت شهر مسکنه که یکی از سه پایگاه بزرگ باقیمانده داعش در حومه حلب است فراهم می کند و انتظار می رود پرونده شهر مسکنه هم به موازات تشدید عملیات نظامی علیه داعش در پیرامون شهر الباب باز شود بخصوص که ارتش سوریه روستاهای کوچک تحت اشغال داعش شامل برلهین و شامر در جنوب غرب الباب را تحت سیطره خود گرفته و تل عران و تادف 2 فاصله بزرگ ارتش سوریه تا الباب است که نیروهای سوریه تنها یک کیلومتر تا آن فاصله دارند.

,

منبع سوری گفت: رسیدن ارتش سوریه به تل عران شهر الباب را در مقابل کمانه آتشی قرار خواهد داد که از شش کیلومتر جنوب الباب تا 5 کیلومتری غرب آن کشیده شده به گونه ای که روستای الازرق حد فاصل بین ارتش سوریه و مناطق حضور شبه نظامیان سپر فرات خواهد بود در عین حال رویارویی بین ارتش سوریه و این شبه نظامیان بسیار بعید به نظر می رسد.

,

,

, , ,

مقام نظامی سوریه تاکید کرد: از زمانی که ترکیه درصدد دستیابی به راه حل سیاسی در سوریه است و سیگنال های سیاسی که اخیرا از طریق اظهارات مقامات این کشور صادر می شود در خصوص اینکه دستیابی به راه حل بحران در سوریه بدون حضور بشار اسد غیرممکن است، تقابل نیروهای سوری با نیروهای تحت حمایت ترکیه (شبه نظامیان ارتش آزاد در الباب) بعید به نظر می رسد.

,

وی افزود: عملیات نظامی ارتش سوریه در مناطق شرق خناصر یک هفته پس از پیشروی ها علیه مواضع جبهه النصره و جنبش احرار الشام واقع در غرب مسیر حلب به دمشق انجام شده که طی آن ارتش سوریه مواضع جدید خود را پس از پیشروی سه کیلومتری در عمق مناطق حضور این دو گروهک تروریستی تثبیت کرد و هدف از این پیشروی ممانعت از گشوده شدن این جبهه از سوی النصره و احرار الشام در جریان پیشروی ارتش به سوی حومه شرقی حلب است.

,

سرتیپ ارتش سوریه گفت: احرار الشام و النصره اغلب اوقات همزمان با حملات مشابه داعش به جاده حلب به دمشق به این جاده حمله می کند که این امر نشانه عمق رابطه و هماهنگی میدانی بین این طرف های تروریستی است با وجود اینکه آنها بر سر برخی منافع با یکدیگر کشمکش های جانبی دارند.

,

وی پیشروی ارتش سوریه و متحدانش به عمق حومه غربی رقه در مرحله کنونی را ممکن خواند و گفت: رسیدن به این جبهه کار دشواری نیست چون داعش در چنین مناطقی قادر به مقابله با پیشروی ارتش سوریه و متحدانش نیست و خود را مشغول درگیری همزمان با ارتش سوریه در چندین جبهه مختلف کرده به گونه ای که به رغم به فرسایش کشیدن قدرت نیروی انسانی خود نتوانسته هیچ هدف راهبردی در عمل محقق کند.

,

انتهای پیام/ط

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه