اخبار داغ

گلایه مدیر شرکت تولید پولشمار از یک مزایده پرحاشیه!

از تنها شرکت تولید پول‌شمار ایرانی خرید نمی‌کنند/کالایی که صرفاً مونتاژ خارج است تولیدی نمی‌گویند

از تنها شرکت تولید پول‌شمار ایرانی خرید نمی‌کنند/کالایی که صرفاً مونتاژ خارج است تولیدی نمی‌گویند
چندی پیش آگهی مناقصه خرید 700 دستگاه پول شمار از طرف بانک ملی منتشر شد که در این مناقصه امتیاز ویژه ای برای کالای خارجی در نظر گرفته شده بود در حالی که بانک ملی ادعای حمایت از تولید داخل را داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کار ایرانی، در مناقصه بانک ملی طبق مشاهدات، اسناد پولشمار خارجی از امتیاز بیشتر و ایرانی از امتیاز کمتری برخوردار بود.  پس از اخباری که در رسانه ها مبنی بر عدم حمایت بانک ملی از تولید داخل منتشر شد، بانک ملی تکذیبیه ای را منتشر کرد و در آن به حمایت از تولید داخل تاکید داشته و اخبار مربوط به تصمیم این بانک را برای حضور در مناقصه خرید و واردات ۷۰۰ دستگاه اسکناس‌شمار خارجی تکذیب کرد. در جزئیات این مناقصه آمده است دستگاه های ساخت ژاپن یا غرب اروپا در مناقصه صاحب امتیاز 100، دستگاه های ساخت کره جنوبی 70 امتیاز و سایر کشورهای آسیایی 30 امتیاز!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از کار ایرانی، در مناقصه بانک ملی طبق مشاهدات، اسناد پولشمار خارجی از امتیاز بیشتر و ایرانی از امتیاز کمتری برخوردار بود.  پس از اخباری که در رسانه ها مبنی بر عدم حمایت بانک ملی از تولید داخل منتشر شد، بانک ملی تکذیبیه ای را منتشر کرد و در آن به حمایت از تولید داخل تاکید داشته و اخبار مربوط به تصمیم این بانک را برای حضور در مناقصه خرید و واردات ۷۰۰ دستگاه اسکناس‌شمار خارجی تکذیب کرد, کار ایرانی, کار ایرانی, . در جزئیات این مناقصه آمده است دستگاه های ساخت ژاپن یا غرب اروپا در مناقصه صاحب امتیاز 100، دستگاه های ساخت کره جنوبی 70 امتیاز و سایر کشورهای آسیایی 30 امتیاز!,

 

,

چندسالی است که شعار حمایت از تولید داخلی را از مسئولان می شنویم و ظاهر سازی آن را برای تبلیغات و سیاسی بازی ها می بینیم اما شواهد نشان می دهد تمام این شعار ها که حتی به قانون هم تبدیل شده است در حد حرف باقی مانده است.

, چندسالی است که شعار حمایت از تولید داخلی را از مسئولان می شنویم و ظاهر سازی آن را برای تبلیغات و سیاسی بازی ها می بینیم اما شواهد نشان می دهد تمام این شعار ها که حتی به قانون هم تبدیل شده است در حد حرف باقی مانده است.,

 

,

فرار به جلو بانک ملی

, فرار به جلو بانک ملی, فرار به جلو بانک ملی,

بانک ملی ایران که باید نماد حمایت از تولید و تولیدکننده ایرانی باشد متاسفانه به طور بسیار مشخص و واضحی اقدام به برگزاری مناقصه ای با اعطای امتیازات ویژه برای اسکناس شمارهای تولید خارج کرده است.

, بانک ملی ایران که باید نماد حمایت از تولید و تولیدکننده ایرانی باشد متاسفانه به طور بسیار مشخص و واضحی اقدام به برگزاری مناقصه ای با اعطای امتیازات ویژه برای اسکناس شمارهای تولید خارج کرده است.,

 

,

با توجه به اینکه در این مناقصه اصلا به دستگاه های ساخت ایران اشاره نشده است حتی اگر بخواهیم دستگاه های ساخت ایران را هم جزء آن بخش سایر کشورهای آسیایی حساب کنیم باز هم در مقابل دیگر کشورها صاحب امتیاز 30 و پایین ترین امتیاز است.

, .,



این مسئله در حالی است که ایران از 30 سال پیش فناوری تولید پول شمار را به بهترین نحو داشته است و پول شمارهای قدیمی که اکنون در بانک ها از بهترین کیفیت برخوردارند و سالهاست که در بانک ها استفاده می شوند.

,
,
,

, ,

 

,

, ,

 

,

سوء تفاهم یا فریب!
بانک ملی ایران در حالی این برداشت رسانه ها را یک سوء تفاهم می داند که تنها شرکت تولید دستگاه پول شمار ایرانی هیچ اطلاعی از این مناقصه ندارد.
 

, سوء تفاهم یا فریب, !, !,
, .,
,

مدیرعامل کارخانه تولید پولشمار ایرانی که از صفر تا صد مراحل تولیدش در داخل و با تجهیزات ایرانی صورت می گیرد از این مناقصه اظهار بی اطلاعی کرده و از عدم حمایت بانک‌ها از شرکت تولید پولشمار داخلی سخن می‌گوید.

, .,

یونس صبا نیک، مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: این شرکت تنها شرکت تولید پولشمار داخلی است، شرکت دیگری هم داعیه تولید داخلی را دارد اما موتور دستگاه های پول شمار آن خارجی و وارداتی است و در ایران مونتاژ می شود.
 

, .,
,

وی تصریح کرد: شرکت مذکور در حال حاضر بسیار پر رونق است و قراردادهای زیادی با آن بسته می شود و هیچ یک از مشکلات شرکت ما را که تنها گناهش تولید کاملاً داخلی است، ندارد.

 

, .,
,
,

کارگران زیادی از کار بیکار شده اند!
صبا نیک ادامه داد: این شرکت دارای 25 سال سابقه است و از قدیمی ترین شرکت های تولید پولشمار محسوب می‌شود به‌طوری که بسیاری از بانک‌ها در گذشته از پولشمارهای این شرکت استفاده می‌کردند اما با ورود لجام گسیخته پولشمارهای چینی و تایوانی و... به دلیل ارازان قیمت بودن آنها دیگر تولید داخل کنار گذاشته شد.

 

, کارگران زیادی از کار بیکار شده اند, !, !,
, ... , .,
,
,

وی تاکید کرد: مسلما خرید جنس مونتاژ ایران از خرید کالایی که کاملا وارداتی است بهتر است و ما نمی خواهیم رقیبمان را تخریب کنیم اما انتظار داریم مسئولان مربوطه فریبکاری نکنند و اسم کالای مونتاژی را تولید داخل بگذارند و از تنها شرکتی که تولید داخلی دارد حمایت نکنند.

 

, .,
,
,

وی افزود: اکنون در شرکت تعداد تعدیلی های بسیار بالایی داشتیم و در حال حاضر تعداد نیروی بسیار اندکی صرفا برای تعمیر دستگاه ها و بازسازی آن و تعدادی نیرو برای تولید داریم چرا که خریدی صورت نمی گیرد تا کار ما رونق پیدا کند.

 

, .,
,
,

صبانیک اشاره کرد: تمام این مسائل در حالی است که قیمت دستگاه های پولشمار ما نسبت به رقبای خود بسیار پایین تر و کیفیت آن بسیار خوب است اما متاسفانه مافیا اجازه کار به ما را نمی دهد.

 

, .,
,
,

تمام این مسائل در حالی است که در جزئیات این مناقصه آمده است دستگاه‌های ساخت ژاپن یا غرب اروپا در مناقصه صاحب امتیاز 100، دستگاه‌های ساخت کره جنوبی 70 امتیاز و سایر کشورهای آسیایی 30 امتیاز! و جالب اینجاست که در این امتیازبندی، به دستگاه‌های ساخت ایران اصلاً اشاره نشده است.
 

, .,
,

انتهای پیام

, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه