اخبار داغ

پایتخت اقتصادی کشور با یک ساعت بارندگی فلج می شود

پایتخت اقتصادی کشور با یک ساعت بارندگی فلج می شود
شهر بندرعباسی که عنوان پایتخت اقتصادی کشور را یدک می کشد با یک ساعت بارندگی خسارت‌هایی در حوزه مختلف شهری شاهد بوده و اندک بارندگی زندگی شهروندان را مختل کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛باران یک نعمت الهی است که بارش آن در ایران در بیشتر مناطق با کاهش بارندگی روبرو بوده اند و برای بارش این رحمت بعضی از استان های خشک و کم باران دست به دامن خدا شده اند و نماز باران را بجا آورده اند و خداوند مهربان هیچگاه دست رد به سینه بنده های خود نمی زند و بارش باران را بر شهر رو دیار نازل کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

استان هرمزگان با توجه به موقعیت جغرافیایی گرم و خشک است که در سال 1395 به دلیل خشکسالی های اخیر که کشور با آن مواجه شده است بیشتر از 9 ماه است که در این سال بارندگی نداشته است.

,

خواندن نماز باران در استان هرمزگان در شهرهای مختلف آن باعث شده است که هم اکنون نزول این رحمت الهی بر استان هرمزگان ببارد و این بارندگی موجب خوشحالی مردم شده است.

,

اما از دیگر مشکلاتی که مردم استان هرمزگان در زمان بارندگی با آن مواجه می شوند بی تدبیری مسئولین از خیابان ها و کوچه های محلات است که با کمترین بارش در شهر تمامی معابر و خانه ها زیر آب فرو می رود.

,

با تداوم پیدا کردن بارندگی دیگر هیچ از افراد بدون استفاده از وسایل نقلیه نمی تواند رفت و آمد کنند، بارها بارها شده است در این خصوص با استاندار ، شهردار بندرعباس و اعضای شورای شهر برای حل این مشکل صحبت شده است و با قول های که در چند وقت آتی قرار است برپا شود اما نشانی از این کارکردها و برنامه ها نیست و نخواهد بود.

,

با وجود قدیمی بودن سیستم های برقی و مخابراتی در استان هرمزگان باعث شده برای ساعت ها و روزها از نبود برق ،آب و آنتن دهی تلفن قطع شود و با این مشکلات باعث می شود یک شهر برای انجام امور کارهای اداری خود عقب بماند و زندگی شهری را مختل کند.

,

زمانی که یکی از مسئولین کشوری با استان هرمزگان سفر می کند و از سایر مشکلات استان با آن سخن به میان می آید مسئولین بر این فکر فرو می روند که استان هرمزگان پایتخت اقتصاد کشور با این همه مشکل و دغدغه های مردمی گرفتار است و دلیل آن را از مسئولین استان خواستار هستند .

,

مسئولین استان هرمزگان برای حل مشکلات و موضلات در استان خواستار دریافت بودجه می شوند که برای راه سازی استان با این مقدار پول احتیاج است و استان با کمبود بودجه مواجه است که باعث شده که استان هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور هیچ سودی که از اسم که بر روی خود برخوردار است بهره ای ببرد .

,

گلایه شهروندان هرمزگانی از آبگرفتگی خیابان ها

, گلایه شهروندان هرمزگانی از آبگرفتگی خیابان ها,

رضا بهرامی شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی هرمز با اشاره به آب گرفتگی معابر در شهر گفت: ما خداروشکر می کنیم بعد از 9 ماه  از باران الهی برخورداریم اما اگر مسئولین استانی بفکر استان نباشد توقع دارید از دیگر استان های کشور به هرمزگان توجه داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی هرمز,

وی افزود: بارندگی کمتر از 5 ساعت است بر شهر می بارد اما زمانی که به خیابان ها می روید انگار ده روز بارندگی داشته ایم و این مقدار آب در خیابان ها جمع شده است.

,

شهروند بندرعباسی اظهار کرد: بارها شده است که در زمان بارندگی به دلیل آبگرفتگی افرادی در خیابان و معابر گرفتار شده اند، این مشکل آبگرفتگی در بندرعباس هیچ موقع حل نخواهد شد زیرا هیچ کدام از ارگان های دولتی با یکدیگر هماهنگ نیستند.

,

نبود زیر ساخت‌های مناسب شهری باعث ‌آبگرفتگی خیابان ها و معابر است

, نبود زیر ساخت‌های مناسب شهری باعث ‌آبگرفتگی خیابان ها و معابر است,

نرگس محبی شهروند بندرعباسی بیان کرد:با توجه به اینکه باران تنها چند ساعتی مهمان شهرمان است اما بدلیل نبود زیر ساخت‌های مناسب شهری شاهد ‌آبگرفتگی معابر و مسدود شدن کوچه ها می شویم.

,

وی افزود: در سال گذشته به دلیل آبگرفتگی در معابر شهرداری اقدام به باز کردن دریچه های فاضلاب نمودند که بتواند آب معابر را در فاضلاب شهری هدایت کند تا مشکل آبگرفتگی در خیابان و معابر حل شود.

,

محبی تصریح کرد: با تمام شدن بارندگی همچنان دریچه این فاضلاب ها استان باز بود است و هیچ علایم خطر بر روی آن نصب نکرده بودند و این باعث شد در زمان تاریکی شب یک خانم باردار در این چاله فاضلاب بیا افتد و با اقدام چند نفر توانستند خانم باردار را از فاضلاب ببرون آوردند.

,

 

,

شهروند بندرعباسی اظهار کرد: بندرعباس با بارش بارندگی در شهر مشکلات فراوانی را به وجود می آورد و این مشکلات مردم شهر با آن دست و پنجه با آن نرم می کند .

,

خور محله دو هزار بزرگترین موضول درزمان بارندگی 

, خور محله دو هزار بزرگترین موضول درزمان بارندگی ,

محمدرضا رضایی شهروند بندرعباسی اظهار کرد:با توجه به اینکه من در محله دو هزار زندگی می کنم با قرار گرفتن یک خور در وسط محله باعث شده است با مشکلات فراوانی اهالی محله با آن مواجه شوند .

,

وی افزود: با بارش کوچکترین باران دیگر تحمل بوی فاضلاب برای ساکنین این محله را از دست می دهند ، بارها شده است با بارندگی های شدید آب وارد خانه ها شده است و همه زندگی ساکنین را از بین برده است.

,

رضایی خاطرنشان کرد: هر سال با جمعی از اهالی محله برای حل این مشکل به شهردار مرکزی مراجعه نموده ایم اما با گفتن کمبود بودجه در استان بیان می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه