اخبار داغ

ایمن‌سازی راهکاری برای بهینه سازی تولید؛

فاجعه در کمین بازار تهران/ لزوم انتقال شهرک‌های صنعتی به خارج از شهر و ساماندهی بنگاه‌های تولیدی

فاجعه در کمین بازار تهران/ لزوم انتقال شهرک‌های صنعتی به خارج از شهر و ساماندهی بنگاه‌های تولیدی
در تهران هزاران واحد تولیدی در داخل شهر وجود دارند که بیشترشان از ایمنی مناسبی برخوردار نیستند و با وجود ترافیک شهر تهران، تراکم ساختمان ها و تراکم جمعیت اگر حادثه ای دیگر اتفاق بیفتد شاید فاجعه ای عمیق تر از حادثه پلاسکو به بار بیاید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک بار دیگر حادثه ای در شهر تهران اتفاق افتاد  و باز هم ضعف ایمنی در شهر را ثابت کرد؛ تولیدی های متراکم در شهر شلوغ با ترافیک فراوان و تراکمی سرسام آور!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پلاسکو در خیابان جمهوری فقط مرکز فروش محصولات نبود بلکه در پلاسکو تولیدی های زیادی نیز فعال بودند، صدها لیتر گازوئیل در پلاسکو برای دستگاه های تولید ذخیره شده بود و شاید یکی از دلایل مهمی که نگذاشت آتش با وجود تلاش بی وقفه آتش نشانان خاموش شود همین گازوئیل های ذخیره شده بود.

,

این که چرا باید این واحدهای تولیدی در مرکز شهر باشند و برای سوخت دستگاه های خود از گازوئیل استفاده کنند انتقاد بسیاری از کارشناسان را برانگیخت شاید اگر این واحدهای تولیدی در مرکز پلاسکو نبودند آتش در همان ساعات اولیه کنترل و خاموش می شد.  

,

ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز از انتشار یک تانکر گازوئیل در محل ساختمان پلاسکو خبرداد و خاطرنشان کرد: یک تانکر گازوئیل در محل ساختمان وجود داشت که انفجار این تانکر نیز سبب افزایش شدت آتش بوده است.

, .,

مهدی چمران هم در ارتباط با حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو گفت: علت آتش گرفتن مجدد این ساختمان در صبح که موجب فروریختن ساختمان شد؛ گفته می‌شود وجود تانکرهای گازوئیل در طبقات بالا بوده زیرا در این ساختمان از گاز استفاده نمی‌شده است.

, .,

در تهران هزاران واحد تولیدی در داخل شهر وجود دارند که بیشترشان از ایمنی مناسبی برخوردار نیستند  و با وجود ترافیک شهر تهران، تراکم ساختمان ها و تراکم جمعیت اگر حادثه ای دیگر اتفاق بیفتد شاید فاجعه ای عمیق تر از حادثه پلاسکو به بار بیاید.

,

اما بهترین راهکاری که برای کم شدن خطر در تهران می توان اندیشید انتقال واحدهای تولیدی به خارج شهر است.

,

 اگر واحدهای تولیدی به خارج شهر انتقال یابد می توان با فناوری جدید و ایمن شهرک های صنعتی را ساخت که در زمان وقوع حادثه خطرات بسیار کاهش یابد از طرفی با وجود گستردگی زمین در شهرک های صنعتی می توان در زمان حادثه با هلی کوپتر به امداد سریع این واحدها رفت و ترافیک شهر دیگر مانع رسیدن آتش نشانان به مرکز حادثه نخواهد بود.

,

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی نیز درباره چرایی استفاده نکردن هلی کوپتر در خاموش کردن آتش پلاسکو گفته بود: با توجه به تراکم ساختمان در محدوده خیابان جمهوری استفاده از هلی کوپتر امکان پذیر نبود زیرا هلی کوپتر باید با ارتفاع بالا پرواز می کرد و به صورت کور به آتش ها آب می ریخت و در این صورت پره های هلی کوپتر بیشتر باد و اکسیژن تولید کرده که باعث شعله ورتر شدن آتش می شد.

,

مساله دیگر لزوم ایجاد شهرک های صنعتی در خارج از شهر و غیرمسکونی بودن شهرک های صنعتی است که خطرات را بسیار کاهش می دهد و مانع از وقفه در کار پایتخت و محدودیت های ترافیکی می گردد.

,

از طرفی دیگر انتقال واحدهای صنعتی ترافیک شهر تهران و آلودگی را به شدت کاهش می دهد؛ روزانه دروازه های ورودی تهران شاهد ورود افراد بسیاری از اطراف تهران از شهرهای کرج، اسلامشهر، فیروزکوه، ورامین، دماوند، شهریار و... به سمت تهران است و هر عصر این جمعیت به مناطق مسکونی خود باز می گردند، انتقال کارگاه های صنعتی به خارج شهر ورود این تعداد از افراد (تقریبا روزانه چهارمیلیون نفر) را به شدت کاهش داده و از بسیاری از خطرات جلوگیری می کند.

,

**در خصوص بیمه نوعی کمبود در اصناف حس می شود

, **در خصوص بیمه نوعی کمبود در اصناف حس می شود,

علی فاضلی رییس اتاق اصناف ایران در گفت و گو با خبرنگار «رازق» ضمن ابراز تاسف از فاجعه پلاسکو اظهار کرد: مسئولیت خسارت مالی وارده در این حادثه که به دلیل بیمه نکردن مغازه داران رخ داد را نمیتوان قاطعا بر عهده شخص، نهاد یا بر عهده مالیات های سنگین گذاشت.

,

 وی با بیان اینکه فرهنگ بیمه در جامعه ما خیلی جدی گرفته نشده است، گفت: در واقع  اهمال کاری دوستان در بیمه کردن موجب خسارتشان شده است.

,

رئیس اتاق اصناف ایران اضافه کرد: در خصوص بیمه نوعی کمبود در اصناف حس می شود و یقینا باید نسبت به این موضوع تمهیداتی را بیاندیشیم.

,

فاضلی ایجاد شهرک های صنفی ایمن در خارج از شهرهای بزرگ را حرکتی ضروری و حرفه ای بیان کرد و گفت: در ارتباط با این حرکت باید بطور جدی اقدام کرد چرا که موجب قدم بر داشتن بسمت توسعه و نوین سازی خواهد شد و در این اصل نباید کم کاری شود.

,

** ایمن سازی است موجب بهینه سازی تولیدات و توسعه صادرات می شود

, ** ایمن سازی است موجب بهینه سازی تولیدات و توسعه صادرات می شود,

وی با بیان اینکه از اصولی که یقینا ما از آن سود می بریم ایمن سازی است که موجب بهینه سازی تولیدات و توسعه صادرات می شود که در این بین سایر دوستان و همکاران نیز باید کمک کنند، گفت: در این خصوص حتما باید به بنگاه ها بخصوص در ارائه تسهیلات و اعتبارات دراز مدت با بهره کم کمک شود که متاسفانه الان شاهد این مطلب نیستیم.

,

**لزوم خروج شهرک های صنعتی به خارج از شهر و ساماندهی بنگاه های تولیدی

, **لزوم خروج شهرک های صنعتی به خارج از شهر و ساماندهی بنگاه های تولیدی,

رییس اتاق اصناف ایران در خصوص سازماندهی بنگاه ها گفت: بند20ماده 55قانون شهرداری ها تاکید موکد روی این موضوع دارد که باید به خارج از شهر و به شهرک ها بروند منتهی شهرداری ها هم به دادن تسهیلات و تمهیدات لازم  برای خروج واحدها مکلفند و اگر این کار انجام شود یک کار بسیار خوبی است.

,

وی با بیان اینکه باید بپذریم که نباید مواد اشتعال زا در مراکز و سطح شهر توسط بنگاه ها شاهد باشیم، گفت: تولیدی کسانی که با مواد مشتعل کننده سرکار و دارند یقینا در مرکز شهر کار بسیار خطرناکی است و از این جهت باید برویم سراغ سازماندهی بنگاه ها و اعتقاد داریم که بهبود بدهیم.

,

**از کمک به عزیزانی که آسیب دیده اند یک لحظه فروگذار نخواهیم کرد

, **از کمک به عزیزانی که آسیب دیده اند یک لحظه فروگذار نخواهیم کرد,

فاضلی در خصوص کمک اتاق اصناف به حادثه دیدگان پلاسکو گفت: از به کمک عزیزانی که آسیب دیده اند یک لحظه فروگذار نخواهیم کرد و شرایط لازم برای پرداخت تسهیلات را فراهم ساخته ایم.

,

وی با بیان اینکه ظرف 48ساعت گذشته که شاهد این حادثه بودیم اتاق اصناف کارگروهی را جهت جمع آوری اطلاعات و آمار دقیق تشکیل داده است، گفت: با در دست داشتن اطلاعات کافی و صحیح پیشنهادات خوبی به دولت دادیم و جلساتی با رئیس صنعت، معدن و تجارت، شورای معاونین و وزیر مطرح شد.

,

وی افزود: با استاندار و شهردار نیز جلسانی داشتیم که بر مبنای آن از تسهیلات و تجهیزات استانداری و شهرداری تهران نیز استفاده کنیم.

,

**عدم افزایش قیمت پوشاک شب عید

, **عدم افزایش قیمت پوشاک شب عید,

رئیس اتاق اصناف ایران با قاطعیت از عدم افزایش قیمت پوشاک شب عید خبر داد و اظهار کرد: در شب عید با کمبود پوشاک مواجه نخواهیم شد و در حال حاضر با انباشت کالا در انبارها مواجه هستیم و کالای تولید کننده روی دستش باقی مانده است.

,

وی تصریح کرد: آسیبی به تولیدات ما به هیچ عنوان وارد نشده و هیچ جای نگرانی برای تامین پوشاک شب عید وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه