اخبار داغ

کارشناس مسائل بین الملل:

اظهارات ضداسلامی ترامپ برای دلجویی از لابی های یهودی است/ انتخاب ترامپ نشان از کاهش عقل سیاسی در آمریکاست

اظهارات ضداسلامی ترامپ برای دلجویی از لابی های یهودی است/ انتخاب ترامپ نشان از کاهش عقل سیاسی در آمریکاست
بیگدلی با بیان اینکه اظهارات ضداسلامی ترامپ برای دلجویی از لابی های یهودی است، گفت: ترامپ برای ضربه زدن به مسلمانان هیچ کاری نمی تواند انجام دهد، چرا که مسلمانان در امریکا توانمندی بالایی دارند و ممکن است فقط برایشان محدودیت هایی را ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بیگدلی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به اظهارات اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه مبارزه با تروریست اسلامی جزو الویت های دولت آمریکاست، گفت: به اعتقاد بنده سخنان بی پایه و اساس ترامپ به خاطر خوشحال کردن اسرائیل صورت گرفته است، چرا که دو نفر از شخصیت هایی که مورد تایید کنگره قرار گرفتند و در راس وزارت دفاع و cia قرار می گیرند، یهودی هستند که مواضع ضدایرانی و ضد اسلامی دارند و همه این ها به دلیل دلجویی از اسرائیلی ها و مبتنی بر استراتژی منطقی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی با بیان اینکه آمدن ترامپ نشان از کاهش عقل سیاسی در امریکا می دهد و این نشانه یک نوع هجوم پوپولیستی در ساختار سیاسی امریکاست، افزود: ترامپ هیچ منطقی ندارد و صحبت هایی که به زبان می آورد،مقداری با خصومت و از هم گسیخته است و باید ببینیم در روزهای آینده مواضعش چگونه خواهد بود به اعتقاد بنده اظهار نظرهای وی نباید هیچ واکنشی از طرف ما داشته باشد، چرا که در چهار چوب های منطقی و سیاسی مطرح نشده و یک مقدار خودخواهانه و برای شاد کردن لابی های یهودی بوده است.
کارشناس مسائل بین الملل و امریکا در پاسخ به این سوال که منافع ملی ما و منافع مسلمانان در برابر منافع ملی امریکایی ها، چه تقابلاتی خواهد داشت؟ اظهار داشت: ترامپ برای ضربه زدن به مسلمانان هیچ کاری نمی تواند انجام دهد، چرا که مسلمانان در امریکا توانمندی بالایی دارند، ممکن است که محدودیت هایی را برای این ها به وجود بیاورد و در اظهار نظرهای انتخاباتی اش هم گفته بود که به مسلمانان میدان نمی دهد و اکنون معتقد است که در خاورمیانه باید با تندرویان مبارزه کنیم.
بیگدلی افزود: شاید ترامپ قصد داشته باشد که با روسیه در جهت مبارزه با تروریست های خاورمیانه همکاری کند چون روسیه در کانون درگیری با تروریست در خاورمیانه است و امریکا قصد دارد که خودش را به روسیه نزدیک کند و آنچه که قطعی است، امریکا، ارتش خود را وارد خاورمیانه برای مبارزه با ترویست نخواهد کرد و احتمالا با دادن باج هایی به روسیه، این کارها را انجام خواهد داد.
وی خاطر نشان کرد: ترامپ گفته بود که ما سینه مان را برای مقابله مستقیم با تروریست های خاورمیانه سپر نمی کنیم و ارتش آمریکا را به این کشور و آن کشور نمی فرستیم چرا که این کار اشتباهی بوده است.
کارشناس مسائل بین الملل  در پایان افزود: نگاه جمهوری خواهان به داخل کشور و نگاه دموکرات به خارج از کشور معطوف است و جامعه آمریکا آنقدر مشکل دارد و ترامپ اذعان داشته است که به نارسایی های داخل امریکا پایان خواهد داد و اگر ترامپ حرفی مبنی بر مقابله با مسلمانان می زند، این حرف ها به زیان حیثیت آمریکا تمام می شود.

,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه