اخبار داغ

واکنش شهردار اسبق لیکک به مصوبه جنجالی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

واگذاری اراضی شهر لیکک به راه و شهرسازی کلاف سردرگمی که دستگاه های دولتی ایجاد کردند

واگذاری اراضی شهر لیکک به راه و شهرسازی کلاف سردرگمی که دستگاه های دولتی ایجاد کردند
شهردار اسبق لیکک در نامه ای سرگشاده به استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر بی تقصیری شهروندان، واگذاری زمین های مسکونی شهروندان لیکک به اداره راه و شهرسازی را کلاف سردرگمی دانست که دستگاه های دولتی برای مردم ایجاد کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای ماغر،هوشنگ پورمقدم، شهردار اسبق لیکک در نامه ای سرگشاده به استاندار کهگیلویه و بویراحمد واگذاری زمین های مسکونی شهروندان لیکک به اداره راه و شهرسازی را کلاف سردرگمی دانست که دستگاه های دولتی برای مردم ایجاد کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای ماغر, ،,

متن این نامه سرگشاده با مضمون زیر در اختیار پایگاه خبری آوای ماغر قرار گرفت:

, آوای ماغر,

بسمه تعالی

,

جناب آقای دکتر خادمی استاندار محترم استان کهگیلویه و بویر احمد

,

سلام علیکم

,

احتراما همانطور که مستحضرید اخیرا اداره راه و شهرسازی بهمئی از ادامه ساخت و سازها در اراضی به اصطلاح ملی واقع در محدوده شهر لیکک جلوگیری می نماید. گرچه این بحث موضوع تازه ای نیست و سالهاست که محل مناقشه بین دستگاههای دولتی مربوطه، شهرداری و مردم می باشد ولی بنظر می رسد اداره کل راه و شهرسازی عزم خود را جزم نموده است تا به هر شکل ممکن از حقوق دولت صیانت نماید. البته دفاع از حقوق دولت در برابر زمین خواران کار پسندیده ای است و شایسته است به متولیان امر خدا قوت و دست مریزاد گفت اما نکته ای که این حقیر را بر آن داشت تا جهت استحضار جنابعالی و تنویر افکار عمومی مطالبی را به رشته تحریر درآوردم دلایل بروز این مشکل است که به سالها قبل از تاسیس شهرداری بر میگردد.

,

 

,

عموم شهروندان بخاطر دارند که کارشناس وقت بخشداری بنا به تقاضای مالکین صاحب نسق اقدام به تفکیک اراضی و مشخص نمودن معابر در اراضی مورد بحث نموده است بگونه ای که مساحت عرصه های تفکیکی در آن زمان فراتر از محدوده خدماتی فعلی شهر لیکک می باشد.

,

 

,

مردم نیز پس از تفکیک اراضی توسط کارشناس بخشداری اقدام به خرید زمین نموده اند. حال از آن ماجرا سالها میگذرد و مردم کماکان در کلاف سردرگمی که اتفاقا به دست دستگاه های دولتی ایجاد شده است گرفتار شده اند.

,

جناب آقای استاندار !آیا بهتر نبود متولیان طرح توسعه روستای لیکک از همان ابتدا نسبت به استعلام از منابع طبیعی و سایر دستگاههای ذیربط اقدام می نمودند؟ حال که فرایندهای قانونی را طی ننمودنده اند، آیا باید مردمی که دار و ندارشان را جهت خرید یک قطعه زمین هزینه کرده اند، پاسخگو باشند یا مالکین و متولیان تفکیک اراضی؟ با کدام طرح و نقشه ی مصوب شده ای چنین تفکیکهایی صورت گرفته است؟ و آیا این همه تفکیک در آن سالها ضرورت داشت و جای شک و شبهه ای باقی نمی گذارد؟ اگر اراضی ملی است چگونه است که منابع طبیعی وقت از اقدام بخشداری جلوگیری بعمل نیاورده است؟

,

 

,

به فرض اینکه مسئولین وقت ضوابط را رعایت ننموده اند، آیا باید پس از سه دهه مردم عادی تاوان ندانم کاریها را بپردازند؟ اینگونه رفتارها آدم را به یاد بیت معروف " گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مس گری " می اندازد.

,

 

,

جناب آقای استاندار! چنین اقداماتی از طرف دستگاههای دولتی ضمن ایجاد نارضایتی عمومی، بازار در حال رکود خرید و فروش و ساخت و ساز مسکن را در شهر لیکک به تعطیلی کشانده و درآمدهای شهرداری را به طرز بی سابقه ای کاهش داده است.

,

 

,

این حقیر منکر دفاع از بیت المال نیستم بلکه بر حفظ و حراست از آن تاکید دارم اما معتقدم جلوگیری از ساخت و سازها در شهر لیکک با توجه به عرائض فوق مصداق حفاظت از بیت المال نیست چرا که خریداران اندک تقصیری در این رابطه نداشته و اگر تخلفی صورت گرفته است از ناحیه مالکین و دستگاههای مربوطه بوده و منطقی نیست که خریداران که عموما افرادی بی بضاعت هستند تاوان بپردازند.

, .,

 

,

لذا شایسته است به جهت اهمیت موضوع و با توجه به سیاستهای مدبرانه دولت تدبیر و امید نسبت به رفع مشکل پیش آمده که که مربوط به ادوار گذشته می باشد اقدام و مردم محروم این خطه را از بلاتکلیفی نجات دهید.

,

با احترام

,

هوشنگ پورمقدم

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه