اخبار داغ

با تلاش تیم جراحی؛

عمل موفقیت‌آمیز لاپاراسکوپی برای اولین بار در بردسکن انجام شد

عمل موفقیت‌آمیز لاپاراسکوپی برای اولین بار در بردسکن انجام شد
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن گفت: برای اولین بار عمل موفقیت‌آمیز کله سیستکتومی (برداشتن کیسه صفرا) بوسیله لاپارسکوپ، بر روی بیماری 21 ساله که دچار التهاب و سنگ کیسه صفرا شده بود در بیمارستان ولی عصر(عج) شهرستان انجام شد؛ امروز شعار عالم جراحی انجام عملهای بزرگ از طریق شکاف های کوچک است لذا روز‌به‌رور اهمیت عملهای لاپاراسکوپی برای مردم روشن تر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسین‌زاده، رئیس شبکه بهداشت و درمان بردسکن در گفت و گو با خبرنگار صبح بردسکن، از اولین جراحی لاپاراسکوپی در بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان خبر داد و گفت: عمل کله سیستکتومی (برداشتن کیسه صفرا) بوسیله لاپارسکوپ، برای اولین بر روی بیماری 21 ساله که دچار التهاب و سنگ کیسه صفرا شده بود با موفقیت انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح بردسکن، ,

حسین‌زاده بیان داشت: حضور پزشکان متخصص و مجرب در کادر درمانی موجب شده است تا امید تازه ای برای درمان بیماران این شهرستان ایجاد شود.

,

وی ضمن تقدیر از تیم جراحی به سرپرستی دکتر محمد ابراهیم کلانتری و همکاری پرسنل اتاق عمل و زایشگاه گفت: امروز شعار عالم جراحی انجام عملهای بزرگ از طریق شکاف های کوچک است لذا عملهای لاپاراسکوپی روز به روز جایگاه خاص خود را پیدا می‌کند.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن ادامه داد: در عمل لاپاراسکوپی با عبور لوله های باریکی دوربین‌دار و عبور وسایلهای جراحی از قبیل نور، دوربین، پنس و قیچی تمام مراحل عمل در درون شکم و بدون برش بدرستی و با بزرگنمایی محل عمل در تلویزیون انجام می‌شود.

,

وی با بیان اینکه محمد ابراهیم کلانتری با انجام اولین عمل جراحی به روش لاپاراسکوپی در بیمارستان ولیعصر(عج) به نوعی نام خود را در این زمینه به یادگار گذاشت، ابراز کرد: در روش لاپاراسکوپی عمل های جراحی بدون شکاف بزرگ پوستی تنها با چند بخیه در محل ورودی لوله های تروکار انجام می شود که زیبائی پوست، درد کمتر و بستری کمتر در بیمارستان و برگشتن سریع به کار و زندگی از محاسن لاپاراسکوپی نسبت به عمل جراحی باز است.

,

حسین‌زاده در خصوص عمل کله سیستکتومی به روش لاپاراسکوپی اذعان کرد: امروزه کله سیستکتومی درمان انتخابی سنگ کیسه صفرا و کله سیستیت حاد (التهاب کیسه صفرا) است که بیماران هم از این روش استقبال می‌کنند.

,

وی گفت: در روش لاپارسکوپی، جراح چهار برش در شکم ایجاد می‌کند و از طریق یکی از برشها دوربین فیلم برداری کوچکی وارد شکم می شود و جراح در اتاق عمل مانیتور را نگاه می‌کند و به وسیله آن برشهای دیگری در شکم می دهد و کیسه صفرا را بر می‌دارد و سپس از مجرای صفرای شما تصویربرداری می‌شود.

,

حسین‌زاده بیان داشت: رادیولوژی اختلال مجرای صفراوی را نشان می‌دهد تا اگر جراح سنگ کیسه صفرا و یا مشکلات دیگری در مجرای صفراوی باشد آنها را هم درمان کند؛ لاپاروسکوپی کیسه صفرا یک الی دو ساعت طول می‌کشد.

,

وی ابراز کرد: در جراحی به شیوه باز، جراح ۱۵ سانتیمتر در روی شکم در زیر دنده سمت راست برش ایجاد می‌کند، عضلات و بافتها کشیده می‌شود تا کبد و کیسه صفرا دیده شود، سپس جراح کیسه صفرا را برمی دارد لذا بهبودی بیمار زمان بیشتری می‌برد.

,

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بردسکن افزود: برداشتن کیسه صفرا به شیوۀ عمل باز جدا از دو الی سه روز استراحت در بیمارستان، برای بهبودی کامل در خانه نیازمند چهار تا شش هفته زمان است لذا اکثر بیماران روش لاپارسکوپی را انتخاب می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه