اخبار داغ

در دیدار مشاور وزیر ارشاد با خانواده شهید خبرنگار مطرح شد؛

امروز سلاح فرهنگی قوی تر و برنده تر از سلاح نظامی است

امروز سلاح فرهنگی قوی تر و برنده تر از سلاح نظامی است
سعید الفتی گفت: امروز سلاح فرهنگی قوی تر و برنده تر از سلاح نظامی است و شهید شعیبی با توجه به سوابقی که داشته، نشان دهنده فعالیت بسیار در عرصه رسانه است که باید از این آثار بهره برداری فرهنگی و اجتماعی برای جامعه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قلمکده، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران، فرماندار خمینی شهر به همراه مسئولان اداره کل ارشاد اصفهان و خمینی شهر، دبیر جشنواره مستند زنده رود و مسئول بنیاد شهید خمینی شهر روز یکشنیه از خانواده شهید خبرنگار عبدالرسول شعیبی بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قلمکده,

 مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این دیدار گفت: هنوز بر این اصل که امام فرمودند خانواده شهدا چشم و چراغ کشورند باقی هستیم و هرچه عزت داریم از شهدا است، باید قدردان شهدا و رزمندگانی باشیم که در آن دوران و شرایط سخت کشور مشغول کارهای فرهنگی و رسانه بودند.

,

سعید الفتی افزود: امروز سلاح فرهنگی قوی تر و برنده تر از سلاح نظامی است و شهید شعیبی در عرصه رسانه و کار فرهنگی سوابق خوبی دارند و تا کنون در گمنامی بوده اند که با جمع آوری آثار و مستندات این شهید از مقام شامخش تقدیر کنیم و باید برای زحمتی که در آن سال ها کشیده شده، قدردان باشیم.

,

شهید عبدالرسول شعیبی متولد 1334 در کربلا که به دست بعثیون عراق اخراج و همراه خانواده به ایران بازگشتند، ابتدا به شغل نجاری و بعد شیشه بری و پس از آن به عنوان خبرنگار و عکاس اداره ارشاد و نیروی تبلیغاتی در جبهه های جنگ حاضر می شود.

,

شهید شعیبی در فعالیت های اول انقلاب بسیار فعال بود و مدتی به عنوان مسئول فیلم، اسلاید و کتابخانه در حسینیه قمربنی هاشم محله آدریان خمینی شهرخدمت می کند و از سال 66 به عنوان عکاس و خبرنگار از طرف اداره کل مطبوعات و نشریات ارشاد برای تهیه فیلم و عکس به جبهه اعزام می شود و پس از آن به تهران می رود. در همان سال  در حالی که برای تهیه خبر از حسینیه ارشاد خارج می شود به همراه چند نفر از دوستانش توسط منافقان به رگبار بسته می شوند که بر اثر اصابت گلوله آسمانی می شود.

,

عبدالرسول شعیبی در 27 مرداد سال 60 به دست منافقین به شهادت رسید و از این شهید والامقام فرزندان دو پسر و دو دختر به یادگار ماند.

,

عکس ها و آثاری برجای مانده از شهید:

,

 

,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه