اخبار داغ

به بهانه آغاز دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا؛

قدرت پول یا اهرم فضای مجازی؛ کدام یک "ترامپ" را به کاخ سفید برد؟

قدرت پول یا اهرم فضای مجازی؛ کدام یک "ترامپ" را به کاخ سفید برد؟
بر اساس آمار ، 44 درصد از مردم ایالات متحده آمریکا اخبار انتخابات 2016 را فقط از طریق شبکه های اجتماعی دنبال می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از «طنین شهر»، دونالد ترامپ در ناباوری بسیاری از مردم ایالات متحده آمریکا با پیروزی در رقابت های انتخاباتی 2016، به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور انتخاب و به کاخ سفید راه یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از «, طنین شهر, »، دونالد ترامپ در ناباوری بسیاری از مردم ایالات متحده آمریکا با پیروزی در رقابت های انتخاباتی 2016، به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور این کشور انتخاب و به کاخ سفید راه یافت.,

بررسی های به عمل آمده از نحوه تبلیغات ترامپ در کارزار انتخاباتی بیانگر این است که وی برای پیروزی در انتخابات بیشترین بهره را از شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک و توئیتر داشته است.

,

او پس از پیروزی در انتخابات 2016، قدرت فیسبوک ، توئیتر و اینستاگرام را بیشتر از قدرت پول دانست و اذعان کرد بیشترین رای خود را از تبلیغ در شبکه های  اجتماعی و با کمترین هزینه به دست آورده است.

,

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-06-01 18:01:24Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

, Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-06-01 18:01:24Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com, Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2016-06-01 18:01:24Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com,

بر اساس تحقیقات به عمل آمده 44 درصد از مردم آمریکا اخبار انتخاباتی را فقط از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کردند و شبکه اجتماعی "فیسبوک" به طور خاص با رشد 60 درصد کاربران خود در روزهای منتهی به انتخابات آمریکا مواجه شده است.

,

در این بین باید به این نکته نیز اشاره کرد که ترامپ بیشترین محتوای ویدئویی را  در دوران مناظرات انتخاباتی برای شبکه های اجتماعی تولید کرده است و هیلاری کلینتون در این زمینه سهم کمتری را در شبکه های اجتماعی داشته است.

,

بدیهی است که با وجود تاثیر و نقش محوری شبکه های اجتماعی در نتیجه انتخابات حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای نامزدهای انتخاباتی به یک ضرورت تبدیل شود و مدیریت صحیح آن بتواند تاثیر خوبی بر دستیابی به اهداف انتخاباتی آنان بگذارد.

,

اکنون که تبلیغ تلویزیونی و رادیویی و حتی محیطی پرهزینه و کم تاثیر هستند  سرعت بالا و هزینه پائین تبلیغات در شبکه های ماهواره ای آنها را به اولین گزینه نامزدهای انتخاباتی در سراسر جهان مبدل شده است.

,

هرچند ضمن رقابت های  انتخابات 2016 آمریکا فضای مجازی  از سوی نامزد هر 2 حزب آمریکایی مملو از بی اخلاقی و شانتاژ روانی بود اما بر اساس  نتایج این انتخابات و سایر انتخابات اخیر درجهان باید اذعان کرد  فضای مجازی بر نتیجه واقعی انتخابات تاثیر مستقیم دارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه