اخبار داغ

کارشناس فرهنگی:

کارتون های مخرب غربی تربیت اسلامی کودکان را دچار چالش می کند

کارتون های مخرب غربی تربیت اسلامی کودکان را دچار چالش می کند
زهرا اعرابی کارشناس مسائل فرهنگی گفت:کودکان برخلاف بزرگترها فقط برای تفریح و سرگرمی پای تلویزیون نمی نشینندو کارتون های تلویزیونی را باور می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا اعرابی کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار کرج رسانه گفت: کودکان بر خلاف بزرگتر ها فقط برای تفریح و سرگرمی پای تلویزیون نمی نشینند بلکه قصد دارند متوجه شوند که در اطرافشان چه می گذرد و چگونه تصمیم بگیرند و جامعه اطرافشان روبرو شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرج رسانه,


وی افزود: کودکان به چشمانشان اعتماد بسیار زیادی دارند به همین دلیل است که آنها اعمالی را که شخصیت کارتونی مورد علاقه شان انجام می دهد را عالی و متناسب می دانند و همان رفتار را برای خودشان مناسب تشخیص می دهند و در زندگیشان مورد استفاده قرار می دهند.

,
,


این کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه با اشاره به اینکه تولید کنندگان هدفی جز تسخیر ذهن کودکان ندارند و می خواهند آداب و فرهنک خودشان را در قالب کارتون در اختیار کودکان قرار دهند گفت: از همین رو والدین باید دقت کنند کارتونی که فرزندشان به تماشا می نشیند چه محتوایی دارد و چه تاثیری در زندگی حال و آینده اش خواهد داشت.

,
,


اعرابی در پایان گفت: اگر نمی توانیم از نگاه کردن فرزندانمان به انیمیشن ها و کارتون ها جلوگیری کنیم حداقل اطلاع رسانی کنیم که موضوعات و محتوای کارتون ها با اسلام ما همخوانی ندارد و ذهن کودکان را تخریب می کند و در مقابل به آنها خوراک دهی اسلامی کنیم.

,
,

 

,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه