اخبار داغ

سراب بافت, پلاسکویی که سالهاست فروریخته/ آقای مسئول کارگران التماس دعا دارند!

سراب بافت, پلاسکویی که سالهاست فروریخته/ آقای مسئول کارگران التماس دعا دارند!
سالهاست سراب بافت در آتش بی مدیریتی می سوزد و آتش نشان قهرمانی هم نیست که سینه سپر کرده و آتش را خاموش کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, حادثه ی ساختمان پلاسکو، موجی از ابراز همدردی با خانواده ی جان باختگان در سراسر کشور براه انداخت. پیام های تسلیتی که عموماً در میان اخبار مر بوط به این حادثه گم شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

هموظنان در جای جای جای کشور مراسم سوگواری برپگزار کردند, حتی کودکان سرابی و دانش آموزان و جوانان و نوجوانان با حضور در محل ساختمان آتش نشانی سراب با خانواده این عزیزان همدردی کردند.

,

البته زمان خوبی هم برای برخی مدیران شد تا تسویه حسای های سیاسی خود را به میان آورند وبرخی مدیر کت و شلواری نیز در محل حادثه حضور یافته و خودنمایی کردند.

,

از طرفی دیگر دولت هم در آستانه انتخابات بلافاصله وارد میدان شده و با دستورات مختلفی مسائل اشتغال, بیمه و بیمه بیکاری را مطرح کردند.

,

هرچند شهادت عزیزان آتش نشان دل همه مردم ایران را داغدار کرد ولی واقعیت این است که آنان به جمع شهدا پیوسته و رستگار شدند.
حال سئوال اینجاست؛ آیا پلاسکو پایان راه است؟ آیا رسیدگی به مشکلات پلاسکو مسیر مشکلات را هموار خواهد کرد؟

,
,

واقعیت این است که سراب بافت, پلاسکویی است که سالهاست فروریخته و هیچ مسئولی هم دم بر نمی آرد.

,

هرچند نفلین سینیت سراب نیز اوضاع بهتری از سراب بافت ندارد, دو پروژه ای که ابزار تبلیغاتی نمایندگان و دولت ها شده و گاه آنان را به آب و نان رسانده و گاه موجب می شود عده ای از تخت ریاست به زیر کشیده شوند.

,

بهتر است نگاهی به ارتباط پلاسکو و سراب بافت بیندازیم, شهدایی که رستگار شدند و کارگرانی که مسئولین و دولت دستشان را گرفتند و خانواده هایی که متاسفانه داغدار شدند و در نگاهی دیگر  می بینیم سراب بافت با کارگرانی که ۱۶ ماه است حقوق نگرفته اند اوضاع بدتری نسبت به پلاسکو را داراست.

,

در میان این کارگران همین یکسال پیش بود که کارگری دم عید شرم از خانواده داشت, یاکارگری که نتوانسته بود جهیزیه تنها دخترش را جور کند و کارگری که شرمنده از کودک خردسالش بود و توان تهیه لوازم التحریر ان را نداشت و جالب این بود که همه آنها آرزوی مرگ دارند به شرطی که تامین خانواده آنان صورت گیرد.

,

هرچند سراب بافت هم سالها پیش در آتش سوخت ولی کسی سراغی از این کارگران نگرفت.

,

در یک جمع بندی شباهتها و تفاوتهای سراب بافت و پلاسکو را به خوبی متوجه می شویم.

,

شباهتها: آتش به جان هردو افتاده هرچند آتش سوء مدیریت در سراب بافت نمایان تر است, کارگران هر دو بیکار شدند, علت هردو ناشی از یک سوء مدیریت است و ….

,

تفاوتها: حق و حقوق کارگران پلاسکو پرداخت می شود, کارگران  سراب بافت ۱۶ ماه است حقوق نمی گیرند, خانواده کارگران پلاسکو نان شب دارند, کارگران سراب بافت با سیلی صورت سرخ می کنند, مدیران آتش پلاسکو را مهار میکنند ولی سالهاست سراب بافت در آتش بی مدیریتی می سوزد و آتش نشان قهرمانی هم نیست که سینه سپر کرده و آتش را خاموش کند.

,

اکنون با این اوضاع و احوال روزی نیست که گله و شکایتی از این سراب بافت سوزان به مدیریت سایت ارسال نشود, پیام هایی که همه از مسئولین التماس دعا دارند تا برای این آتش فتاده به جان سراب بافت دعا کنند.

,

یکی از کارگران سراب بافت در این رابطه برای ما نوشت: مدیر محترم سایت خبری و کانال خبری سراب (تنها منعکس کننده خبر کارگران سراب بافت ) لطفا مطالب زیر در سایت خود درج فرمایید.

,

این روزها در حالی اخبار تلخ و شیرین نقل محافل خبری و شبکه های اجتماعی میشوند که بیش از یکسال نیم است در گوشه ای از ایران و در شهری به نام سراب و کارخانه ای به نام سراب بافت کارگران مظلوم سراب حقوقی دریافت نکردند.

,

فریاد حق طلبی و حق خواهی آنان توسط مالک کارخانه و متاسفانه مسئولین مسکوت مانده است.

,

همان مسئولانی که اگر یک روز در دریافت حقوق های انچنانی خودشان وقفه ایجاد شود به فلاکت می افتند.

,

درد بزرگ آن است که اخبار بی عدالتی در حق کارگران سراب بافت حتی توسط کانال های خبری شهرمان که متصدیانش همشهریان ما هستند منعکس نمیشود, در حالیکه مکرر خبر فروریختن پاساژی در تهران و اظهار تاسف و همدردی هم وطنان ما وچه وچه در کانال های خبری و گروه های شبکه مجازی به اشتراک گذاشته میشود.

,

اگر در حادثه پاساژی در تهران در چند ساعت عده ای کشته شده اند الان بخاطر قلدری مالک کارخانه ۱۶ ماه تمام است خانواده های کارگران گرسنگی میکشند..چه کسانی واقعا پاسخ گوی بی عدالتی ها است؟

,

چرا خبر حق کشی کارگران را منعکس نمیکنید؟یا لابد از هیمنه پوشالی یک بدهکار دانه درشت بانکی میترسید؟

,

مسئولین پاسخ دهند که چرا خوابیده اند؟آقای نماینده شهر که با رای کارگران و محرومان متصدی نمایندگی شهر ماشدی کجا هستی؟ چرا هنوز پس از گذشت نزدیک به یکسال از تصدی صندلی نمایندگی به فکر ما نیستید؟

,

ما این دردهای خودمان را نزد چه کسی ببریم…دریغ از یک نفر که به ما پاسخ دهد…دریغ… .

,

و چقدر زیباست که با هم زمزمه کنیم این ابیات را:

,

ای آدمها که بر ساحل نشسته، شاد و خندانید!
یک نفر در آب دارد می سپارد جان
یک نفر دارد که دست و پای دائم می زند
روی این دریای تند و تیره و سنگین که می دانید

,
,
,
,

آی آدمها! که بر ساحل بساط دلگشا دارید
نان به سفره، جامه تان برتن
یک نفر در آب می خواند شما را
آی آدمها!
او ز راه مرگ، این کهنه جهان را باز می پاید
میزند فریاد و امید کمک دارد
آی آدمها که روی ساحل آرام، در کار تماشایید!

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه