اخبار داغ

بهمن ماه برگزار می‌شود؛

دهمین نمایشگاه بین‌المللی لیزینگ و فروش اقساطی کالا در مشهد

دهمین نمایشگاه بین‌المللی لیزینگ و فروش اقساطی کالا در مشهد
دهمین نمایشگاه بین‌المللی لیزینگ و فروش اقساطی کالا در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صنعت8، دهمین نمایشگاه بین‌المللی لیزینگ و فروش اقساطی کالا از هفت الی 11بهمن‌ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صنعت8,

لیزینگ در لغت به معنی «اجاره و اجاره دادن» و در ‏مفهوم مالی، نوع خاصی از عملیات تأمین مالی ‏‎(finance)‎‏ ‏است که معادل فارسی آن «اجاره اعتباری» ‌است.

,

در این ‏عملیات نوعی قرارداد با توافق طرفین به منظور بهره‌‏برداری از عین یا منفعت کالای سرمایه‌ای یا مصرفی ‏بادوام که از قابلیت اجاره برخوردار باشند، منعقد ‏می‌شود.

,

در این قرارداد، شرکت لیزینگ نقش مالک و ‏متقاضی کالا نقش مستأجر‌ را دارا است و به این نوع ‏قراردادها، قرارداد لیزینگ «اجاره» ‌و به کالای ‏موضوع لیزینگ، عین مستأجره می‌گویند.‏

,

‏در این نوع عملیات، شرکت لیزینگ، کالای مورد ‏نیاز متقاضی را با استفاده از منابع مالی خود از ‏فروشنده «تولیدکننده یا عرضه‌کننده» می‌خرد و پس از ‏مالک شدن، مورد اجاره را برای مدت معینی به صورت ‏اجاره «لیزینگ» در اختیار مستأجر قرار میدهد و ‏مستأجر ملزم است اجاره بهاء را به طور اقساط به موجر ‏پرداخت کند.

,

در طول مدت اجاره یا در پایان قرارداد ‏مستأجر می‌تواند کالا را به شرکت مسترد و قرارداد را فسخ ‏کند و یا در پایان مدت قرارداد با پرداخت بهای ‏تملک «ارزش باقیمانده»، کالا را از آن خود سازد و در ‏این صورت شرکت لیزینگ متعهد به انتقال رسمی کالا به ‏متقاضی است «اجاره بشرط تملیک».

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه