اخبار داغ

یادداشت/

موفقیت بر مدار وحدت؛ ناکامی میوه تفرقه

موفقیت بر مدار وحدت؛ ناکامی میوه تفرقه
سنت الهی بر این است که موفقیت برمدار وحدت باشد و ناکامی، میوه تفرقه...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای سرخه، تاریخ پرفراز انقلاب اسلامی ایران از بدو پیروزی تا کنون توطئه‌ها، فتنه‌ ها و کارشکنی‌های زیادی را از جانب بدخواهان و دشمنانش به چشم دیده است و با گوشت و پوست خود لمس کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای سرخه,

برای اینکه انقلاب اسلامی ایران شکل گیرد و پیروزی حاصل شود خون‌های زیادی به ناحق بر زمین ریخته شد و مردان و زنان مجاهد، مقاوم و مؤمنی شکنجه‌های رژیم سفاک پهلوی را به جان خریدند و ملت ایران حماسه های متعددی را یکی پس از دیگری در دفتر انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) و پس از آن نائب برحقش امام خامنه‌ای به ثبت رساندند.

,

دشمنان کوردل اما در این میان چشم دیدن همراهی ملت با امامشان را نداشتند و این شیطان صفتان در اتاق های فکرشان توطئه چیدند و فتنه برانگیختند غافل از اینکه این ملت مقاوم بر وعده های خداوند ایمانی راسخ داشتند که «یدالله فوق ایدیهم».

,

آنچه مایه پیروزی ملت ایران برابر مستکبران زمان بوده است؛‌هماره وحدت و انسجام ملی و تبعیت از ولی فقیهشان است و سنت الهی بر این است که موفقیت برمدار وحدت باشد و ناکامی، میوه تفرقه؛ چنان که امیرمؤمنان فرمود عبرت بگیرید از سرنوشت پیشینیان و «ملتزم باشید به هر آنچه موجب عزت آنها شد؛ از جمله پرهیز از تفرقه و پایبندی به الفت... و اجتناب کنید از هر کاری که کمر آنها را شکست و قدرت‌شان را به ناتوانی تبدیل کرد؛ از کینه و عداوت‌هایی که نسبت به هم در دل‌هایشان جا گرفته بود و خصومت‌هایی که در سینه‌ها نسبت به یکدیگر انباشته بود و رویگردانی از هم. و تخاذل الایدی. و دست از یاری هم کشیدن و یکدیگر را خوار کردن...» (خطبه 192 نهج‌البلاغه)

, ... , 192 ,

این روزها در ماه فجر و پیروزی ملت ایران و سرنگونی ر‍ژیم پهلوی قرار داریم؛ هر روز از این ماه یادآور حماسه ها و دلاورمردی هایی است که شکل گرفتند تا انقلاب اسلامی پا برجا بماند یکی از آن حماسه ها اما حماسه تاریخ مردم شهر آمل در سال 1360 است که این یادداشت در حقیقت بهانه ای برای گرامیداشت آن حماسه است.

,

حماسه مردم آمل بدین شکل رخ داد که در آن روزها سران جبهه متحد ضد انقلاب متوجه این موضوع شده بودند که جمهوری اسلامی ایران با فرار بنی صدر نه تنها رو به زوال نمی رود بلکه با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز 10 مهر 1360 و انتصاب آیت الله خامنه‌ای به سمت ریاست جمهوری کشور دیگر نخواهند به اهداف شومشان دست یابند و به همین خاطر تصمیم گرفتند عملیات حمله به شهر آمل را طرح ریزی کنند.

,

آنها(گروه هک های مسلح کمونیستی) تصورشان این بود که در صورت موفقیت در این عملیات و تصرف و کشتار مردم می توانند در سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موجی از رعب و وحشت در کشور ایجاد کنند و با ایجاد جنگی روانی علیه نظام قدرت دستگاه های نظامی و امنیتی کشور را زیر سوال ببرند و همچنین مشروعیت نظام را در اذهان بین المللی و جامعه جهانی خدشه دار کنند.

,

حمله این گروهک کمونیستی در ششم بهمن 60 آغاز و در ابتدا آنها توانستند به داخل شهر نفوذ کنند؛ اما پایداری مردم آمل سبب شد آنها فرار را بر قرار ترجیح دهند.

,

و اینگونه بود که حماسه مردم آمل در دل دیگر حماسه هایی که ملت ایران رقم زده اند؛ ثبت و ضبط شد و این حماسه نیز نمادی از عزت و اقتدار ملی مردم این سامان شد و بار دیگر به اثبات رساند که تنها در سایه وحدت پیروزی حاصل می شود.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه