اخبار داغ

شکار در شکار ممنوع؛

مسئولان فکری به حال شکارهای غیر مجاز در منطقه آزاد ماکو بکنند

مسئولان فکری به حال شکارهای غیر مجاز در منطقه آزاد ماکو بکنند
شکارچیان بومی: علت شکار کردن ما این است که می بینیم شکارچیان شهرهایی مانند سلماس و ارومیه و سایر شهرهای استان آزادنه در منطقه به شکار می پردازند اما ما که بومی این منطقه هستیم از شکار محروم بمانیم و تحمل این اقدام برای ما سخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسی سوز، طبیعت زیبای منطقه آزاد ماکو یکی از جلوه های زیبای آفرینش خداوند است که چشم بسیاری از طبیعت گردان را به خود متوجه کرده است زیبایی هایی که از سواحل رود ارس شروع می شود و تا منطقه بورالان امتداد می یابد و باز با کوه های چمنی، سوزوز و سکار حلقه ای از زیبایی را بر گرداگرد شهرهای منطقه آزاد ماکو می کشد که جاذبه و شرایط منحصر به فردی را برای معرفی این منطقه فراهم می آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایسی سوز,

طبیعت زیبای منطقه آزاد ماکو نمونه ای از یک اکوسیستم کامل برای بقای انواع حیوانات، پرندگان و ماهی ها است که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل مشکلات طبیعی، شکارهای غیر مجاز و عدم رسیدگی از طرف نهاد های نظارت کننده نسل بسیاری از گونه های موجود در منطقه منقرض و بقای بسیاری از گونه های دیگر هم به خطر افتاده است.
با توجه به این که امسال هیچ مجوزی برای شکار شکارچیان در منطقه آزاد ماکو صادر نشده است باز مشاهده می شود که شکارچیان بومی و غیر بومی هر روزه روانه شکار در محدوده منطقه شده و با دست پر از شکار گونه های کمیاب مانند: کپک، اردک، قو، بلدرچین و غاز ...باز می گردند.
با توجه به ممنوعیت شکار در منطقه آزاد ماکو و عدم رعایت این منع قانونی از طرف شکارچیان، خبرنگار ایسی سوز در گفتگو با تعدادی از شکارچیان از علل این قانون شکنی جویا شد که این شکارچیان جواب های قابل تاملی را دادند:
یکی از این شکارچیان در جواب اینکه چرا با توجه به ممنوعیت شکار باز روانه شکار می شوید گفت: با توجه به ممنوعیت های که در سال های گذشته صورت گرفته،  جمعیت بسیاری از گونه های پرندگان در منطقه افزایش یافته است که شکار را برای هر کسی راحت می کند اما علت شکار کردن ما این است که می بینیم شکارچیان شهرهایی مانند سلماس و ارومیه و سایر شهرهای استان آزادنه در منطقه به شکار می پردازند اما ما که بومی این منطقه هستیم از شکار محروم بمانیم و تحمل این اقدام برای ما سخت است.
یکی دیگر از شکارچیان می گفت: کمبود گشت های حفاظت از محیط زیست و شکاربانان از علت های دیگر شکار غیر مجاز است که در منطقه ای با این وسعت عملا کنترل شکارچیان را غیر ممکن می کند و از طرفی باندهایی در منطقه تشکیل یافته است که همیشه آزادانه به شکار می پردازند و همیشه از نیروهای انتظامی و حفاظت از محیط زیست یک قدم جلو هستند که علت تشکیل این باندها باید توسط خود نیروهای انتظامی و شکاربانان بررسی شود.
با توجه به اظهار نظرهای صریح این شکارچیان که از شکار کردن در شرایط موجود اظهار نارضایتی می کنند، باید مسئولین منطقه آزاد ماکو با ورود به مسئله شکارهای غیر مجاز خود در راس نظارت بر این قانون شکنی ها قرار گیرند که امروز حفاظت و حراست از دارایی های منطقه بر عهده آنها است.
دلیلی که شکارچیان منطقه برای قانون شکنی خود می آورند این است که اگر قانون یکی هست اجرای آن هم یکی باشد و باید ممنوعیت و مجاز بودن شکار یکسان بوده و به حال همه شامل شود و همیشه عده ای خاص که خود را فراتر از قانون می دانند در حاشیه امن این ممنوعیت ها قرار نگیرند.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا ممنوعیت اعمال شده در شکار که به علت وضعیت شکننده محیط زیست و جانداران در منطقه وضع شده است، باز با قانون شکنی ها و نظارت کم ادامه خواهد یافت یا با توجه به قدرت اجرایی بالای مسئولین منطقه آزاد ماکو حفاظت و حراست بیشتری از این دارایی های بکر صورت خواهد گرفت؟!

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

    

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه