اخبار داغ

بر اساس بیانیه نشست

کشورهای تولید کننده نفت ماهانه باید گزارش تولید بدهند/نشست‌ کمیته توافق اوپک دو ماه یکبار تشکیل می‌شود/پیش‌بینی قیمت 60 دلار در سال آینده

کشورهای تولید کننده نفت ماهانه باید گزارش تولید بدهند/نشست‌ کمیته توافق اوپک دو ماه یکبار تشکیل می‌شود/پیش‌بینی قیمت 60 دلار در سال آینده
پس از 171 مین نشست غیررسمی اوپک اعضا طی بیانیه‌ای اعلام کردند که کشورهای تولید کننده نفت باید ماهانه گزارش عرضه نفت خود را ارائه دهند و نشست کمیته نظارت هر دو ماه یکبار برای کنترل پایبندی اعضا به توافق تشکیل خواهد شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صد و هفتاد و یکمین نشست غیررسمی اوپک شب گذشته به پایان رسید و اعضا بیانیه‌ای را صادر کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این بیانیه آمده است اعضای اوپک موظفند ماهانه میزان تولید نفت خود را به کمیته نظارت بر «توافق کاهش تولید نفت» اعلام کنند. این کمیته آمارها را بعد از اینکه رسانه‌ای می‌کنند بررسی و کنترل بیشتری خواهد کرد. 

,

روز گذشته تعدادی از کشورهای اوپک و غیراوپک در وین اتریش گرد هم آمدند تا نتیجه حدود سه ماه بعد از توافق کاهش تولید نفت را بررسی کنند.

,

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در این نشست اعلام کرد: بررسی‌ها و اعلام‌نظر کمیته نظارت نشان می‌دهد که تاکنون 1.5 میلیون بشکه عرضه نفت از سوی کشورهای تولیدکننده کاهش یافته است. 

,

وی همچنین گفت: تمام تلاش کشورهای تولیدکننده نفت بر اجرای صد درصدی توافق اوپک است و  اصرار به  اجرای صد درصدی حاکی از این است که برای اجرای این توافق مصمم هستیم و باید آن را اجرایی کنیم. 

,

وی پیش‌بینی کرد که میزان کاهش تولید نفت از سوی تولیدکنندگان در ماه ژانویه به 1.7 میلیون بشکه در روز برسد. 

,

وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه تقریباً تمام اعضا در عمل به تعهدات توافق 30 نوامبر مصمم هستند، گفت: در این میان برخی کشورها حتی بیشتر از میزان تعهدات خود عمل کرده است. 

,

به گفته نواک، میزان عرضه نفت روسیه صد هزار بشکه در روز کاهش یافته است و تا ماه فوریه رقم کاهش به 300 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

,

در توافق 30 نوامبر کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به توافق رسیده‌اند که از ابتدای سال جدید میلادی میزان تولید نفت خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.  سهم روسیه در این میان 300 هزار بشکه و سهم عربستان 500 هزار بشکه بود.

,

الکساندر نواک همچنین گفته است سرعت کاهش عرصه نفت سریع‌تر از آنچه که ما تصور می‌کردیم صورت گرفته است.

,

وزیر انرژی روسیه که در مراسم پایانی این نشست سخنرانی می‌کرد، گفت: پیش‌بینی می‌شود که در سال 2017 قیمت نفت خام بشکه‌ای 50 تا 60 دلار باقی بماند.

,

در این نشست کمیته نظارت اعلام کردند که بر اساس شواهد بازار در حال متعادل شدن است و به پایداری می‌رسد. 

,

الکساندر نواک همچنین گفت: از این به بعد کمیته نظارت ماهانه آمار عرضه نفت کشورهای تولیدکننده را اخذ می‌کند و هر دو ماه یکبار نشست‌های کمیته نظارت تشکیل خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه