اخبار داغ

کارشناس ارشد روانشاسی:

بازسازی اعتماد تنها راه از بین رفتن بدبینی است/ نقش‌تان را در تخریب اعتماد محک بزنید

بازسازی اعتماد تنها راه از بین رفتن بدبینی است/ نقش‌تان را در تخریب اعتماد محک بزنید
یک کارشناس ارشد روانشناسی گفت: شفاف سازی در رفتار باعث از بین رفتن بدبینی و بازگشت اعتماد بین زن و شوهر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فاطمه احتسابی کارشناس ارشد روانشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با بیان اینکه برخی رفتار ها باعث شکستن دیواره اعتماد زن و مرد می شود، در خصوص راه بازگشت این اعتماد گفت: آن کسی که خط اعتماد را شکسته باید برای ترمیم رابطه اش تلاش کند در حقیقت آن کسی که با رفتارش باعث شده طرف مقابل به او اعتمادش را از دست بدهد باید در جهت اعتماد سازی تلاش بیشتری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز, گوهرشادنیوز,

 

,

این روانشناس خانواده تصریح کرد: گام اول اعتماد سازی ترک رفتارهایی است که بدبینی را در طرف مقابل ایجاد کرده است به عنوان مثال؛ اگر رفتارهای دور زنی و مخفی کاری داشته و الان به دنبال از بین رفتن سوء ظن هاست باید پس از این هیچ چیزی را از همسرش پنهان نکند.

,

 

,

احتسابی تأکید کرد: عوامل اعتماد سازی یا برطرف کردن حس بدبینی برمی گردد به خروج از رفتارهایی که اعتماد را ازبین برده و در عوض بروز رفتارهایی که به واسطه آنها بتوان اعتماد طرف مقابل را جلب نمود.

,

 
وی با اشاره به اینکه شفاف سازی در رفتار باعث از بین رفتن بدبینی می شود، اذعان داشت: به عنوان مثال اگر قبلاً برای گوشی‌اش رمز داشته برای جلب اعتماد همسرش از گذاشتن رمز ممانعت کند یا اینکه ورود خروجش به خانه نظم دهد و البته انجام بسیاری از کارها که در حوصله این مصاحبه نیست به تدریج باعث شده تا آن اعتماد از دست رفته بازسازی شود.

,
,

 

,

این مشاور خانواده با بیان اینکه کسی که اعتمادش را نسبت به طرف مقابلش از داده نیز می تواند نقش مهمی در بازگشت اعتماد داشته باشد، اظهار داشت: اگر اعتماد میان شما و همسرتان مخدوش شده و احساس می کنید به شما خیانت شده، گاهی لازم است، ببینید شما در تخریب آن اعتماد چه نقشی داشته اید.

,

 

,

احتسایی بروز احساسات را یکی دیگر از راه‌های برگشت اعتماد زوج‌ها به یکدیگر دانست، بیان داشت: حتی اگر بروز آن احساسات موجب رنجش شما شود. صبور باشید. شما و همسرتان شاید مجبور گردید بارها بپرسید و بارها با احساسات تان کلنجار بروید.

,

 

,

وی نهایتاً بخشش را آخرین گام در اعتماد سازی مجدد برشمرد و گفت: البته بخشش صرفاً اولین گام به سوی بهتر شدن اوضاع است .

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه