اخبار داغ

امضای تفاهم‌نامه‌ی 3000 میلیارد ریالی

امضای تفاهم‌نامه‌ی 3000 میلیارد ریالی
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کهگیلویه ‌و بویراحمد برای محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، حمایت از کارآفرینان و انجام امور زیربنایی و حمایتی در این استان و تحقق سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل»، تفاهم‌نامه‌ی 3000 میلیارد ریالی امضا می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این سرمایه‌گذاری در دو بخش توانمندسازی اقتصادی و هم‌چنین ساخت پروژه‌های عمرانی و زیربنایی از قبیل مراکز بهداشت، راه، مدارس و مساجد و موارد دیگر در مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد انجام خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ضمن اعلام این خبر گفت: در راستای اهداف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) جهت توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی مناطق محروم کشور و با توجه به این‌که کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های هدفِ ستاد برای توسعه،‌ سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی تعیین شده، در سفر روزهای 5 و 6 بهمن ماه رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به یاسوج، تفاهم‌نامه‌ی 3000 میلیارد ریالی سرمایه‌گذاری در استان منعقد خواهد شد. از این مبلغ، 2420 میلیارد ریال به طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی و 580 میلیارد ریال به اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی اختصاص دارد.
عارف نوروزی افزود: بخشی از استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخورداری از ظرفیت‌ها و منابع سرشار طبیعی و خدادادی و نیروی انسانی متعهد، متأسفانه هنوز جزو مناطق محروم است و به همین دلیل در طرح‌های عمرانی و زیربنایی در بخش‌های «چاروسا» و «دیشموک»، «لوداب» و «باشت» از مناطق محروم این استان سرمایه‌گذاری انجام خواهد گرفت.
به گفته‌ی نوروزی، ساخت مساجد، مدارس، هنرستان، کتاب‌خانه، مراکز بهداشت و درمان، آب‌رسانی، بهسازی و ساخت راه‌های روستایی،‌ و مجموعه‌ای از اقدامات عمرانی در این 4 منطقه انجام می‌شود و قرار است حداکثر تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسند.
مدیرعامل بنیاد برکت درباره‌ی نحوه‌ی شناسایی مناطق محروم و نیازهای مردم گفت: طی ماه‌های گذشته در جریان سفر مسئولان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به استان کهگیلویه و بویراحمد، راه‌های توسعه‌ی‌ اقتصادی و محرومیت‌زدایی در این استان مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه