اخبار داغ

عدم حمایت شرکت های صنعتی از ورزش اشتهارد/ رشته کشتی با مشکل کمبود سالن مواجه است

عدم حمایت شرکت های صنعتی از ورزش اشتهارد/ رشته کشتی با مشکل کمبود سالن مواجه است
براساس یک طرح قانونی امکان جذب حمایت شرکت های تجاری و صنعتی هر منطقه در خصوص توسعه امکانات فضاهای ورزشی و برگزاری مسابقات فراهم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «طنین شهر»، استان البرز یکی از استان های ورزش دوست و قهرمان پرور کشور است که در بیشتر شهرستان های آن یک قهرمان ملی و یا بین المللی پرورش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از «, طنین شهر, »، استان البرز یکی از استان های ورزش دوست و قهرمان پرور کشور است که در بیشتر شهرستان های آن یک قهرمان ملی و یا بین المللی پرورش یافته است.,

شهرستان اشتهارد نیز یکی از این شهرستان های البرز است که از این ویژگی مستثنی نبوده و افتخار آفرینان بسیاری همچون "مهدی ترابی" را به جامعه برتر ورزشی کشور معرفی کرده است.

,

در این راستا باید اشاره کرد، فرهنگ اصیل و بکر ساکنان بومی این شهرستان باعث شده است اکثر شهروندان اشتهارد  فرزندان خود را ترغیب به آموختن رشته های ورزشی و به طور خاص ورزش های سنتی، رزمی و پهلوانی کنند، به طوری که در خصوص رشته کشتی ظرفیت سالن های اختصاص یافته به این رشته ورزشی تکمیل است و بعضا حتی ثبت نام از علاقمندان این رشته به علت کمبود فضا میسر نمی شود.

,

این درحالی است که صنعتی بودن شهرستان اشتهارد این ظرفیت را ایجاد می کند که بر اساس طرح ماده 27،  از حمایت شرکت های صنعتی و تجاری منطقه خود بهره مند شوند اما متاسفانه استفاده از این امتیاز در شهرستان اشتهارد مغفول مانده است و بسیاری از سالن های ورزشی در شهرها و روستاهای این شهرستان با کمک شهروندان خیر منطقه ساخته شده است.

,

اشتهارد 2

, اشتهارد 2, اشتهارد 2,

هرچند در سال جاری اتفاقات خوبی برای توسعه ورزش و فضاهای ورزشی اشتهارد افتاده است و نخستین زور خانه که سال ها جز مطالبات مردم بود و همچنین اولین سالن ورزشی ویژه بانوان(حجاب) مورد بهره برداری قرار گرفت، اما این مقدار همچنان نیازهای ورزشی این شهرستان را مرتفع نمی کند.

,

از طرفی گفته می شود، بسیاری از مربیان و داورانی که در سالن های ورزشی (به طور خاص سالن حجاب) اشتهارد فعالیت می کنند معمولا غیر بومی هستند و با مهاجرت آنان از منطقه عملا گاهی یک رشته ورزشی از فهرست کلاس های ورزشی باشگاه حذف می شود.

,

 

,

در کنار این مسئله باید به کمبود بودجه در خصوص اعزام ها و برگزاری مسابقات در این شهرستان نیز اشاره کرد که به اذعان رئیس اداره ورزش شهرستان اشتهارد  قسمتی از آن تاکنون با مساعدت‌های مدیرکل ورزش استان البرز مرتفع شده اما کوچکترین حمایت مالی از سوی شرکت های صنعتی صورت نگرفته است.

, رئیس اداره ورزش شهرستان اشتهارد,

در پایان امیدواریم از یک سو هیئت های ورزشی تلاش خود را برای تعامل با شرکت های فعال در شهرستان اشتهارد بیشتر کرده و منجر به توسعه امکانات و رشته های ورزشی شوند و از سوی دیگر دستگاه ها و نهادهای دولتی که امکان مساعدت در امر ورزش را دارند با نگاه عمیق تری توسعه فضا و فرهنگ ورزشی را عامل کاهش آسیب های اجتماعی دانسته و نهایت توان خود را در این مقوله به کار ببندند تا شاهد سرخوردگی ذوق و استعداد ورزشی شهروندان اشتهارد نباشیم.

,

انتهای پیام/

,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه