اخبار داغ

آستان مقدس امام زاده اسماعیل(ع) فیروزکوه غبار روبی شد

آستان مقدس امام زاده اسماعیل(ع) فیروزکوه غبار روبی شد
صبح امروز با حضور  اقشار مختلف مردم ،مراسم معنوی غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) فیروزکوه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری دیمه نیوز، صبح امروز در آیینی با حضور هیأت امنای آستان مقدس امامزاده اسماعیل (ع) فیروزکوه و اقشار مختلف مردم،قطب فرهنگی شهرستان فیروزکوه غبار روبی، عطر افشانی و گلاب شویی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دیمه نیوز,

حجت الاسلام و المسلمین عطا الله اسفندیار سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فیروزکوه در حاشیه این مراسم اظهار داشت: وجود پربرکت این امامزاده برای شهرستان ما بسیار ارزشمند است و مردم از این آستان بهره معنوی فراوانی می‏گیرند.

,

وی تصریح کرد: امامزاده اسماعیل (ع) تعیین‏ کننده هویت و شاخص این منطقه و شهرستان فیروزکوه است و همه مردم شهرستان فیروزکوه و بسیاری از افراد در اقصی نقاط کشور با وجود مبارک امامزاده اسماعیل (ع) آشنایی دارند.

,

وی گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که توفیق خدمت به این آستان مقدس را نصیب مردم شهرستان فیروزکوه کرده است.

,

بقعه امام زاده اسماعیل فیروزکوه در مرکز بافت قدیم شهر فیروزکوه و در شمال کوه منفردی واقع شده که قلعه قدیمی فیروزکوه روی آن کوه ساخته شده است. نسب این امام زاده به امام موسی کاظم(ع) می رسد. تاریخ احداث بنای جدید، سال 1401 هجری قمری بر روی ضریح امام زاده حک شده است.

,

این بقعه تاریخی روزانه پذیرایی صدها نفر از زائران، مسافران و گردشگران است.

,

, , , , , , , , , , , , ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه