اخبار داغ

مشاور ارشد در منابع انسانی و سازمان‌های دولتی و خصوصی:

"عزت نفس" سپر محکمی برای زنان در برابر آسیب‌های اجتماعی/ عدالت با لحاظ ظرفیت‌های زن و مرد معنا می‌گیرد

"عزت نفس" سپر محکمی برای زنان در برابر آسیب‌های اجتماعی/ عدالت با لحاظ ظرفیت‌های زن و مرد معنا می‌گیرد
مشاور ارشد در منابع انسانی و سازمان‌های دولتی و خصوصی انتخاب شغل زنانه را از مهمترین ابعاد زندگی زنان دانست و گفت: کار برای زنان باید طوری باشد که به بخش خانوادگی آنان آسیب وارد نکند و ظرافت‌های وجودی آنان در نظر گرفته شود چرا که زنان به عنوان مرکز خانواده نقش بسزایی در انسجام آن دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سمیرا ذاکرانی، مشاور ارشد در منابع انسانی و سازمانهای دولتی و خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، فعالیت های اجتماعی زنان اعم از اشتغال، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و .. را عاملی برای رشد جنبه های وجودی آنان دانست و گفت: در دنیای امروز زنان می بایست در فعالیت های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی .. حضور داشته باشند تا به رشد متناسب با زمان دست یابند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه با اشاره به مقوله عدالت جنسی به عنوان یکی از مفاهیم پرکاربردی در حوزه زنان، گفت: عدالت به معنای برابری نیست! مثلا اگر خانواده ای سه کودک در سنین مختلف داشته باشد به تناسب سن آنان می بایست به آنان رسیدگی شود و حتی در مورد خوراک مصرفی به طور مساوی نمی توان به آنان توجه کرد و این امر در خصوص اشتغال بانوان نیز صدق می کند .

,

ذاکرانی بیان کرد: عدالت زمانی معنی می شود که ظرافت ها و توانمندی های زن و مرد در کنار یکدیگر دیده شود و به آنها به طور درست بها داده شود .

,

مشاور ارشد در منابع انسانی و سازمان های دولتی و خصوصی انتخاب شغل زنانه را از مهمترین ابعاد زندگی زنان دانست و ادامه داد: کار برای زنان می بایست طوری باشد که به بخش خانوادگی آنان آسیب وارد نکند و ظرافت های وجودی آنان در نظر گرفته شود چرا که زنان به عنوان مرکز خانواده نقش بسزایی در انسجام آن دارند .

,

وی ادامه داد: تجربه نشان می دهد که بانوان در شغل هایی که جنبه همراهی دارند، موفق تر عمل می کنند، کاری که سبک و قابل انعطاف باشد و شاکله وجودی آنان را بر هم نزند .

,

ذاکرانی گفت: زنان برای زن بودن می بایست برنامه ریزی داشته باشند که از آن جمله می توان به زیبایی ظاهر، عزت نفس، پوشاک، مسائل اجتماعی و .. اشاره کرد، چرا که بها ندادن به هر یک  از این جنبه ها می تواند به روح وجودی آنان آسیب وارد کند.

,

مدرس و مشاور در منابع انسانی؛ "عزت نفس" را برای زنان از مسائل مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: عزت نفس برای زنان غوغا می کند و زنان با عزت نفس خود از بسیاری از آسیب ها مصون می مانند .

,

این کارشناس حوزه کسب و کار مدیریت با تأکید بر اینکه اینکه یک زن اجازه ندهد کسی وارد دنیای زنانه اش شود و مرزهای ممنوعه ای برای خود داشته باشد نشان از "عزت نفس" آن محسوب می شود، افزود: در غیر این صورت ممکن است آسیب های جدی بر روح و روان آنان وارد شود به طوری که گاهی این آسیب ها از آسیب های جسمی به مراتب سخت تر خواهد بود .

,

وی گفت: سلامت روحی یک زن، برای حفظ زنانگی اش از حفظ سلامتی مردانگی یک مرد، مهمتر است چرا که همواره آرامش در خانه از وظایف مادران و زنان محسوب شده است .

,

مدرس و مشاور در منابع انسانی در پایان با مهم دانست مقوله آموزش برای ارتقاء سبک زندگی زنان، گفت:  آموزش در زندگی یک زن از مهمترین گزینه  ها در طول زندگی فردی محسوب می شود که در آن تکنیک های همسری ، مادری ، خانه داری ، مهارت های فردی و .. از پایه های اساسی در زندگی زنان است.

,

مشاور ارشد در منابع انسانی و سازمان های دولتی و خصوصی گفت : زن بودن نیاز به دور اندیشی دارد و می بایست زنان مهارت های مورد نیاز برای جامعه امروز را فرا بگیرند .

,

انتهای پیام/ غ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه