اخبار داغ

دلایل تعویق افتادن طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی؛

خرید هواپیمای ایرباس،چشم امید دولتی ها برای فراری دادن آخوندی از استیضاح/ علوی:اجرای طرح استیضاح وزیر راه به بهمن ماه موکول شد/ بدری:استیضاح آخوندی به قوت خودش باقی است

خرید هواپیمای ایرباس،چشم امید دولتی ها برای فراری دادن آخوندی از استیضاح/ علوی:اجرای طرح استیضاح وزیر راه به بهمن ماه موکول شد/ بدری:استیضاح آخوندی به قوت خودش باقی است
برخورد دوقطار در سمنان که موجب کشته شدن قریب به ۴۰ ایرانی شد، بار دیگر بی کفایتی وزیر راه و شهرسازی را نمایان کرد و به دنبال آن بود که نمایندگان مجلس در آذرماه، طرح استیضاح آخوندی را دنبال کردند اما بعد ازگذشت بی بیش از یک و نیم ماه، این طرح اجرایی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ،  نام “عباس آخوندی” وزیر راه و شهرسازی که به میان می آید، همه یاد اظهارنظرهای وی در خصوص مسکن وی می افتند، چرا که  وی بارها اعلام کرده است که مسکن مهر یک طرح مزخرف است و بدون در نظر گرفتن اینکه تعداد زیادی از مردم از با استفاده از مسکن مهر صاحب خانه شده اند، آن را زیر سوال برده است. دومین موضوعی که بی کفایتی وزیر راه و شهرسازی را نمایان تر کرد هاست، حادثه ای است که در روزهای آغازین آذرماه رخ داد و آن اینکه، شاهد برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان و کشته شدن بیش از ۴۰ نفر از هم وطنانمان بودیم. رخدادی که با هیچ توجیه و اغماضی نمی‌توان نقش آخوندی را در آن نادیده گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

بعد از آن بود که نمایندگان مردم در مجلس، طرح استیضاح آخوندی را در مجلس شورای اسلامی دنبال کردند و این طرح را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نمودند اما با گذشت یک ماه و اندی، همچنان طرح استیضاح آخوندی اجرایی نشده است و وزیر راه و همکارانش در دولت به دنبال این هستند تا استیضاح او و بی‌کفایتی‌هایش را تحت‌الشعاع مسائل دیگری همچون خرید ایرباس از فرانسه و فضاسازی گسترده‌ی رسانه‌های همراه دولت قرار دهند اما تعدادی از نمایندگان اذعان داشته اند که با توجه به بررسی برنامه ششم و کلیات بودجه در مجلس شورای اسلامی،بررسی طرح استیضاح آخوندی به تعویق افتاد که پس از انجام این موارد از سوی کمیسیون قرار شده است که دو هفته آینده طرح استیضاح وزیر راه در دستور کار قرار گیرد.
انتقاد نماینده تبریز از تعویق افتادن طرح استیضاح وزیر بی کفایت دولت
محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در جلسه علنی روز چهارشنبه، ۱ دی ماه ۹۵ در تذکر شفاهی ضمن انتقاد از عدم پیگیری طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق قانون طرح استیضاح باید روال خودش را طی می کرد.

,
,
,

نماینده تبریز ادامه داد: چرا بعد از گذشت ۱۷ روز و ارائه طرح استیضاح با امضای بیش از ۸۲ نماینده توسط کمیسیون و هیات رئیسه اقدام لازم درخصوص حضور وزیر و ارائه توضیحات در این زمینه صورت نگرفته است؟
اجرای طرح استیضاح وزیر راه به بهمن ماه موکول شد
سیدحسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس دهم در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به حادثه برخورد دوقطار در سمنان و استیضاح وزیر راه و ترابری اظهارداشت: نمایندگان مجلس در حال بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس بودند این موضوع تازه به اتمام رسیده است و به همین دلیل طرح استیضاح وزیر راه به تعویق افتاده است و به احتمال قوی، استیضاح آقای آخوندی بعد از پایان بررسی برنامه ششم توسعه یعنی پایان دی ماه یا هفته اول بهمن ما باشد.
وی ادامه داد: در خصوص استیضاح وزیر راه باید بگویم که برخی از نمایندگان خیلی تاکید دارند که این کار صورت بگیرد و نتیجه اش در بهمن ماه مشخص می شود.
علوی در ادامه با بیان اینکه خطای انسانی مهمترین دلیل رخ دادن حادثه برخورد دو قطار درسمنان بوده است، گفت: سیستم راه آهن ایران یک سیستم سنتی و قدیمی است و به همین دلیل شاهد رخ دادن چنین حوادثی در راه آهن هستیم اما نتایج نهایی در خصوص مقصران حادثه برخورد دوقطار به زودی اعلام می شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه باید سیستم های راه آهن را هوشمندسازی کنیم تا بتوانیم بسیاری از این مشکلات فعلی را حل کنیم، افزود: وسایل و برخی امکانات راه آهن واقعا فرسوده هستند و باید فکری برای آن کرد و باید به سمتی برویم که اصلاحاتی را انجام داده و خطاها را از بین ببریم تا دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.
طرح استیضاح آخوندی به قوت خودش باقی است
صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی «تهران نیوز» با اشاره به اینکه کمیسیون عمران مجلس در خصوص حادثه برخورد دوقطار در سمنان تحقیقات خودش را انجام داده است، گفت: یکی از مهمترین دلایل وقوع چنین حادثه ای، خطای انسانی بوده است و اینکه چه عواملی در بروز این حادثه دخالت داشته اند و چند نفر مقصر بودند، به زودی مشخص می شود و باید گفت که در بحث سیستم کنترل و نظارت مضاعف و همچنین رعایت موارد ایمنی مشکل وجود دارد و با خطای یکی دو نفر، جان بیش از ۴۰ نفر از هموطنان عزیز با آن اتفاق دلخراش از دست می رود.

,
,
,
,
,
,
,
,

وی با بیان اینکه طرح استیضاح وزیر راه و ترابری همچنان به قوت خودش باقی است، افزود: نمایندگان مجلس تاکید دارند که بحث استیضاح وزیر را عملی کنند و احتمالش وجود دارد که در بهمن ماه حتما به این موضوع رسیدگی می شود.
بدری در پایان تاکید کرد: وزیر راه باید همان روز اول از مردم به دلیل وقوع چنین حادثه ای معذرت خواهی می کرد و اینکه گفته می شود، وی در جواب سوال خبرنگاران، بیمه بودن مسافران را پیش کشیده است، جای تعجب دارد.
خرید هواپیمای ایرباس مانعی برای استیضاح آخوندی نخواهد بود
محمدمهدی افتخاری عضو کمیسیون عمران مجلس دهم در گفتگو با خبرنگار «تهرا نیوز» با بیان اینکه خرید هواپیمای ایرباس نیاز به برگزاری مراسم جشن و شادی با حضور وزیر راه و ترابری را نداشت، اظهار داشت:از اینکه ناوگان حمل و نقل ما باید بازسازی شود و رونق بگیرد، شکی نیست و هیچ کس هم در این خصوص ناراضی نیست اما ما نباید دست به کارهایی بزنیم که بیگانگان فکر بکنند که ما یک گوشه ای از کار را گرفتیم و جای دیگر که واجب است را رها کرده ایم و یقینا خرید هواپیمای ایرباس، نیاز به جشن و شادی نداشت، چرا که وظیفه مسئولین امر است که در همه بخش ها، امکاناتی را که در خور شان ملت ایران است را فراهم نمایند.
افتخاری در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که امروز دچار آسیب هستیم، این است که کارها را کاشناسانه جلو نمی بریم و یقینا اگر کارها کارشناسی جلو برود، یقینا با مشکلات کمتری دست به گریبان خواهیم بود.
وی در پایان تاکید کرد: خرید هواپیمای ایرباس توسط وزارت راه و تبلیغات رسانه های حامی دولت از این موضوع، دلیلی نمی شود که طرح استیضاح آخوندی اجرایی نشود و در بهمن ماه این موضوع در کمیسیون عمران بررسی می شود.
مردم نیاز به شفاف سازی دارند
به گزارش «تهران نیوز»،البته انتظار از نمایندگان مردم این است که منافع ملی و مطالبات مردمی را قربانی بازی‌های جناحی و سیاسی نکنند و فریب فضاسازی‌های آخوندی و هم‌قطارانش را نخورند و به حق، طرح استیضاح این وزیر بی‌کفایت دولت یازدهم را دنبال کنند، چرا که مردم نیاز به شفاف سازی دارند و باید مقصران ماجرای برخورد دوقطار در سمنان و کشته شدن قریب به ۴۰ ایرانی مشخص شود.

,
,
,
,
,
,
,
, تهران نیوز,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه