اخبار داغ

در گفت و گو با عصر اترک عنوان شد:

رشد سرطان مری در خراسان شمالی

رشد سرطان مری در خراسان شمالی
مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اعلام اینکه بیشترین ابتلا به سرطان در خراسان شمالی سرطان های معده و سینه هستند، گفت: با این وجود، سرطان مری نیز رو به رشد بوده که به دومین رتبه ابتلا سرطان در استان رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، فلوریا انفرادی، مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه 8 تا 15 بهمن ماه به عنوان هفته سرطان نامگذاری شده، گفت: سرطان یک بیماری غیر واگیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک،,
انفرادی اظهار کرد: در حال حاضر سرطان معده در گروه مردان و سرطان پستان در گروه بانوان از شایعترین انواع سرطان ها در استان هستند.
,
وی همچنین اعلام کرد: هم اکنون در استان سرطان مری پس از سرطان های معده و پستان در حال رشد است که سرطان معده و پستان در رتبه نخست و سرطان مری نیز در رتبه دوم آمار ابتلا به سرطان در استان قرار گرفته اند.
,
وی استفاده از غذای فست فودی، عدم استفاده کافی از میوه و انواع سبزیجات، کم تحرکی، چاقی، مواد آلاینده، استفاده از سموم، آفتاب گیری شدید، وجود برخی از باکتری ها در آب، استعمال سیگار، قلیان و مواد مخدر، ژنتیک و همچنین استرس که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، را از علل اصلی ابتلا به انواع سرطان عنوان کرد.
,
انفرادی خاطر نشان کرد: چاقی از علل اصلی بروز سرطان روده، پرستات ، پستان و همچنین استعمال مواد مخدر نیز از علل اصلی سرطان روده و مثانه هستند.
,
وی در ادامه با تاکید بر این نکته که تا 40 درصد می توان از بروز و رشد بیماری انواع سرطان ها پیشگیری کرد، گفت: تغییر شیوه زندگی مهمترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری و کنترل آن است.
,
وی توصیه کرد: باید نکات بهداشتی و خوردن غذاهای سالم، میوه و سبزیجات جدی گرفته شوند.
,
مسئول ثبت سرطان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: علاوه بر اینکه استرس باید کنترل شود همچنین اشخاص باید معاینات پزشکی خود را جدی بگیرند.
,
وی خاطر نشان کرد: درصورتیکه علائمی از جمله وجود خون در ادرار، مدفوع، واژن، تغییر صدا به مدت طولانی، سرفه های مداوم، استفراغ، زخم هایی که تا مدت دو هفته التیام پیدا نمی کنند، وجود توده در هر نقطه از بدن، تب و کاهش وزن غیر قابل توجیه، سوء هاضمه و اشکال در بلع دیده شدند، توصیه می شود که حتما افراد به پزشک مراجعه کنند.
,
وی همچنین تاکید کرد: هم استانی ها چکاب ها و معاینات پزشکی خود را جدی بگیرند و دیر اقدام نکنند.
,
افزون بر این، وی در خاتمه از اجرای طرح رایگان غربالگری سه نوع سرطان پستان، روده بزرگ و دهانه رحم در آینده نزدیک در تمامی مراکز خانه سلامت و مراکز جامع سلامت روستایی و شهری استان خبر داد.
,
انفرادی گفت: با اجرای این طرح نمونه گیری ها انجام می شود تا درصورتیکه نمونه ها حاکی از بروز بیماری بودند، بیماران را برای پیگیری مداوایشان راهنمایی کنیم و به مراکز درمانی ارجاع دهیم.
,
انتهای پیام/
,
  
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه