اخبار داغ

دبیر کارگروه جنبش نرم‌افزاری پردیس فارابی دانشگاه تهران:

استفاده از علوم وارداتی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست/ضرورت تولید علم در کشور در راستای پیشرفت جهانی

استفاده از علوم وارداتی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست/ضرورت تولید علم در کشور در راستای پیشرفت جهانی
دبیر کارگروه جنبش نرم‌افزاری پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: با کاهش تولید علم در جامعه و رشد استفاده از علوم وارداتی، یقینا بخشی از نیازهای جامعه پاسخ داده نمی‌شود و حتی نیازهایی هم در جامعه ایجاد می‌شود که تا قبل از آن وجود نداشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شایان ناصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایران روشن؛ با اشاره به روند جنبش‌ نرم‌افزاری در بین دانشجویان اظهار داشت: تلاش در عرصه جنبش نرم‌افزاری رسالتی عمومی، بزرگ و گسترده است ولی از زمانی که این جریان فعال شده است چون اغلب بانیان این روند متخصصان رشته‌های حقوقی بوده‌اند فعالیت‌های عرصه جنبش نرم‌افزاری با محوریت مباحث حقوقی صورت ‌گرفته‌ است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایران روشن,

وی ادامه داد: تولید علم نباید مختص مباحث حقوقی شود بلکه باید فراگیر و شمال همه مباحث علمی شود.

,

دبیر کارگروه اندیشه، اسلام و تمدن جنبش نرم‌افزاری پردیس فارابی دانشگاه تهران، آشنایی با ساختار علم مدرن را از لازمه‌های تولید علم دانست و گفت: فرایند تولید علم فرایندی کوتاه نیست که طی چند سال به سرانجام برسد بلکه فرایندی نامحدود و دارای ابعاد فراوان است.

,

ناصری با بیان اینکه یکی از کاربردهای اصلی تولید علم پاسخگویی به نیاز جامعه است، افزود: اگر تولید علم در جامعه متوقف یا کند شود و علوم وارداتی مورد استفاده قرار گیرد یقینا بخشی از نیازهای جامعه ما را حل نمی‌کند و حتی نیازهایی را هم ایجاد می‌کند که تا قبل از ورود علوم وارداتی در جامعه وجود نداشته است.

,

وی عقب افتادگی از دیگر ملل و زیر تسلط آن‌ها قرار گرفتن را دو مورد دیگر از عوارض استفاده از علوم وارداتی برشمرد و ابراز داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توجه جهانیان به سمت نیروهای انقلاب اسلامی این کشور معطوف شده است و منتظر هستند تا حرف‌ها و مباحث جدیدی از این انقلاب منتشر شود تا بهتر آن را بشناسند و از آن الگو برداری کنند که این امر بدون تولید علم موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

,

دبیر کارگروه اندیشه، اسلام و تمدن جنبش نرم‌افزاری پردیس فارابی دانشگاه تهران تصریح کرد: همانطور که شعار "نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی" با انقلاب اسلامی ایران گره خورده است باید در تمام ابعاد این انقلاب از جمله بعد علمی نیز بروز کند و در تمام شئون آن اجرا شود.

,

ناصری اضافه کرد: توجه به مباحث علمی از بزرگترین تأکیدات خداوند متعال، دین اسلام و پیامبر مکرم(ص) است و شایسته نیست مسلمانان با پرداختن به سایر امور اسلام از مباحث علمی و تولید علم غافل شوند.

,

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی پنجره‌ای دانست که در عصر ظلمت، نوری به فضای جهان تزریق کرده است در واقع  انقلاب اسلامی ایران معنویت دارد و به حق انفجار نور بود و هست و می‌طلبد که نیروهای خالص، توانمند و انقلابی با تلاش برای رشد آن در ابعاد مختلف از جمله رشد علمی و تولید علم، در راستای نجات بشریت گام بردارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه