اخبار داغ

مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان قم؛

ساختمان های مشابه پلاسکو در قم زیاد داریم

ساختمان های مشابه پلاسکو در قم زیاد داریم
مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان قم، گفت: ساختمان های مشابه پلاسکو در قم زیاد داریم که از کمترین ایمنی برخوردار است، مانند بازار قم و تیمچه بازار قم که از کمترین ایمنی را برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کریمه، جعفری مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان قم، در آیین گرامیداشت شهدای آتش نشان در قم به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در شهر قم 12 ایستگاه آتش نشانی بود که برای رسیدن به حد استاندارد 12 ایستگاه کم داشتیم با توجه به جمعیت شهر قم که یک میلیون 12 هزار نفر دز نظر گرفته شده بود و به لطف خدا و همت دوستان ساخت 12 ایستگاه شروع شد و در حال حاضر 24 ایستگاه آتش نشانی داریم و تنها کلانشهر کشور هستیم که  از این جهت به سطح استاندارد رسیده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کریمه,

وی افزود: مجموعه نیروهای ما تا سال 93برای رسیدن به استاندارد 170 نیرو بود که با لطف خدا و پیگیری های صورت گرفته  320 نیرو موفق به جذب شدیم که در کشور بی سابقه بود.

,

جعفری ادامه داد: در این سال ها دستگاه ها و ماشین های خوبی برای قم خریداری شده است، بعلاوه تجهیزات لازم آتش نشانی قم تا سال 92، تنها یک دست لباس ضد حریق که از ابزارات اولیه کسی که بخواهد در دل حریق برود، داشتیم اما اکنون 400 دست لباس ضد حریق تهیه کردیم و تمام تلاش ما برای خدمات رسانی بهتر به همشهریان است و لازمه این خدمات دهی بهتر و بیشتر تجهیز مناسب و ایمن است.

,

وی گفت: سازمان آتش نشانی تحت حمایت و پوشش شهرداری است و تهیه وسایل آتش نشانی بسیار هزینه بر و گران قیمت است و با توجه به ساختمان های عظیم که در حال پیشرفت هم هستند تهیه یک بالابر 56 متر بالای 6 میلیارد هزینه برده است ولی هنوز نیاز به تجهیزات بیشتری نیاز داریم که عنایت دفتر مقام معظم رهبری در حال تهیه است.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان قم، بیان داشت: ما در حال تجهیز خودمان هستیم اما واقعیت را باید بپذیریم که شهر قم شهر ایمنی نیست، با وجود آن که با دستور شهردار محترم هر آنچه که برای آتش نشانی مورد نیاز است در حال تهیه است.

,

وی ابراز داشت: ساختمان های مشابه پلاسکو در قم زیاد داریم که از کمترین ایمنی برخوردار است، مانند بازار قم و تیمچه بازار قم که از کمترین ایمنی را برخوردار است.

,

جعفری گفت: پاساژهای اطراف حرم نیاز به مراقب و ایمن سازی دارند که از هیئت امنا و مغازه دارن درخواست همکاری کرده ایم.

,

وی یادآور شد: ما در منازل خودمان بحث ایمنی ضعیف است، در ماشین های خود حداقل بستن کمربند را رعایت نمی کنیم و باید حداقل های ایمنی را رعایت کنیم و جدی بگیریم و باید حداقل های آموزش دیدن در رابطه با استفاده از کپسول آتش نشانی را ببینیم.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان قم، همچنین بیان کرد: سازمان آتش نشانی استان قم بطور کامل و بصورت رایگان آمادگی کامل در جهت آموزش شهروندان را دارد.

,

جعفری افزود: شغل آتش نشانی شغل بسیار پر خطری است و سالانه تعداد زیادی از همکاران خود را در سرتاسر کشور از دست می دهیم، مانند حادثه قطار نیشابور که تعداد از همکاران ما در آن حادثه پودر شدند و جسد آنها باقی نماند.

,

وی بیان کرد: بعضی از شغل ها انتخاب کردنی نیستند، مانند شهیدان ما در جنگ تحمیلی و یا جانبازان و اکنون مدافعین حرم و یا شغل پاسداری و آتش نشانی اینها شغل هایی هستند که انتخاب کردنی نیستند بلکه انتخاب شدنی اند و فعالان در آنها باید انتخاب شده باشند.

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان قم، افزود: امیدوارم که آتش نشانان هم بتوانند همانند مدافعان حرم بعنوان یک مدافع حریم در خدمت مردم باشند، مردم هم باید با توجه به آسیب خیز بودن کشورمان با بالا بردن سطح ایمنی کشور و شهرمان خود را آماده نگه داریم.

,

وی افزود: در ده ماه امسال سازمان آتش نشانی قم 2560 مورد عملیات اطفاع حریق داشته و تعداد حوادث 2720 مورد بوده است.

,

جعفری ادامه داد: سازمان آتش نشانی بیش از 100 نوع خدمات به همشریان می دهد و در این ده ماه 1314 نفر در عملیات های سازمان نجات پیدا کرده اند و 60 نفر فوتی داشته ایم

,

مدیرعامل سازمان آتش نشانی استان قم، در پایان درخواست داشت تا روحانیون با توجه به نفوذ کلام خود مباحث ایمنی و رعایت آنها را به مردم بیشتر گوشزد نمایند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه