اخبار داغ

مدیر عامل سازمان هلال احمر خراسان جنوبی:

طرح ملی "خادم" در خراسان جنوبی اجرایی می شود/ وقوع بالغ بر 800 حادثه از ابتدای سال جاری تاکنون در استان

طرح ملی "خادم" در خراسان جنوبی اجرایی می شود/ وقوع بالغ بر 800 حادثه از ابتدای سال جاری تاکنون در استان
مدیر عامل سازمان هلال احمر خراسان جنوبی با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون، 826 حادثه در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است، گفت: در مدت مذکور 4 هزار و 248 نفر آسیب دیده خدمات دریافت نموده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، جواد خامسان مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که آموزش همگانی از جمله وظایف اصلی سازمان هلال احمر است،اظهار کرد: در طول ماه گذشته 2 ضایعه در کشور داشته ایم که سبب نزدیک شدن مردم به یکدیگر شده اند ،یکی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی و دیگری حادثه جانسوز پلاسکو.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 وی افزود: در سال جاری، طرح ملی "خادم" توسط جمعیت هلال احمر در کشور اجرا می گردد که این طرح ملی "خانواده آماده در مخاطرات"؛ برای آماده سازی تک تک افراد جامعه در مقابل خطرات است.

,

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی "خادم" در استان خراسان جنوبی خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه،46 نفر از مربیان آموزش دیده با حضور در درب منازل همشهریان و همچنین روستائیان اقدام به آموزش رایگان می نمایند.

,

خامسان با اشاره به این که 2 هزار و 300  خانوار استان در طرح ملی خادم آموزش های لازم را فرا خواهند گرفت، خاطرنشان کرد: در مرحله اول طرح مذکور،  11 هزار و 500 نفر در پنج شهرستان بیرجند، فردوس، طبس، نهبندان و قائن تحت پوشش آموزش قرار می‌گیرند.                             

,

خامسان ادامه داد: دو مرحله نخست طرح ملی خادم ( خانواده آماده در مخاطرات) در بهمن و اسفند ماه سال جاری است و این طرح به شکل گام به گام با اولویت مناطق آسیب‌پذیر در تمام استان خراسان جنوبی اجرا یی خواهد شد.

,

 وی یادآور شد: جلب مشارکت خانواده‌ها برای یادگیری و یاددهی در جهت تحقق جامعه‌ای آماده در برابر مخاطرات، از اهداف اصلی این برنامه ملی است و داوطلبان جمعیت هلال احمر با مراجعه به درب منازل شاخص های آمادگی در برابر مخاطرات را به خانواده‌ها آموزش می‌دهند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به این که شعار داوطلبان خادم" ما خدمت را پیش مردم می بریم" است، عنوان داشت: براساس طرح مذکورمقرر شده که در سال جاری 250 هزار خانوار در سطح کشور آموزش های لازم را ببینند و تا سال 1400 تمام خانواده‌ها آموزش را دریافت خواهند نمود.

,

خامسان در ادامه صحبت هایش با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تاکنون،  در مجموع 826 حادثه در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است،ابراز کرد: در این مدت 4 هزار و 248 نفر آسیب دیده تحت خدمات قرار گرفته اند.

,

وی مجموع کل نجات یافتگان را از ابتدای امسال تاکنون، 602 نفر دانست و اضافه کرد: از این تعداد ،433 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و 169 نفر به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی مجموع تیم‌های عملیاتی اعزام شده به مناطق را از ابتدای سال جاری تاکنون، یک هزار و 61 تیم عنوان کرد و اظهار داشت: در ده ماهه نخست سال جاری، 696 دستگاه آمبولانس  اعزام شدند.

,

خامسان گفت: میانگین مدت زمان حضور از اعلام تا محل حادثه 12 دقیقه و 8 ثانیه بوده است.

,

وی ضمن اشاره به سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به خراسان جنوبی در دی ماه گذشته،مطرح کرد: در این سفر تامین اعتبار ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان به مبلغ 2 میلیارد و 80 میلیون تومان از محل پروژه های ملی مصوب شد.

,

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی تصریح کرد:از جمله دیگر دستاوردهای این سفر به استان؛ تصویب یک کلاس آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه در 5 شهرستان، برگزاری سفرنامه سلامت در یکی از مناطق استان، گرفتن ردیف اعتباری به پایگاه امداد استان، افزایش سرانه مجتمع های دانش آموزی از 7 هزار تومان به 12 هزار تومان و استقرار موقت یک فروند بالگرد به مدت 15 روز (با ساخت آشیانه بالگر ثابت در استان مستقر می شود) بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه