اخبار داغ

در حال بروز رسانی/

آغاز دور اول مذاکرات صلح سوریه/ توافق ترکیه و روسیه برای غیرمستقیم بودن مذاکرات «آستانه»/ بهانه‌تراشی معارضان علیه حضور هیئت ایرانی

آغاز دور اول مذاکرات صلح سوریه/ توافق ترکیه و روسیه برای غیرمستقیم بودن مذاکرات «آستانه»/ بهانه‌تراشی معارضان علیه حضور هیئت ایرانی
شبکه الجزیره از توافق ترکیه و روسیه برای «غیر مستقیم» برگزار شدن مذاکرات صلح سوریه در «آستانه» میان نمایندگان دولت و معارضان خبر می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع محلی در پایتخت قزاقستان خبر می‌دهد هیئت‌های ترکیه و روسیه توافق کردند که مذاکرات صلح سوریه در «آستانه» میان نمایندگان دولت و معارضان بصورت «غیر مستقیم» برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شبکه «الجزیره» به نقل از منابع آگاه در آستانه گزارش می‌دهد ترکیه و روسیه که از میانجی‌گران اصلی مذاکرات صلح سوریه هستند، بر روی غیر مستقیم بودن مذاکرات توافق کردند.

,

به نوشته خبرگزاری «رویترز» سخنگوی هیئت معارضان در آستانه می‌گوید آنها هرگز در این مذاکرات وارد بحث‌های سیاسی نخواهند شد و فقط درباره پایبندی طرفین به آتش‌بس فراگیر، رفع محاصره مناطق تحت کنترل خودشان و آزادی زندانیان تمرکز می‌کنند.

, رویترز,

گروه‌هایی که در ترکیب هیئت معارضان سوری در مذاکرات سوریه حضور دارند، عبارت از «شهدا الاسلام»، «الفرقة الأولى الساحلیة»، اتحاد «فاستقم»، «جیش العزه»، «الجبهة الشمالیة» و «جیش النصره» می‌باشند که عمدتا در استان‌های «ادلب»، «حلب»، «حما» و «لاذقیه» این کشور فعالیت دارند.

,

مذاکرات صلح سوری امروز (دوشنبه) در شهر آستانه پایتخت قزاقستان بین دولت سوریه و معارضان این کشور به همراه هیئت‌هایی از روسیه، ایران، ترکیه، آمریکا و «استفان دی میستورا» فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه آغاز به کار خواهد کرد.

,

دور اول مذاکرات آستانه غیر مستقیم آغاز شد

, دور اول مذاکرات آستانه غیر مستقیم آغاز شد,

وی همچنین تایید کرد که دور اول گفت‌وگوها بخاطر توافق روسیه و ترکیه مستقیم نخواهد بود.

,

بهانه‌گیری هیئت معارضان علیه حضور هیئت ایرانی در این نشست افزایش یافته و می‌خواهند ایران نه تنها در جلسه افتتاحیه سخنرانی نکند، بلکه نامش در بیانیه پایانی بعنوان «ضامن آتش‌بس» آورده نشود.

,

شبکه خبری «الحدث» گزارش داد هیئت‌های حاضر در آستانه برای آغاز مذاکرات صلح سوریه وارد محل جلسه شدند.

,

خبرنگار «المیادین» از محل برگزاری جلسات گزارش می‌دهد به دلیل اختلافات زیاد هیئت معارضان بر سر نحوه نشستن طرف‌ها در سالن اجلاس مذاکرات با 40 دقیقه تأخیر آغاز خواهد شد.

,

بد از برطرف شدن اختلافات، مذاکرات ساعت 11:15 آغاز شد.

,

وزیر خارجه قزاقستان: بازگرداندن ثبات به سوریه، هدف مذاکرات آستانه

, وزیر خارجه قزاقستان: بازگرداندن ثبات به سوریه، هدف مذاکرات آستانه,

«کایرات عبدالرحمانوف» وزیر خارجه قزاقستان بعنوان سخنران ابتدایی این مذاکرات با استقبال از حضور تمام طرف‌ها در آستانه، تاکید کرد هدف این نشست باید بازگردان صلح و ثبات به سوریه انجام شود.

,

وی با بیان اینکه بحران سوریه باعث سختی و مشقت کل منطقه شده است، افزود مذاکرات آستانه باید به درد و رنج مردم این کشور پایان دهد.

,

بشار جعفری: نشست آستانه به لطف ایران و روسیه است/ انسداد مرزهای ترکیه لازمه مبارزه با تروریسم در سوریه

, بشار جعفری: نشست آستانه به لطف ایران و روسیه است/ انسداد مرزهای ترکیه لازمه مبارزه با تروریسم در سوریه,

بعد از وزیر خارجه قزاقستان، «بشار جعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل و رئیس هیئت دولت در این مذاکرات شروع به سخنرانی کرده و گفت نشست آستانه نتیجه اقدامات مشترک از سوی طرف‌های مختلفی مانند ایران و روسیه است.

,

جعفری تاکید کرد هدف نشست آستانه برقراری آتش‌بس فراگیر و پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه البته بجز برای گروه‌های تروریستی از جمله «داعش» و «جبهة النصره» می‌باشد.

,

وی همچنین تصریح کرد مبارزه با تروریسم در سوریه نیازمند بسته شدن مرزها با ترکیه بوده و با وجود تثبیت آتش‌بس اما میان گروه‌هایی که توافق آتش‌بس را امضا کرده و گروه‌هایی که راغب به پیش‌رفتن به سمت آشتی ملی هستند، اختلاف وجود دارد.

,

این خبر بروز رسانی می‌شود.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه