اخبار داغ

به همت جوان نخبه خراسانی انجام شد؛

اختراع کلاه ایمنی هوشمند و سیستم ضدتک چرخ موتورسیکلت

اختراع کلاه ایمنی هوشمند و سیستم ضدتک چرخ موتورسیکلت
جوان نخبه از بیرجند گفت: شکست عامل اساسی در پیشرفت و موفقیت است و کسی که در کارش با شکست و سختی مواجه نشود هیچ گاه موفق نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سبزه کار دانشجوی نخبه از خراسان جنوبی در گفتگویی گفت: علی رغم اینکه بارها در طراحی و ساخت ایده­ هایم با مشکل مواجه شده ­ام اما این مشکلات انگیزه ام را قوی ­تر کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ضمن اشاره به مشکلاتی که بر سر راهش قرار داشته گفت: همیشه وسایل خانه را به هم می ریختم تا از آن سر دربیاورم و این ماجرا اتفاقاتی را به همراه داشت. زمانی که وارد راهنمایی شدم، مورد تحسین و حمایت معلمین قرار گرفتم و با این تشویق ها، ایده های اولیه را در اول راهنمایی ارائه کردم.

,

سبزه کار با بیان این نکته که ایده ساخت کلاه ایمنی بعد از تصادف پدرم با موتورسیکلت به ذهنم خطور کرد، گفت: آن موقع دقیقا نمی ­دانستم برای ثبت ایده ­ام و تبدیل آن به محصول باید چه کاری انجام دهم.

,

این دانشجوی بیرجندی عنوان کرد: بعد از بررسی های بیشتر به این نتیجه رسیدم که کلاه ایمنی که مدنظر من است باید در صورت بروز حادثه برای موتور سوار قابلیت تماس با مراکز و فوریت های پزشکی را نیز داشته باشد و این مشکلات باعث شد پنج سال طرح کلاه ایمنی هوشمند طول بکشد بعد وارد خوارزمی شد اما به مرحله کشوری راه پیدا نکرد.

,

, , ,

سبزه کار ادامه داد: این طرح بعد از طی مراحلی در سال ۹۳ به تصویب رسید و این دلگرمی و عزم بنده را برای کار بر روی سایر طرح ها و ایده ها دوچندان کرد.

,

وی اظهار کرد: بعد از تصویب کلاه ایمنی هوشمند تمام تمرکزم را بر روی طرح های دیگر گذاشتم و کمربند و اعلام علائم حیاتی از دیگر اختراعات من در سال گذشته است که در این طرح علائم حیاتی به صورت بیسیم ارسال می شود و اگر فردی از پشت سر به فرد دیگری نزدیک شود به صورت ویبره اعلام هشدار داده می شود و موقعیت شخص برای اپراتور قابل نمایش خواهد بود.

,

, , ,

سبزه کار با تذکر این مسئله که سیستم الزام استفاده از کلاه ایمنی و سیستم ضد تک چرخ بر روی موتور نیز  از دیگر ایده هایی است که طراحی شده افزود: سیستم ضد تک چرخ نمی گذارد فرد موتور سوار تک چرخ بزند و در صورت تک چرخ زدن به وی هشدار می دهد و اگر سرعت خود را پایین نیاورد؛ چرخ ها اتوماتیک به حالت عادی برمی گردد. این طرح داوری و ثبت قطعی شده است.

,

این نخبه ادامه داد: یکی دیگر از طرح های دیگری که به کمک دوستانم ساختیم میکسر بتن سبک است که در زمینه­ی کارهای عمرانی خیلی کاربرد دارد.

,

, , ,

وی ضمن بیان اینکه در کشور ما باید مخترعین همه مراحل از ثبت ایده تا مرحله اجرا را به راحتی و بدون مشکل انجام دهند گفت: تمام دستگاه­های دولتی و علمی در جهت تقویت بنیه علمی و فناوری کشور تلاش دو چندان نمایند و از آن ها انتظار می رود که حامی و یاور مخترعین و مبتکرین جوان کشور باشند تا به فکر رفتن به کشورهای دیگر نیفتند.

,

این مخترع جوان بیرجندی با بیان این نکته که در جشنواره های مختلف از جمله جشنواره خوارزمی و رویش شرکت داشته ام اظهار کرد: تحصیلات در درجات عالی علمی هدف من است و برای خودم حد معین نکردم و به این مثل ز گهواره تا گور دانش بجوی اعتقاد قلبی دارم.

,

سبزه ­کار در پایان گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان در راستای حمایت از مخترعین و مبتکرین استان اقدامات قابل توجهی انجام داده است و یکی از نهادهای فعال و مطرح در استان برای حمایت از مخترعین به حساب می ­آید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه