اخبار داغ

بزرگترین بخش شهرستان هیرمند فاقد آتش نشان/مسافت طولانی،بزرگترین مانع برای حضور به موقع

بزرگترین بخش شهرستان هیرمند فاقد آتش نشان/مسافت طولانی،بزرگترین مانع برای حضور به موقع
شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که در فصل تابستان از گرمای شدیدی برخوردار است و بارها این گرما باعث بروز آتش در برخی از زمین های کشاورزی این منطقه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای هیرمند؛ مشاغل مهمی در جامعه وجود دارد که بدون آنان بی شک جامعه دچار آشوب شده و هرج و مرج وصف ناشدنی رخ خواهد داد، مثلا در سر یک چهارراه پلیس راهنمایی و رانندگی وظیفه دارد که به ترتیب خودروها را مدیریت کند تا باعث بروز تصادفات در این چهار راه نشود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند؛,

آتش نشانی نیز یکی از مشاغل مهم در سطح هر شهرستان است که  می تواند با اقدام به موقع اماکن بسیاری را از آتش و یا جان افراد را از حوادث دیگر نجات دهد، همان چیزی که روزهای اخیر در حادثه پلاسکو بارها در رسانه ها مشاهده کردیم.

,

شهرستان هیرمند در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد که 110 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان را به خود اختصاص داده است، این شهرستان در فصل تابستان از گرمای شدیدی برخوردار است و بارها این گرما باعث بروز آتش در برخی از زمین های کشاورزی این منطقه شده است.

,

مردم این شهرستان بارها گفته اند که آتش نشان ها دیر می رسند و یا دست کم در وقتی که بتوانند آتش را مهار کنند نمی توانند حضور یابند.

,

مهدی پودینه شهردار دوست محمد در همین خصوص به خبرنگار ما گفت: آتش نشانی شهرداری دوست دوست محمد دارای دو خودرو و 6 پرسنل است که تنها برای خود مرکز شهرستان کافی می باشند و اعزام به روستاها در حیطه کاری آنان نمی باشد.

,

وی افزود: در اکثر موارد به دلیل همکاری صمیمانه با مردم آتش نشان های شهرستان به روستاها خارج از حیطه کاری اعزام می شوند و به یاری روستا نشینان می شتابند، یکی از دلایل تاخیر در امر رسیدن از مرکز به روستا نیز همین مسافت طولانی می تواند باشد.

,

 شهردار دوست محمد خاطرنشان کرد: یک مرکز آتش نشانی در روستای خمر و یک خودرو آتش نشانی نیز در جنوب شهرستان و در روستای میلک مستقر است تا بتوانند خدمات امداد و نجات را به مردم ارائه دهند.

,

, ,

انجام 20 عملیات اطفاء و امداد و نجات در نیمه نخست سال

,

اولین خودرو آتش نشانی شهرستان هیرمند در سال 1384 وارد شد و به شهرداری این شهر تحویل گردید.

,

علیرضا رهدار رئیس آتش نشانی شهرستان هیرمند در گفتگو با ندای هیرمند عنوان کرد: به دلیل خشک بودن مراتع و مزارع این شهرستان و همچنین گرمای بیش از حد احتمال آتش سوزی در شهرستان بسیار زیاد است به همین دلیل نیز آتش نشان ها همواره به صورت آماده باش قرار دارند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری کنند.

,

وی گفت: در سال 94 نیز دومین خودرو آتش نشانی تحویل شهرداری دوست محمد گردید که توانسه است بار سنگینی را از دوش پرسنل آتش نشانی بردارد.

,

رهدار بیان داشت: در نیمه نخست سال جاری  بیست مورد آتش سوزی در شهرستان هیرمند رخ داده است که از این بین 3 حادثه در مرکز شهرستان و 17 مورد در روستاهای همجوار بوده است.

,

بزرگترین بخش شهرستان فاقد آتش نشان

,

اردشیر ارباب زهی بخشدار شهرستان هیرمند در گفتگو با ندای هیرمند بیان داشت: بخش قرقری واقع در شمال شهرستان هیرمند، همواره یکی از بخش های مهم با مسافتی دور از مرکز شهرستان است که جای خالی مرکز آتش نشانی در آن دیده می شود.

,

وی افزود: در سال جاری چند مورد آتش سوزی در این بخش رخ داده است که آتش نشان های مرکز شهرستان به محل اعزام شدند و حریق را کنترل کرده اند.

,

آتش سوزی مهیبی که در روستای محمد حسین سنچولی بخش قرقری رخ داد باعث زنده سوختن 30 راس بز و گوسفند شد، همواره اگر آتش نشان هایی در این بخش حضور داشتند می توانست با حضور به موقع فاقد از دوری مسافت خسارات کمتری را به حادثه دیدگان وارد نماید.

,

آتش نشان ها همواره برای نجات و کمک به مردم اعزام می شوند،قشر بی ادعایی که امروز داغدار همکاران خود در پایتخت ایران هستند، اما کمبود امکانات و همچنین نبود مرکز های آتش نشانی در شهرستان مرزی هیرمند وظایف آنان را امروزه بیش از پیش سنگین تر کرده است.

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه