اخبار داغ

در سایه کش و قوس تدبیر مسئولان؛

حلقه دره کرج قربانی عدم انجام تعهد ۱۰ ساله شد/ محیط زیست از شهرداری کرج شکایت کرد

حلقه دره کرج قربانی عدم انجام تعهد ۱۰ ساله شد/ محیط زیست از شهرداری کرج شکایت کرد
کیانمهر زیر چتر محرومیت روزهای خود را با شیرابه های حلقه دره کرج به شب می رساند، شیرابه هایی که معضلی بس بزرگ برای این منطقه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ این روزها زمین های اطراف کیانمهر کرج بوی زباله گرفته است، منطقه ای در دل محرومیت ها که حتی از امکانات اولیه تفریح برای ساکنانش بی بهره بوده و کودکان آن به واقع نه تنها طعم بازی در پارک های نداشته نچشیده اند بلکه هر روز بوی تعفن زباله میهمان خانه های شهروندان کیانمهری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, البرز ۲۴,

اینجا طبیعت سالم نبوده و آسمان آبی نیست و رنگ نامهربانی مسئولان را به خود گرفته است و کیانمهر زیر چتر محرومیت روزهای خود را با شیرابه های حلقه دره کرج  به شب می رساند، شیرابه هایی که معضلی بس بزرگ برای این منطقه و ناچاری مسئولین شده است.

,

, ,

گذری بر مسئله زباله ها در میان مسئولان وظیفه امحا و ساماندهی حلقه دره را بر دوش شهرداری کرج نهاده این دستگاه را مسئول انجام اقدامات فوری در حل این بحران می دانند و این درحالیست که اخیرا شهردار کرج نیز خود بر عدم نظارت بر این مسئله گله مند بوده و می گوید با پرداخت کمی وجه برخی درمانگاه ها زباله های عفونی و بیمارستانی را با زباله های خانگی مخلوط می کنند.

,

علی ترکاشوند وجود ۲۰۰ هزار مترمکعب شیرابه در حلقه دره را تهدیدی بزرگ برای کرج دانسته و افزود: ایران دو برابر سرانه تولید در جهان زباله تولید کرده و البته تعدادی از سرمایه‌ گذاران در راستای تحویل گرفتن زباله در فرودگاه پیام و تولید برق و فروش آن تقاضا داده اند چرا که این شیرابه ها آسیبی جدی بر سر راه البرز است.

,

و اما استاندار البرز با اظهار تاسف از دفن سنتی زباله ها ساخت حوضچه های سنتی را راهکاری برای جلوگیری از تجمع شیرابه های حلقه دره می داند و می گوید دفن زباله‌های عفونی به همراه دیگر زباله‌ ها ممنوع است و مقررشده زباله‌ های بیمارستانی تفکیک و در محل دیگری با توجه به استانداردهای محیط زیستی دفن شود.

,

سید حمید طهایی با اشاره به بوی نامطبوع زباله های بیمارستانی و عفونی در حلقه دره کرج افزود: در شمال کرج کوهی از نخاله‌ های ساختمانی ایجاد شده که این نخاله در صورت بازیافت می‌تواند دوباره مورداستفاده قرار گیرد.

,

بدون شک نخاله های ساختمانی و انباشت آن نیز یک سونامی بزرگ بر سر راه آینده کرج است چرا که نماینده مردم کرج در مجلس در این باره می گیود: با توجه به وجود قریب به ۱۶۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان البرز و مسئله مهاجرت مسلما در اینده این خطه روزگار خود را با زباله های صنعتی، خانگی، بیمارستانی و … دست و پنجه نرم می کند.

,

مدیر کل محیط زیست استان البرز سهم حلقه درجه کرج را از زباله های تفکیک شده از مبدا کمتر از یک درصد دانسته و می گوید ۹۹ درصد زباله های عادی در حلقه دره انباشت می شود و در عمق فاجعه همین بس که به گفته حسین محمدی در کل کشور حدود ۷ درصد زباله ها تفکیک از مبدا می شوند.

,

بر اساس آمارهای اعلام شده توسط محیط زیست در استان البرز روزانه  ۱۷۰۰ تن زباله عادی و ۱۳ تن زباله بیمارستانی و زباله های صنعتی، نخاله های ساختمانی، الکترونیکی و کشاورزی تولید می شود و البته محیط زیست ۴ سرمایه گذار بخش خصوصی را در راستای پسماند زباله های البرز از طریق فراخوان وارد عمل کرده است.

,

و اما طی روزهای اخیر حسین محمدی مدیر کل محیط زیست استان البرز در راستای برخورد با متخلفین در راستای عم فعالیت در حوزه پسماند در گفتگو با ایرنا پرده از مسئله شکایت محیط زیست از سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج برداشت و گفت: شکایت از سازمان مدیریت پسماند که مورد انتقاد برخی از افراد هست، در راستای انجام همین وظیفه است و این شکایت ما از یک شخص خاص نیست بلکه از این سازمان و حوزه شهرداری است که به تکلیف قانونی خود عمل نکرده است.

, ایرنا پرده از مسئله شکایت محیط زیست از سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج برداشت و گفت: شکایت از سازمان مدیریت پسماند که مورد انتقاد برخی از افراد هست، در راستای انجام همین وظیفه است و این شکایت ما از یک شخص خاص نیست بلکه از این سازمان و حوزه شهرداری است که به تکلیف قانونی خود عمل نکرده است., ایرنا,

وی گفت: این تکالیف قانونی در حوزه پسماند که معطل مانده مربوط به ۱۰ سال گذشته است ، چون قانون گذار تکلیف کرده از ۱۲ سال پیش که تا پایان سال ۱۳۹۰ باید زباله را به تفکیک جمع آوری می کردیم و تا پایان سال ۱۳۹۳ باید دفن زباله ممنوع می شد و زباله بازیافت می شد.

,

و اما آنچه این روزها مردم شهر کرج و به ویژه کیانمهر را با چالش جدی مواجه کرده است مسئله حلقه دره، شیرابه های آن، بوی تعفن و به خطر افتادن سلامت شهروندان است، موضوعی که به راحتی نمی توان از کنار آن گذشت و باید گفت آیا تدبیر مسئولان در قفل مدیریت پسماند و ساماندهی زباله ها زنگ زده است؟

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه