اخبار داغ

معاون پژوهش حوزه های علمیه:

آثار برترکتاب سال حوزه به بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند

آثار برترکتاب سال حوزه به بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند
معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به اینکه در سال 140 نشریه و 1500 مقاله در حوزه تولید می شود، گفت: آثار برترکتاب سال حوزه با شرایطی خاص به بنیاد ملی نخبگان معرفی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  فرهنگ نگار،  حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی صبح امروز در نشست خبری هجدهمین همایش کتاب سال حوزه که با حضور اصحاب رسانه استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه همایش کتاب سال حوزه در راستای ارزیابی فعالیت های معاونت پژوهش حوزه های علمیه است، اظهار داشت: عملکرد همایش کتاب سال حوزه هر ساله مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت آن را مدنظر قرار می دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ نگار,

وی افزود: در حال حاضر مرکزی با عنوان مرکز بنیاد ملی نخبگان در حوزه تأسیس شده که برگزیدگان کتاب سال تحت شرایطی به این بنیاد معرفی شده و از این طریق، حمایت ها و برنامه ریزی های لازم برای آنان انجام خواهد گرفت.

,

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به نشریه های ارسالی ، بیان داشت: در حال حاضر سالانه نزدیک به 140 نشریه و دو هزار و 500 مقاله در حوزه های علمیه تولید می شود که تعداد قابل توجهی بوده و آثار فاخری در آن وجود دارد.

,

وی ادامه داد: ارزیابی آثار مؤسسات گوناگون از فعالیت هایی است که در دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه انجام می پذیرد.

,

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی به اولویت های معاونت پژوهش حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای ارتقاء پژوهش در عرصه مطالعات دینی، ایجاد نظام جامع پژوهشی، ایجاد نظام آموزش پژوهش محور، ساماندهی مراکز پژوهشی حوزه، راه اندازی مرکز مطالعات راهبردی حوزه و ... بخشی از اولویت های این معاونت می باشد.

,

وی اضافه کرد: مقرر شد در نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه، از نشریه های برتر، مقالات علمی-پژوهشی و مقالات علمی-ترویجی حوزه نیز تقدیر به عمل آید.

,

معاون پژوهش حوزه های علمیه با اشاره به نحوه استفاده از آثار برتر همایش کتاب سال حوزه، گفت: متأسفانه سازوکار مشخص و معینی برای این که کتاب های برگزیده مورد استفاده کاربردی از سوی نهادهای برنامه ریزی و اجرا قرار بگیرند، وجود ندارد و قاعدتا باید با ارتباطاتی که معاونت پژوهش با نهادهای علمی، برنامه ریزی و اجرای کشور برقرار می کند، این فرآیند تعریف شود؛ گرچه به صورت غیربرنامه ریزی شده این استفاده صورت می گیرد.

,

وی اضافه کرد: به هر حال اگر تحقیقی ناظر به نیازی باشد و راه حلی را برای نیازی در کشور ارائه کند، خود به خود مخاطبین کتاب به آن کتاب مراجعه کرده و استفاده خواهند کرد و همچنین تجربه نشان داده است که اگر محققی نسبت به یکی از مسائل و مشکلات کشور راه حل کارآمدی را ارائه دهد، در نظام برنامه ریزی کشور جذب خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه