اخبار داغ

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان:

عدالت فرهنگی با شعار محقق نمی شود/عروسک های بومی دارا و سارا پس از 8 سال وقفه به بازار آمد/ 38 برنامه کودک و نوجوان در دهه فجر اجرا می شود

عدالت فرهنگی با شعار محقق نمی شود/عروسک های بومی دارا و سارا پس از 8 سال وقفه به بازار آمد/ 38 برنامه کودک و نوجوان در دهه فجر اجرا می شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: عدالت فرهنگی زمانی محقق خواهد شد که در توزیع آن بین شهر و روستا تفاوتی قائل نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرات، مهدی جمال مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گفت:آشناسازی کودکان و نوجوانان با انقلاب و آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه حضور پرشکوه آنان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین‌های بزرگ داشت ایام‌الله از اهداف تشکیل این کمیته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرات,

وی تا با توجه به شعار دهه‌ی فجر امسال"گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی" افزود: برنامه های سراسر استان باید براساس این شعار اجرا و در انتقال مفاهیم انقلاب به نسل چهارم دقت لازم صورت گیرد. 

,

جمال با تاکید براینکه نباید اقدامات ادارات جزیره ای باشد، اظهار کرد: بهزیستی، صدا و سیما، اداره تبلیغات اسلامی، کمیته امداد و کانون پرورشی فکری کمیته 5 گانه دهه فجر تشکیل دادند تا مانع از موازی کاری در این دهه شوند.

,

فعالیت 22 کانون پرورشی فکری در سطح استان سمنان

, فعالیت 22 کانون پرورشی فکری در سطح استان سمنان ,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان همچنین تصریح کرد: 22 مرکز کانون پرورشی فکری در سطح استان کار انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی به نسل چهارم را برعهده دارند.

,

افزایش دو مرکز سیار جدید به مراکز کانون استان سمنان

, افزایش دو مرکز سیار جدید به مراکز کانون استان سمنان,

وی با توجه به اینکه 4 کانون فرهنگی هنری به صورت سیار در شهر و روستا فعالیت دارند، افزود: این چهار کانون سیار در شهرستان های شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار خدمات به نوجوانان ارائه می‌دهند.

,

جمال در ادامه تصریح کرد: کودکان و نوجوانان 149 روستای این استان از خدمات فرهنگی مراکز سیار کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان بهره می برند.

,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به اینکه با 2 مینی‌بوس ویژه خدمات فرهنگی و کتابخانه‌ای در آینده نزدیک تحویل استان داده می شود، گفت: این مراکز سیار در مناطق روستایی شهرستان میامی و شهرستان سمنان فعالیت خواهند کرد.

,

اجرای 38 برنامه کودک و نوجوان به مناسبت دهه ی فجر در استان

, اجرای 38 برنامه کودک و نوجوان به مناسبت دهه ی فجر در استان,

جمال با اشاره به برگزاری 38 عنوان برنامه به مناسبت دهه فجر در سطح استان بیان کرد: در کارگاههای سطح استان یک کتاب شاخص معرفی خواهد شد.

,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه طرح مهر و دوستی به مناسبت دهه فجر در روستاها اجرا خواهد شد، گفت:دراین طرح استعدادهای روستاها کشف و از دانش آموزان نخبه تقدیر خواهد شد.

,

تریلی تئاتر کانون پرورشی فکری با 13 برنامه شاد میهمان استان سمنان می‌شود

, تریلی تئاتر کانون پرورشی فکری با 13 برنامه شاد میهمان استان سمنان می‌شود,

جمال با بیان اینکه تریلی تئاتر کانون پرورش فکری همزمان با دهه فجر میهمان استان سمنان می‌شود، گفت: تریلی سیار کانون، قدیمی‌ترین تریلی سیار نمایش در ایران است و قدمتی 52 ساله دارد که در 31 استان به اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان می پردازد.

,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، ایجاد محیط شاد و دلنشین برای کودکان و آشنایی با محیط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هدف از دعوت تریلی سیار نمایش کانون به استان سمنان عنوان کرد.

,

وی با اشاره به اینکه  تریلی سیار از هفتم بهمن‌ماه در بیارجمند، میامی، بسطام، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدی‌شهر، سرخه، آرادان، گرمسار و ایوان‌کی برنامه اجرا خواهد کرد، افزود: تریلی سیار تئاتر کانون فرهنگی با 13 اجرا میهمان کودکان و نوجوانان این دیار خواهد بود.

,

عدالت فرهنگی با شعار محقق نمی شود

, عدالت فرهنگی با شعار محقق نمی شود,

جمال با تاکید براینکه عدالت فرهنگی با شعار محقق نمی شود، گفت: اگر در شهر به کودک و نوجوان توجه می شود باید به همان اندازه به روستاییان نیز توجه شود.

,

وی در ادامه افزود: اگر مفاهیم به درستی منتقل شود در دهه های دیگر نوجوانان قهرمان خواهیم داشت.

,

معرفی 2 شهید نوجوان در میهمانی لاله‌های سمنان

, معرفی 2 شهید نوجوان در میهمانی لاله‌های سمنان,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر 2 شهید نوجوان معرفی می شوند، بیان کرد: در برنامه ویژه مهمان لاله های انقلابی از خانواده این دو شهید نیز تقدیر خواهد شد.

,

"جشنواره سازه ها"برنامه شاخص استانی در دهه فجر

, "جشنواره سازه ها"برنامه شاخص استانی در دهه فجر,

وی "جشنواره سازه ها" را از برنامه شاخص استانی در دهه فجر عنوان کرد و افزود: این جشنواره در گرمسار برگزار خواهد شد.

,

جمال همچنین تصریح کرد: آثار اعضای روستایی در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود که نقش روستاییان در انقلاب را شامل می شود.

,

روایت‌خوانی در 16 مرکز ثابت کانون های استان سمنان

, روایت‌خوانی در 16 مرکز ثابت کانون های استان سمنان ,

به گفته مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، در 16 مرکز ثابت کانون پرورشی فکری استان روایت خوانی با محتوای انقلاب اجرا خواهد شد.

,

طرح کانون مدرسه در استان سمنان احیا شد

, طرح کانون مدرسه در استان سمنان احیا شد,

وی با اشاره به اینکه بعد از 8 سال وقفه طرح کانون مدرسه در استان احیا شد، گفت: اعضای مدارس می توانند برای تمامی دورس از چمله علوم، پژوهش دینی و ... وارد کانون شوند.

,

جمال همچنین ادامه داد: اتاق پژوهش های دینی در کانون مدرسه راه اندازی می شود تا پاسخگوی سوالات شرعی نوجوانان باشد.

,

عروسک های بومی دارا و سارا پس از 8 سال وقفه به بازار آمد

, عروسک های بومی دارا و سارا پس از 8 سال وقفه به بازار آمد,

وی با بیان اینکه 3 فروشگاه کانون پرورشی فکری در سطح استان فعالیت می کنند، گفت: در فروشگاه های سطح استان اقداماتی اعم از چاپ و نشر کتب، ساخت وسایل سرگرمی، فروش کتب کانون زبان ایران و... صورت می گیرد.

,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در ادامه تصریح کرد: نوجوانان و دانش آموزان می توانند در دهه فجر با 20 الی 40 درصد تخفیف از این فروشگاه خرید کنند.

,

وی با بیان اینکه در فروشگاه تولیدات چینی وجود ندارد، اظهار کرد: تولیدات داخلی در این فروشگاه موجود است و باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی از محصولات داخلی خریداری شود.

,

جمال با اشاره به تولید وسایل سرگرمی کودک و نوجوان گفت: تا دو سال گذشته بازی های سرگرمی تولید نمی شد.

,

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بیان اینکه کم کاری در این عرصه وجود ندارد، اظهار کرد: استقبال از وسایل سرگرمی در سمنان بسیار کم است.

,

جمال با اشاره به اینکه عروسک های دارا و سارا 8 سال تولید نمی شد، بیان کرد: عروسک های دارا و سارا پس از 8 سال وقفه به صورت بومی به بازار آمدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه