اخبار داغ

نتیجه کمال همنشین است آقای معاون اول!

نتیجه کمال همنشین است آقای معاون اول!
روز گذشته معاول اول دولت از برخی انتقادات به شاخص‌های عملکردی دولت گلایه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا؛ معاون اول رئیس‌جمهور، روز گذشته گفت: گاهی اوقات می‌بینیم که یک عده می‌نشینند و درباره آماری که در مورد رشد اقتصادی گفته و اعلام شده بحث می‌کنند که این درست هست یا نیست. مثلاً گفته می‌شود صادرات فلان قدر رشد کرده، جلسه می‌گذارند، بحث می‌کنند که آیا این رشد کرده یا نکرده، این 33 درصد رشد صادرات درست است یا غلط... اصلاً اینها نقد نیست، مگر می‌شود راجع‌به شاخص‌های عملکردی نقد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

یک مدل ریاضی و علمی به نام علم آمار وجود دارد، یک داده‌هایی به آن می‌دهند و بنده و امثال بنده نیز اصلاً خبر نداریم و بیایند به ما هم توضیح دهند اصلاً متوجه نمی‌شویم، چون اصلاً در این رشته درس نخوانده‌ایم، بنابراین یک داده‌هایی به آن می‌دهند و درنهایت تنها یک نتیجه و برون‌دادی را نشان می‌دهد و مثلاً می‌گوید رشد اقتصادی امسال در شش ماهه به 6.4 درصد رسید. حالا اینکه بحث شود که این 6.4 درصد درست نیست، معلوم می‌شود که این‌کاره نیستند.»

,

این سخنان جناب جهانگیری در حالی است که آقای روحانی در سال 92 گفته بود: «ملاک تورم جیب مردم است نه گزارش مرکز آمار و بانک مرکزی.» در واقع اولین کسی که این نوع سخنان آقای جهانگیری را نقض کرده، خود رئیس‌جمهور است و انتقادهای دیگران از آمارها هم در واقع ماحصل کمال همنشین است!

,

افزون بر این، انتقاد جهانگیری از تشکیک در آمارهای اعلامی دولت در حالی است که، در موارد متعددی شاهد اعلام آمارهای متناقض از سوی خود دولتی‌ها و اعضای کابینه بوده‌ایم!

,
,
, ,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه