اخبار داغ

هزاران کودتاچی‌ و گولنچی؛

محاکمه نظامیان کودتاچی ترکیه شروع شد

محاکمه نظامیان کودتاچی ترکیه شروع شد
محاکمه 62 نظامی تُرک که ادعا می‌شود در شب کودتای نافرجام اقدام به اشغال فرودگاه سابیحا گؤکچن کرده بودند، شروع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بعد از شکست کودتای (15 ژوئیه 2016) ترکیه که حکومت اردوغان با دستگیری هزاران نفر از کارکنان ارتش و دولت شروع به پاکسازی‌ها کرده بود، به گام نتیجه‌گیری و رسمیت دادن به بازداشت‌ها رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

شروع محاکمه

,

به گزارش خبرگزاری آناتولی، امروز (23 ژانویه) محاکمه 62 تن از نظامیان که ادعا می‌شود در شب کودتای 15 ژوئیه اقدام به اشغال فرودگاه سابیحا گؤکچن در استانبول کرده بودند، آغاز شد و به این صورت حساب پس دهی نظامیان کودتاچی تُرک در دادگاه از امروز استارت خورد.

,

گفتنی است، 28 تن از این نظامیان در بازداشت به سر می‌برند.

,

حکومت ترکیه

,

حکومت ترکیه عقیده دارد، کودتاچی‌های 15 ژوئیه وابسته به سازمان موسوم به گولن هستند و حتی این سازمان را به دلیل نفوذ به نیروهای مسلح و شلیک گلوله به سمت مردم، در لیست تروریستی خود قرار داده است.

,

گولن

,

فتح الله گولن روحانی تُرک مقیم آمریکا در مصاحبه خود با سی ان ان، هرگونه دست داشتن در کودتای نافرجام 15 ژوئیه ترکیه را رد و کودتای شکست خورده را سناریوی رجب طیب اردوغان برای پاکسازی مخالفان داشته است.

,

بایلوک

,

دولت ترکیه، برنامه ارتباطی "بایلوک" مخصوص تلفن‌های هوشمند را برنامه مخصوص سازمان گولن دانسته و تا به لحظه ده‌ها هزار نفر را به دلیل استفاده از این برنامه دستگیر کرده است.

,

سود کودتا به اردوغان

,

از آنجا که کودتای شکست خورده 15 ژوئیه بهانه‌ای برای پاکسازی مخالفان از ارتش و حکومت توسط حاکمیت اردوغان شده است، بیشتر جمهوری‌خواهان و مردم ترکیه بر این عقیده‌اند که کودتای نافرجام بیش از همه به سود آک پارتی و اردوغان بوده است.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه