اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

راه اندازی بنیاد ژنتیک در استان زنجان / کمبود تخت های بیمارستانی در استان زنجان جدی است

راه اندازی بنیاد ژنتیک در استان زنجان / کمبود تخت های بیمارستانی در استان زنجان جدی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اقدامات اولیه برای راه‎اندازی بنیاد ژنتیک در استان زنجان گفت: موافقتهای اولیه برای راه اندازی این مرکز اخذ شده است که با ایجاد این مرکز زنجان به یکی از مراکز مهم در انجام فعالیتهای تشخیصی ژنتیک تبدیل می‎شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, علیرضا بیگلری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: در طول سالهای پس از انقلاب شاهد اقدامات بسیار بزرگی در حوزه سلامت و بهداشت بوده ایم که پرورش نیروی انسانی ، ریشه کنی بیماری‎ها و کاهش مرگ و میر از جمله دستاوردهای حوزه درمان در این سال‎ها بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی تصریح کرد: اما با این وجود ناهماهنگی های زیادی را در حوزه درمان در طی سال‎های گذشته شاهد بوده ایم که از جمله این مسائل بالا بودن سهم پرداخت مردم برای دریافت خدمات درمانی بود که گاها بیش از 50 درصد هزینه های درمان از جیب مردم پرداخت می شد.

,

 

,

*کاهش هزینه پرداختی مردم با اجرای طرح تحول سلامت

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اجرای طرح تحول سلامت در کشور را انقلابی در حوزه درمان و پزشکی کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت یازدهم سعی کرده تا با به اجرا گذاشتن طرح تحول سلامت در راستای ایجاد رفاه بین شهروندان میزان پرداختی مردم را کاهش دهد که هم اکنون با اجرای طرح در مناطق شهری تنها 6 درصد هزینه ها توسط مردم پرداخت می‎شود.

,

وی یکی از اقدامات موثر در طی سه سال گذشته در استان را تجهیز و تعمیرات اساسی در مراکز درمانی و بهداشتی شهرها و روستاها دانست و عنوان کرد: بسیاری از فضاهای آموزشی و درمانی در سطح استان بازسازی شده اند که از جمله این مراکز بیمارستان خرمدره بوده است .

,

بیگلری خاطرنشان کرد: رایگان شدن هزینه های زایمان، حضور پزشکان مقیم در مراکز درمانی، تامین دارو و تجهیزات در بیمارستان‎ها از دیگر برنامه های به اجرا گذاشته در راستای اجرای طرح تحول سلامت در استان بوده است که خوشبختانه سهم استان نیز در دریافت منابع این طرح مطلوب بوده است.

,

وی با اعلام خبر راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشتی در سطح استان، عنوان کرد: در امر بهداشت تمامی جمعیت روستایی و شهری استان تحت پوشش مراقبت‎های اولیه قرار گرفته اند که با راه اندازی سامانه یکپارچه بهداشتی در علوم پزشکی استان به عنوان 6 دانشگاه برتر کشور شناخته شده است.

,

 

,

* افتتاح ساختمان کلینیک ویژه شفیعیه در هفته سلامت سال 96

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان راه اندازی کلینیک های ویژه را از جمله اولویت های کاری دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و عنوان کرد: هم اکنون ساخت کلینیک ویژه در مرکز شفیعیه زنجان دارای پیشرفت بالای 50 درصدی بوده که با اتمام کار ساختمانی در هفته سلامت سال 96 افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

,

وی افزود: ساخت کلینیک های ویژه در شهرستان‎های خدابنده ، خرمدره، ابهر پیشرفت خوبی داشته است.

,

بیگلری با اشاره به راه‎اندازی اورژانس هوایی در طی ماه گذشته در استان تاکید کرد: در راستای ارتقا خدمات اورژانسی و با توجه به نیاز مردم استان تجهیز و راه اندازی اورژانس بیمارستان‎های ولیعصر و موسوی در حال انجام بوده و برای ارائه خدمات بهتر پایگاه اورژانس هوایی نیز با اختصاص یک بالگرد به استان فعالیت خود را آغاز کرده است که تا کنون دو ماموریت را نیز انجام داده است.

,

 

,

* تعداد دستگاه‎های آمبولانس استان به 96 دستگاه رسیده است

,

وی افزود: با خرید دستگاه های جدید تعداد دستگاه‎های آمبولانس استان به 96 دستگاه رسیده است که علاوه بر این موضوع با اعتبار خوبی که به بخش سلامت استان اختصاص یافته است شاهد بهره برداری از 11 پایگاه فوریت‎های پزشکی در استان بوده ایم.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در سال گذشته شاهد افزایش تعداد تخت های ویژه در مراکز درمانی استان بوده ایم که تعداد تخت مراقبت ویژه در استان تا سال گذشته 42 تخت بود که این میزان در طی امسال به 84 تخت افزایش پیدا کرده است.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه کمبود تخت در مرکاز درمانی استان جدی است، خاطرنشان کرد: تعداد تخت های درمانی در کشور به طور میانگین 1.6 تخت به ازای یک هزار نفر جمعیت است که این میزان در استان 1.3 تخت به ازای هر هزار نفر جمعیت استان است که نیاز به اسقرار تخت های بیمارستانی به طور جد احساس می‎شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه