اخبار داغ

یک کارشناس حقوق زنان:

بی‌حجابی فعالیت‌های اجتماعی را آلوده می‌کند/نمی شود هم حجاب داشت، هم حقوق های نجومی گرفت

بی‌حجابی فعالیت‌های اجتماعی را آلوده می‌کند/نمی شود هم حجاب داشت، هم حقوق های نجومی گرفت
ک کارشناس امور زنان گفت: بی‌حجابی هم فعالیت‌های اجتماعی را مخدوش و آلود کرده و هم اینکه به فروپاشی خانواده‌ها منجر می شود،در معامله‌ای که زن خودنمایی کرده و مرد چشم چرانی هر دو طرف بازنده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سکینه نیک کارشناس امور زنان در گفت‌وگو با خبرنگار گوهرشادنیوز با بیان اینکه بی‌حجابی هم فعالیت‌های اجتماعی را مخدوش و آلودکرده و هم اینکه به فروپاشی خانواده‌ها منجر می شود، تصریح کرد: اگر جنس مرد چشم چرانی کند و زن هم خودنمایی، قطعاً در چنین معامله‌ای مرد به آن زنی که دارد قانع نبوده و به دنبال تنوع ارتباطی می رود البته این قضیه در پاره‌ای از موارد به زنان هم قابل تعمیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز, گوهرشادنیوز,

 

,

این کارشناس امور زنان با تأکید بر اینکه بی‌حجابی و ولنگاری در جامعه مهر و محبت همسران را به یکدیگر کم می کند، اظهار داشت: وقتی مردی به خاطر خودنمایی برخی زنان دائماً حواسش پرت این و آن است قطعاً توانایی ابراز محبت واقعی به همسرش را نداشته و به تدریج فاصله عافطی بین آنها شکل می‌گیرد که البته در برخی موارد منجر به جدایی یا طلاق عاطفی می‌شود.

,

 

,

نیک یکی از علت‌های اساسی افزایش طلاق در جامعه را گسترش ولنگاری و بی‌حجابی در سطح جامعه دانست و خاطر نشان شد: ولنگاری باعث می‌شود افراد به آن کسی(زن یا مردی) که از ازدواج سهم‌شان شده قانع نباشد و حواس‌شان در پی کسی دیگری باشد.

,

 

,

وی در ادامه بیان داشت: این بدترین ضرر را برای جامعه دارد در صورتی که اگر همه خودشان را در حد شرعی بپوشانند و البته رعایت عفاف را بکنند، یعنی ضمن داشتن پوشش مناسب، در رفتار و کردارشان عفت و وقار داشته باشند هیچ کدام از این آسیب ها دامن جامعه را نمی گیرد.

,

 

,

 

,

این کارشناس امور زنان با تأکید بر اینکه حجاب به معنای پوشش فیزیکی به تنهایی آسیب های مرتبط با این مسأله را حل نمی کند، تصریح کرد: چرا که حجاب یکی از فضایل اخلاقی است و تنها زمانی خوب بوده و پاسخ دهنده است که با سایر ضایل اخلاقی چون راستگویی، درستکاری و… غیره همراه باشد.

,

 

,

نیک رشد فضایل اخلاقی در کنار داشتن حجاب را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال کسی که حجاب دارد اما دروغگوست یا دارای یکسری رزایل اخلاقی است یا اینکه حجاب دارد ولی حقوق های نجومی می گیرد یعنی حرامخوار است نه تنها این پوشش چندان سودی برای جامعه نداشته بلکه این مدل رفتار نوعی تبلیغات عیله دین محسوب می شود.

,

 

,

وی در پایان خاطر نشان شد: اگر بخواهیم واقعاً روی حجاب کار کنیم باید روی فضایل اخلاقی تمرکز داشته باشیم به واقع حجاب به عنوان یکی از نمادهای ظاهری باید سر آغاز رشد سایر فضایل اخلاقی هم باشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه