اخبار داغ

با پیشنهاد طرحی در پارلمان جمهوری آذربایجان؛

در آینده ای نزدیک " بانک چشم " در این کشور ایجاد می‌شود/ ساخت کلینیک‌های ویژه اولین گام لازم

در آینده ای نزدیک " بانک چشم " در این کشور ایجاد می‌شود/ ساخت کلینیک‌های ویژه اولین گام لازم
طرح ایجاد بانک چشم از سوی رئیس کمیته بهداشت پارلمان جمهوری آذربایجان در این کشور پیشنهاد داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اناج، طی پیشنهادی توسط اهریمن امیراسلان اف در مجلس ملی جمهوری آذربایجان، احتمال ایجاد بانک چشم در  این کشور جهت ذخیره سازی غشاهای لازم این عضو مطرح می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اناج,

معاون رئیس کمیته بهداشت پارلمان جمهوری آذربایجان در خصوص این طرح به " ترند " ابراز داشته است: لازم است چند نکته برای ایجاد بانک چشم در کشور حل و فصل شود.

,

موسی قلی اف اذعان کرده است: غشاهای چشم تنها از برداشت چشم فردی که دچار مرگ شده است امکان پذیر است. در کشور ما نیز می‌‌توان از این راه بهره جست لذا طی کردن مراحل قانونی برای استفاده از این غشاها برای پیوند، انجام بررسی و تعیین معیارهای مرگ مغزی امری ضروری است.

,

 وی در خصوص جزئیات این طرح افزوده است: همزمان با برداشت عضو و بافت‌‌های بدن از افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌‌اند کلینیک‌‌های ویژه‌‌ای جهت انجام این عملیات پزشکی باید ایجاد شود تا تمامی اقدامات در این راستا در همین کلینیک های مخصوص انجام پذیرد. بعد از راه اندازی کلینیک ها و زمانی که این فعالیت رنگ واقعیت به خود گرفت، ایجاد و راه اندازی بانک چشم نیز ممکن خواهد بود.

,

گفتنی است، طی چند سال اخیر پزشکان آذربایجان در تلاش برای خود کفایی در امور پزشکی و هموار نمودن راه درمان برخی از بیماری ها و ساخت داروها و خدمت به مردم آذربایجان گام‌‌های اساسی را بر می‌‌دارند.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه