اخبار داغ

سوکار خبر داد؛

جمهوری آذربایجان برای مذاکره تعرفه فروش گاز طبیعی به ترکیه اعلام آمادگی می‌کند

جمهوری آذربایجان برای مذاکره تعرفه فروش گاز طبیعی به ترکیه اعلام آمادگی می‌کند
آنکارا رسماً از صورت گرفتن مذاکرات در خصوص تعیین تعرفه برای خرید گاز از آذربایجان استقبال کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، زائور قهرمان اف مدیر اجرایی شرکت سوکار ترکیه به مطبوعات این کشور طی مصاحبه‌‌ای، از عدم مذاکرات برای نرخ تعرفه های صادرات گاز از آذربایجان به ترکیه تا کنون توسط شرکت دولتی نفت این کشور خبر داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

طبق اعلام سوکار، جمهوری آذربایجان برای مذاکره تعرفه فروش گاز طبیعی به ترکیه اعلام آمادگی نموده است.

,

مدیر اجرایی شرکت سوکار ترکیه با اشاره به انجام شدن دیداری در این راستا بین مسئولان دولتی آذربایجان و ترکیه ابراز داشته است: ما حاضر به دیدار برای مذاکرات تعرفه صادرات گاز به ترکیه هستیم. آنکارا نیز رسماً از صورت گرفتن این مذاکرات استقبال کرده است.

,

وی همچنین، دیدارهای پی در پی وزیران دو کشور در بیشتر زمینه ها ازجمله بخش اقتصادی، مالی، انرژی و محیط زیست را مورد تأکید قرار داده است.

,

گفتنی است؛ کشور ترکیه بزرگترین همکار شرکت نفت دولتی آذربایجان است چرا که سوکار در سال 2008، با 2.05 میلیارد دلار به یکی از سهامداران مجتمع پتروشیمی  " Petkim " این کشور ترکیه شناخته شد.

,

خاطر نشان می کنیم؛ در عین حال سوکار در حال راه اندازی پروژه هایی با ارزش  5.67 میلیارد دلار در پایشگاه نفت " Star "، چهارصد میلیون دلار در شرکت کشتی رانی " Petlim " و  100 میلیون دلار در " SOCAR Power " می باشد. انتقال گاز نیز به ترکیه از سال 2018 رسماً به بهره برداری خواهد رسید.

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه