اخبار داغ

ترامپ برای حفظ منافع اسرائیل وارد بازی شد

رؤسای جمهور آمریکا عروسک لابی‌های صهیونیستی

رؤسای جمهور آمریکا عروسک لابی‌های صهیونیستی
تاریخ ثابت کرده رؤسای جمهور این کشور تنها عروسک لابی‌های قدرتمند صهیونیستی و آمریکایی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا یکم بهمن‌ماه طی مراسمی در محوطه کنگره آمریکا در حالی سوگند یاد کرد که نمایندگان کنگره، قضات دادگاه عالی، دیپلمات‌ها و عموم مردم به عنوان مدعوین مراسم تحلیف حضور داشتند و جای نمایندگان دمکرات گنگره آمریکا در این مراسم خالی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

اعضای کابینه‌ ترامپ سفیدپوست‌ها و قشر ثروتمند آمریکایی هستند و هیچ یک از نامزدهای معرفی شده از اقلیت لاتین‌تبار آمریکا نیست، ۸۰ درصد کابینه ترامپ مرد و تنها ۳ زن در کابینه او برای پست‌های وزارتی معرفی شده است.

,

مواضع ترامپ درخصوص ایران و خاورمیانه و حتی دیگر مسائل سیاست خارجی به وضوح بیان نشده است. ترامپ در مناظرات انتخاباتی خود از توافق هسته‌ای با ایران انتقاد کرد و عنوان کرده بود؛ «این یکی از افتضاح‌ترین توافق‌های تاریخ بود و من در ملاقاتی که با بنیامین نتانیاهو داشتم، فهمیدم که او نیز از این توافق اصلا خوشحال نیست.»

,

بعد از مراسم تحلیف ترامپ برخی از آقایان در داخل ایران از عدم صحبت کردن ترامپ در مورد ایران در این مراسم اظهار ذوق‌زدگی کرده و این موضوع را مثبت بیان کردند، این آقایان بدعهدی آمریکا را باور نداشته و فرار روبه جلو را در پیش گرفته اند. در حالی که تاریخ ثابت کرده رؤسای جمهور این کشور تنها عروسک لابی‌های قدرتمند صهیونیستی و آمریکایی هستند.

,

یک مقام اسرائیلی در مصاحبه با شبکه خبری بلومبرگ گفته بود « انتظار می‌رود نتانیاهو بدون پیشنهاد برای لغو «برجام» از ترامپ بخواهد رویکرد سخت‌گیرانه‌تری علیه برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ کرده و تلاش‌های هماهنگ‌تری برای مهار سیاست‌های تهران در منطقه طراحی کند». 

,

اخذ امتیازات راهبردی بیشتر با سخت‌گیری علیه ایران، برنامه‌ای است که از مدت‌ها قبل برای رئیس‌ جمهور آمریکا تدوین شده است و اکنون ترامپ مجری آن خواهد بود.

,

شورای روابط خارجی آمریکا از طریق مجله «فارین افرز» خط مشی‌ و سیاست‌های مورد نیاز واشنگتن را تعیین می‌کند. فارین افرز از مدت‌ها قبل در یادداشتی با عنوان «زمان سخت ‌گیری به ایران فرا رسیده است» سه راهبرد پیشنهادی را به رئیس جمهور آمریکا در این خصوص ارائه داده که شامل اصلاح و ارائه مجدد برجام، اجبار و انزوا علیه ایران، عقب گرد ایران در منطقه می‌شود.

,

این مجله نوشت: «با توجه به جنبه‌های نگران کننده‌ای که در برجام وجود دارد، رئیس جمهور بعدی آمریکا باید آن را اصلاح کند. ایالات متحده علاوه بر تجدیدنظر در برجام، باید ایران را بخاطر اقداماتش در منطقه، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تنبیه نماید. باید با بازگست تحریم‌ها تا جایی که ممکن است ایران را از اقتصاد جهانی جدا نماییم. واشنگتن هنگامی که در حال اجرای فشار اقتصادی و تفرقه افکنی در جامعه ایران است، نباید از پس زدن نفوذ این کشور در خاورمیانه غافل بماند.»

,

ترامپ با برنامه سخت‌گیری علیه کشورمان، مترصد نابودی موشک‌های ایران، عقب نشینی ایران از عمق راهبردی خود در منطقه و تنبیه ایران است. در چنین شرایطی نیازمند دولتی هوشمند، شجاع و بابرنامه هستیم تا ایران را از برنامه سخت‌گیرانه ترامپ، عبور دهد.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه