اخبار داغ

معاون سیاسی، امنیتی استاندار هرمزگان:

کشف یک هزار و ۱۸۰ میلیاردی کالای قاچاق در سال جاری/ هرمزگان جزء پنج استان امن کشور است

کشف یک هزار و ۱۸۰ میلیاردی کالای قاچاق در سال جاری/ هرمزگان جزء پنج استان امن کشور است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار کرد:میزان کشفیات کالای قاچاق در ۹ ماه سال جاری به ارزش یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازندای ساحل؛ بهروز اکرمی معاون امنیتی،  سیاسی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به سه حوزه ی امنیتی، سیاسی و اجتماعی در هرمزگان گفت: شورای امنیت کشور  وضعیت امنیتی استان ها را رصد می کنند که بر اساس آمارهای مختلف تجمیعی در واقع نیروی انتظامی، سپاه، اداره کل اطلاعات، دستگاه های امنیتی گزارش کار را می دهند که استان هرمزگان جز پنج استان امن کشور تلقی می شود و از وضعیت امنیتی مناسبی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ساحل,

 

,

اکرمی با اشاره به جرائم خشن و وضعیت سیر آن در استان هرمزگان عنوان کرد: در ۹ ماه سال جاری وضعیت استان در جرائم خشن ،  در جرائم خُرد، در زمینه تجمعات غیر قانونی سیر کاهشی داشته است.

,

 

,

معاون امنیتی،  سیاسی و اجتماعی استانداری با بیان برگزاری جلسه ی مشترکی بین برخی استان ها و هرمزگان تصریح کرد: جلسه مشترکی با هماهنگی دبیرخانه شورای امنیت کشور داشتیم، شورای تامین مشترک استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان به پیشنهاد و میزبانی ما برگزار خواهد شد.

,

 

,

بهروز اکرمی در ادامه به تهدیدات امنیتی استان در حوزه های مختلف اشاره کرد و اذعان داشت: تهدیدات امنیتی عمده استان در حوزه ی مواد مخدر، قاچاق کالایی که به صورت سازمان یافته صورت می گیرد، مقام معظم رهبری می فرمایند ؛ مراد از برخورد با قاچاق برخورد با کوله بر ها نیست بلکه هدف با قاچاق سازمان یافته است، تلقی می شود که به تصمیمات جدی و خوبی در شورای تامین و دستگاه های زیربط اتخاذ شده است.

,

 

,

وی با تاکید بر میزان کالای قاچاق و درصد کشفیات در ۹ ماه سال جاری خاطرنشان کرد: میزان کشفیات کالای قاچاق در ۹ ماه سال جاری به ارزش یک هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است که توسط ناجا، دریابانی، اداره کل اطلاعات، گمرک، سپاه و دستگاه های مبارزه کننده دیگر بوده است. در حوزه ی مواد مخدر هم در ۹ ماه امسال بیش از ۸۰ تن مواد مخدر توسط دستگاه های زیربط که ناجا هست کشف شده است.

,

 

,

اکرمی ادامه  داد:در سال جاری ۱۵ درصد افزایش کشفیات داشته ایم که در این رابطه بیش از ۳ هزار نفر از خُرده فروشان محلات دستگیر و انهدام ۵ باند توزیع مواد مخدر در محلات انجام گرفته است.

,

معاون امنیتی،  سیاسی و اجتماعی استانداری در خصوص مجموعه اقداماتی که تا پایان امسال صورت می گیرد، عنوان کرد: اولین مرکز کمپ ترک اعتیاد بانوان با ظرفیت ۳۵ نفر راه اندازی می شود و ۵۳ نهاد مدنی و NGO فعال مواد مخدر داریم که رشد ۱۸ درصدی داشته است.

,

وی در حوزه ی سیاسی با اشاره به ستاد انتخاباتی گفت: ستاد انتخاباتی استان هرمزگان راه اندازی شده است و رئیس ستاد  استاندار هرمزگان است و احکام و اعضای ستاد توسط وی صادر شده است. دو جلسه ستاد انتخابات را برگزار کردیم و فرمانداران و بخش داران در سراسر استان هم ستادهای انتخابات انتخابات تشکیل داده اد و هم مقدمات فراهم شده است. همانطور که مطلع هستید در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶، سه انتخابات در استان هرمزگان خواهیم داشت. انتخابات شوراهای شهرو روستا، انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در غرب استان شهرستان های بندر لنگه، بستک و پارسیان است.

,

 

,

اکرمی در خصوص اقدامات در حال انجام در حوزه ی سیاسی خاطرنشان کرد: در حوزه ی سیاسی اتاق فکر سیاسی استان برگزار شده است و جلسات بعدی هم صورت می گیرد. نشست های مختلف با احذاب، گروه ها، تشکل های سیاسی با حضور استاندار و معاونین سیاسی وزیر کشور برگزار شده است. کمیسیون های دانشجویی و کارگران مرتب برگزار و دائم مشکلات و موانع را بررسی می کنند.

,

 

,

و اما در حوزه ی اجتماعی وی تاکید کرد: سران سه قوه در سال جاری  بار خدمت مقام معظم رهبری در ارتباط با آسیب های اجتماعی رسیدند، ۵ آسیب اجتماعی در کل کشور احصا شده و همه نهادها مکلف شدند که در این ۵ آسیب در مقیاس کشوری و استانی ورود کنند. طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، مفاسد اخلاقی و شهرهای بحرانی این ۵ آسیب هستند که ۴ آسیب از این ها در استان هرمزگان وجود دارد. سند کاهش طلاق و مصرف مواد مخدر و مبازه با اعتیاد تدوین شده، تقسیم کار استانی بین دستگاه ها انجام گرفته است. وضیت تکدی گری و قلیان در شهر بندرعباس پایش شده است و جهشی در خصوص دادن مجوز نهادهای مدنی داریم، بیش از ۶۳  NGO  فعال داریم و فعالان و غیر فعالان مشخص شده و غیر فعالان را لغو امتیاز خواهیم کرد.

,

 

,

در انتها با اشاره به پیگیری سند تعیین تکلیف وضعیت اتباع بیگانه به ویژه افاغنه در استان و در خصوص پدافند غیر عامل تصریح کرد: در بحث پدافند غیرعامل در سال گذشته رتبه ی اول کشوری داشتیم. طرح مطالعاتی پدافند غیر عامل استان هم در حال انجام است و مراحل پایانی طرح طی می شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه