اخبار داغ

سفیر سابق ایران در عراق:

مذاکرات آستانه، مدیون مقاومت دولت و ملت سوریه و جبهه مقاومت است/ نتیجه مذاکرات باید منتهی به مرزبندی بین تروریست‌ها و معارضین شود

مذاکرات آستانه، مدیون مقاومت دولت و ملت سوریه و جبهه مقاومت است/ نتیجه مذاکرات باید منتهی به مرزبندی بین تروریست‌ها و معارضین شود
حسن کاظمی‌قمی گفت: نفس برگزاری مذاکرات آستانه برای حل مشکلات سوریه گام بسیار مثبتی است که این را مدیون مقاومت دولت و ملت سوریه و همچنین جبهه مقاومت می‌دانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن کاظمی‌قمی، سفیر سابق ایران در عراق در گفت‌وگو با صنعت8، درباره مذاکرات آستانه، اظهار داشت: آنچه که از رفتار آمریکایی‌ها در قبال مسائل منطقه‌ای طی چند سال اخیر دیده شده است تأکید بر حمایت از تروریست در منطقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صنعت8,

وی افزود: هدف آمریکا در این حمایت‌ها ایجاد هرج‌ومرج، بی‌ثباتی، تجزیه دولتها و درگیر کردن ارتش‌های منطقه است.

,

کاظمی‌قمی ادامه داد: دولت جدید آمریکا نیز تداوم این رویکرد را در نظر دارد و حتی ترامپ در قبال سوریه این موضع‌گیری را اتخاذ کرد که «اگر کشورهای عربی هزینه ایجاد یک منطقه امن را بپذیرند ما قبول می‌کنیم»، مفهوم این کلام تجزیه سوریه است.

,

وی خاطرنشان کرد: نتیجه رفتارهای آمریکا این است که هیچ‌گاه رفتارهای  آمریکا در قبال منطقه به نفع مردم منطقه نبوده است و از این رو جمهوری اسلامی به آمریکا اعتماد ندارد.

,

راه حل بحران سوریه از طریق مذاکرات سیاسی است، آزادسازی حلب و برتری یافتن دولت سوریه و جبهه مقاومت شرایطی را به وجود آورد که موضوع مذاکرات سیاسی مورد توجه قرار بگیرد که این قطعا مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

,

سفیر سابق ایران در عراق تأکید کرد: ایران معتقد است که باید گفت‌وگوهای سوری-سوری با رعایت منافع مردم سوریه، حفظ تمامیت ارضی این کشور و وحدت ملی در دستور کار قرار بگیرد و این مسئله مغایر با اعمال آمریکا در منطقه است.

,

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به همین دلایل با حضور آمریکا در مذاکرات آستانه مخالف است.

,

کاظمی‌قمی با اشاره به اینکه علت دعوت روسیه از ایالات متحده، ممکن است ملاحظات بین کشور باشد، بیان کرد: مهمترین مسئله موجود در مذاکرات آستانه مقابله با تروریست و توجه به مصالح مردم سوریه و منطقه است.

,

وی تصریح کرد: مذاکرات باید بر مقابله جدی با تروریست در منطقه تأکید کند که در رهگذر این مهم راه تفاهم و آشتی گروه‌های معارض واقعی با دولت سوریه فراهم می‌شود ولی اگر قرار باشد که مرزبندی بین معارضین و تروریست‌ها به خوبی مشخص نشود نتیجه خوبی نیست.

,

سفیر سابق ایران در عراق گفت: نفس برگزاری مذاکرات برای حل مشکلات سوریه گام بسیار مثبتی است که این را هم مدیون مقاومت دولت و ملت سوریه و همچنین جبهه مقاومت می‌دانیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه