اخبار داغ

روستاها عامل اصلی توسعه کشور هستند/سه گنبد و سیاهدشت باید یک برند در سطح کشور باشند

روستاها عامل اصلی توسعه کشور هستند/سه گنبد و سیاهدشت باید یک برند در سطح کشور باشند
جلسه ستاد توانمندسازی روستاهای شهرستان با حضور فرماندار، بخشدار و جمعی از مسئولین و فعالین تجاری شهرستان فاروج برگزار شد. در این جلسه صاحبان مراکز تجاری و دهیاران دو روستای سیاهدشت و سه گنبد به بیان مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند. فرماندار شهرستان فاروج نیز بر لزوم رونق روستاهای شهرستان تأکید کرده و گفت: روستاها به خاطر آن ظرفیت‌های تولیدی که دارند یکی از عوامل اصلی توسعه هر کشور هستند و پیشرفت و توسعه هر کشور در گروی توسعه و پیشرفت روستاهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه فاروج ؛ رجائی نیا گفت: امروز به لحاظ توریستی و گردشگری مردم بسیار علاقه‌مند هستند که در مناطق روستایی حضورداشته باشند. در بحث‌های گردشگری و تولید در روستاهای فاروج نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان فاروج موجود است. توانمندسازی روستاها از این به بعد در دستور کار تخصصی ما قرار خواهد گرفت و در هر جلسه به‌صورت تخصصی چند روستا که در یک زمینه وجه مشترک دارند موردبررسی قرارگرفته تا ظرفیت موجود در روستا را تقویت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه فاروج,

وی در ادامه افزود: در جلسه اول این کارگروه روستاهای سه گنبد و سیاهدشت موردبررسی قرار گرفتند. در حال حاضر 25 واحد تجاری در این دو روستا فعال می‌باشند و پاسخگوی مراجعینی از سراسر استان می‌باشند. لازم به ذکر است که بالغ‌بر 70 نفر در این فروشگاه‌ها مشغول به کارشده و ظرفیت اشتغال‌زائی خوبی را فراهم آورده‌اند. اگر یک سری زیرساخت و امکانات فرهنگی را در این مکان‌ها تهیه نماییم مطمئناً می‌توانیم با توجه به فاصله کوتاه این مراکز با جاده اصلی، از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

,

رجائی نیا با اشاره به سرمایه بخش خصوصی افزود: ما بدون مشارکت بخش خصوصی نمی‌توانیم توسعه را داشته باشیم و خوشبختانه در این مورد بخش خصوصی بسیار جلوتر از ما بدون حتی درخواست کمکی از بخش دولتی وارد عمل شده و مجموعه را راه‌اندازی کرده است. ولی ظرفیت و قابلیت این منطقه بسیار بیشتر از این حد است. ما می‌توانیم مسافرین و زائرین بیشتری را در این مسیر به سمت این واحدها جذب کنیم. لازم است تا اطلاع‌رسانی از طریق مختلف انجام گیرد تا این واحدها به شناسایی عموم برسد. در بحث زیباسازی و تعریض‌ها نیز تمام دستگاه‌های اجرایی که به نحوی مرتبط هستند لازم است تا اقدامات لازم را انجام دهند. برای دیگر روستاها نیز خواهشمندیم تا ظرفیت‌هایشان شناسایی‌شده و در جلسات دیگر مطرح گردند تا زمینه رشد و توسعه روستاهای شهرستان فراهم گردد.

,

فرماندار شهرستان فاروج در ادامه اظهار داشت: باید به این سمت برویم که تولیدات این واحدها هم در همان محل صورت گیرد. حال که یک بستر مناسبی در این مکان بازشده می‌توانیم در کنار این واحدها تولیدات دیگر شهرستان را هم عرضه کنیم. در کنار این مراکز تجاری پوشاک و کفش و... می‌توانیم عرضه مستقیم زعفران، فرآورده‌های لبنی و ... را هم داشته باشیم. در فصل‌های میوه در این مناطق میوه‌های تولیدی شهرستان ارائه شود و ظرفیت‌های بسیاری که می‌تواند در این منطقه به‌عنوان قطب گردشگری به نحو عالی از آن استفاده شود. باید نگاه همه بلندمدت باشد، سه گنبد و سیاه دشت باید یک برند شناخته‌شده در کل کشور بشود. ما اگر تولید بسیار عالی داشته باشیم تا زمانی که بازار برای این تولیدات نداشته باشیم محکوم‌به شکست است. امروز یک بازار بسیار فعال و خوب برای همه محصولات تولید شهرستان، در این روستاهای در دسترس است. حال ما می‌توانیم تولیدات شهرستان را به بهترین نحو عرضه کنیم.

,

پایان خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه