اخبار داغ

آنقدر دستاوردهای برجام هیچ است که باید با عینک تلسکوپی دید/ تاکنون کفه ترازوی برجام به نفع غرب بوده است/ چرایی ورود تجهیزات امنیتی به نهاد ریاست جمهوری اعلام نشده است

آنقدر دستاوردهای برجام هیچ است که باید با عینک تلسکوپی دید/ تاکنون کفه ترازوی برجام به نفع غرب بوده است/ چرایی ورود تجهیزات امنیتی به نهاد ریاست جمهوری اعلام نشده است
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون کفه ترازوی برجام به نفع غرب است و غربی‌ها به شدت دنبال اجرای تعهدات ایران هستند اما خودشان هیچ قدمی بر نمی‌دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست بصیرتی مدیران رسانه‌های استان خراسان جنوبی اظهار کرد: برجام حاصل مذاکرات جمهوری اسلامی با کشورهای 5+1 بود که ماهیت بده بستانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: در برجام جنگ اصلی سر این بوده که چه بدهیم و چه بگیریم و دیپلماسی باید نسیه بدهد و نقد بگیرد و کم بدهد، زیاد بگیرد، اما روند اجرای برجام تاکنون به گونه ای بوده که در مجموع به نفع غرب بود.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون در مرحله اجرای برجام هستیم و فعلا جای بحث و بررسی چگونگی آن نیست.

,

 

,

نقوی حسینی بیان کرد: بیرجند شهر نام آشنایی در کشور است که بزرگان این استان بخصوص آیت‌الله عبادی از افراد باتقوا و الگو در کشور هستند.

,

 

,

نقوی‌حسینی تاکید کرد: هم اکنون کفه ترازوی برجام به نفع غرب است و غربی‌ها به شدت دنبال اجرای تعهدات ایران هستند اما خودشان هیچ قدمی بر نمی‌دارند.

,

 

,

وی گفت: مذاکرات از دولت های قبل آغاز شد و انتخاب دولت خاصی نبود؛ دولتها به تصمیمات نظام مذاکره و به تبع آن تصمیمات، بده و بستان کردند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دولت ها در ضعف این بده ور بستان اثر داشتند، گفت: مذاکره به توانمندی، هنر، شناخت و تسلط یک مذاکره کننده در این بده وبستان هایی که صورت می‌گیرد برمی گردد.

,

 

,

نقوی حسینی تصریح کرد: وقتی جان کری با 160 نفر وارد مذاکره می شود یعنی آمده است که برد داشته باشد این تعداد نفر نیاورده که به آنها ساندویچ بدهد.

,

 

,

وی اضافه کرد: ما این‌ها را به تیم مذاکره کننده گفتیم که طرف مقابل حرفه ای، کارشناس و متخصص است؛ کلمه‌ها را چنان کنار هم می گذارند که در ظاهر خیلی خوشحال می شوی اما در عمل تو را دور می زنند؛ طرف مقابل در مذاکرات آمده اند تا ببررند نیامدند که ببازند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دستاورد یک مذاکره به هنر دیپلماتیک بستگی دارد، گفت: این که کدام طرف متن را بنویسند که روی آن بحث شود خیلی مهم است.

,

 

,

نقوی حسینی تاکید کرد: دولت در مقابل بدعهدی‌ها و نقض برجام‌های طرف مقابل، باید در تراز ملت ایران و انقلاب اسلامی برخورد کند؛ طرف مقابل، نفع سیاسی و جریانی خودش را در ازای مذاکرات دنبال می کند، به عنوان دستاورد به آن نگاه کرده و از آن بهره برداری می کند.

,

 

,

وی تاکید کرد: آقای رئیس جمهور گفتند که اگر عینک بزنید دستاورد برجام را می بینید اما عینک خیلی باید میکروسکوپی و ذره بینی باشد؛ دستاوردها آنقدر ریز است که باید با عینک ویژه دید.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من با این نظر آقای رئیس جمهور موافق هستم؛ آنقدر دستاوردها هیچی است که چشم عادی نمی تواند ببیند و باید عینک میکروسکوپی باشد.

,

 

,

نقوی حسینی گفت: یک گزارشی به ما رسید که یک سری تجهیزات امنیتی وارد ریاست جمهوری شده است و این نوع تجهیزات برای مسائل امنیتی استفاده می شود این در حالی است که دستگاه امنیت وظایفشان تعریف شده و رسمی است؛ از یک حقوقی برخوردار اند اما وارد شدن چنین ابزارآلاتی در ریاست جمهوری حرف و حدیث و سوالات زیادی ایجاد می‌کند.

,

 

,

وی افزود: مگر ما وزرات اطلاعات و دستگاه امنیت نداریم؛ درخواست گزارش کردیم هنوز چیزی به دست ما نرسیده است که واقعیت چه است و زمانی که مراجعی غیر از مراجع قانونی وامنیتی چنین دستگاهی در اختیار داشته باشند، احساس ناامنی ایجاد می کند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: یکی از پروزه های اصلی دشمن علیه ملت ما، نا امن سازی داخلی است و این برای خارجی‌ها غیر قابل تحمل است.

,

 

,

نقوی حسینی با تاکید بر این‌که هدف دشمن از ایجاد این همه امکانات ناامن ساز، ایران بوده است، خاطرنشان کرد: القاعده و داعش برای ناامن‌سازی ایران ایجاد شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: علی رغم این همه ابزار و امکانات، ایران امن ترین کشور خاورمیانه است و این برای غربی‌ها و داعش غیر قابل تحمل است چون ایران تهدید را از شهر و استان های خودش به کنار مرزها و کشورهای دیگر برده است.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: آن‌هایی که در خیابان می گفتند "نه غزه نه لبنان فقط ایران"، در پازل دشمن بازی کرده اند.

,

 

,

نقوی حسینی با اشاره به اینکه خاک ریز جمهوری ایران، دمشق و موصل است، یادآورشد: اگر امروز در سوریه و عراق نجنگیم، باید در کردستان، خراسان جنوبی و اصفهان با دشمنان بجنگیم و این برای غربی ها قابل تحمل است.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه داعش در حال نابود شدن در این سرزمین ها است و این‌ها در حال سفر به کشورهای دیگر هستند، گفت: من از رئیس مجلس سنای فرانسه سوال کردم "اگر داعش در سوریه و عراق متلاشی شوند، این فرانسوی‌ها کجا می‌روند، گفت ما داعشی ها را نابود می کنیم".

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من این مذاکرات را برد برد نمی‌دانم هر چند این مذاکرات انجام شد و اکنون در مرحله مذاکره نیستیم بلکه در مرحله اجرای برجام هستیم.

,

 

,

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: مرحله توافق در برجام، بسیار مهم است و موضوع در زمان توافق اهمیت بالایی داشت.

,

 

,

وی با بیان این‌که طرف مقابل ما دشمن است و دشمن نیز به دنبال نابودی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برای این نابودی از هیچ امکانی دریغ نمی‌کند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تصریح این‌که اروپایی‌ها گفتند ما به شدت از برجام حمایت می‌کنیم، اما این‌ها از کجای قسمت برجام حمایت کردند، بیان کرد: اروپایی‌ها به دنبال این هستند که ما تعهدات خود را عمل کنیم و نمی‌خواهند دشمنان به توافقات و تعهدات خود عمل کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند رسوب‌زدایی سایت هسته‌ای نطنز انجام شود و یکی از تعهدات که ایران به آن‌ها داده همین بوده است و آمریکایی نمی‌خواهند نفعی به ما برسد.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه