اخبار داغ

نبود اماکن ورزشی صدای اهالی روستاهای بازوند رومشکان را بالا برد/وعدهای 3 سال پیش استاندار لرستان بر روی زمین ماند

نبود اماکن ورزشی صدای اهالی روستاهای بازوند رومشکان را بالا برد/وعدهای 3 سال پیش استاندار لرستان بر روی زمین ماند
کم توجهی های صورت گرفته از سوی مسئولان دولتی موجب اعتراض اهالی روستاهای بازوند در شهرستان رومشکان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سفیر افلاک اهمیت و توجه به نیازهای روستاییان در چند دهه اخیر همواره یکی از دغدغه های اصلی مدیران و تصمیم گیران کشور بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

اما با گذشت سالیان متمادی هنوز سهم جوامع روستایی در توسعه و پیشرفت پایین بوده است و عمده ساکنین روستاها با مشکلات خاصی گذران زندگی می کنند.

,

 

,

از این رو در استان لرستان نیز مشکلات روستاها و روستانشینان زیاد است و تاکنون وزارتخانه ها نتوانسته اند حتی رضایت نصبی این طیف گسترده و تاثیر گذار جامعه را برای خود کسب کنند.

,

 

,

یکی از مطالبات جدی و مهم روستاییان ساخت اماکن ورزشی است، تا جوانان و نوجوانان بخشی از اوقات فراغت خود را در آن سپری کنند.

,

 

,

اما در این میان بسیاری از روستاها هستند که از حداقل های ورزشی نیز عاجزند و مسئولانی که هر ساله با وعده هایی آنان را دلگرم می کنند...

,

 

,

اماکن ورزشی که می توان در قالب سیاست های حمایتی دولت و بودجه سنواتی، توسعه ورزش روستایی را مورد حمایت قرار گرفته شود، زیرا در صورت وجود آن تاثیر مثبتی در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز بر جای خواهد گذاشت.

,

 

,

خواسته اهالی روستاهای بازوند از شهرستان رومشکان ما را در این وا داشت که از زبان خودشان مطالبات شان را به گوش متولیان برسانیم.

,

 

,

روستاهای بازوند در بخش مرکزی شهرستان رومشکان قرار دارند با 12 هزار نفر جمعیت فاقد سالن  ورزشی اند. این را "میثم" از اهالی آنجا به خبرنگار ما می گوید.

,

 

,

وی عنوان می کند: خیرین بومی برای اهدای زمین چند سال پیش اعلام آمادگی کرده اند ولی تاکنون به این خواسته ما توجهی نشده است.

,

 

,

میثم می گوید: جوانان روستاهای بازوند مجبورند جهت استفاده از اماکن ورزشی در ساعات پایانی شب با صرف هزینه های ایاب ذهاب خود را به شهر رومشکان برسانند و ساعاتی را به ورزش اختصاص دهند.

,

 

,

این جوان روستایی اظهار می کند: همن مشکلات و نبود سالن برای اهالی باعث دلسردی جوانان و گرایش به سمت تفریحات نامناسب در آنان شده است. 

,

 

,

وی به سفر 3 سال پیش استاندار اشاره می کند و خاط نشان می سازد: آقای استاندار در جمع مردم بازوند قول داد روستاهای بازوند به عنوان یک بخش مجزا، از بخش مرکزی رومشکان جدا شود و صاحب شهرداری بخشداری و... شود ولی تاکنون یکی از این وعده هامحقق نشده است.

,

 

,

یکی دیگر از هالی روستاهای بازوند به خبرنگار سفیر افلاک گفت: ما حدود 7 دهیاری داریم و پیگیر مشکلات هستند، اما تاکنون نتوانسته اند به رغم پیگیری های فروان وعده های مسئولان را اجرایی کنند.

,

 

,

وی در حصوص علت ناکامی دهیاران بازوند می گوید: الان توجه هات به سمت مرکز شهرستان (مرکزی)و بخش سوری هست. چرا که بخش سوری نیز زادگاه نماینده مردم شهرستان در مجلس است!

,

 

,

این جوان روستایی ادامه داد: ساکنان مرکز شهرستان نیز انتظار دارند تمام امکانات به اونجا تعلق بگیرد و تا حد ممکن مسئولان اینجا نیز نیز عمدتاً مطالبات شهروندان رومشکان را پیگیری می کنندو کمتر به خواسته های ما عمل می کنند.

,

 

,

وی عنوان می کند: مسئولان محلی شهرستان حتی کمتر به  بازوند می آیند و  تمام تمرکز و جلسات مردمی و مصوبات در موردبخش سوری و خود مرکز شهرستان است.

,

 

,

این جوان روستایی با بی عدالتی خواندن برخی تصمیمات عنوان کرد: سال پیش مصوبه و بودجه یک سالن ورزشی به اهالی ما اختصاص یافت؛ ولی همین آقایان مدیر و تصمیم گیر آن را به مرکز شهرستان اختصاص دادند که در مجارت آن سالنی به فاصله 200 متر از قبل وجود داشت.

,

* گزارش از: خدیجه بداق

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه