اخبار داغ

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد:

نصرآباد شاخص های معرفی امام جمعه را داراست

نصرآباد شاخص های معرفی امام جمعه را داراست
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد، اقدامات و پیگیری های ستاد استانی برای جلب موافقت شورای سیاستگذاری کشور در معرفی امام جمعه دهستان نصرآباد (پس از گذشت 14 سال از آخرین نماز جمعه این روستا) را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام رضا شریفی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد در گفتگو با صبح تفت در خصوص آخرین وضعیت برپایی نماز جمعه در روستای نصرآباد اظهار کرد: هنوز موافت نهایی کشوری به استان اعلام نشده است و از سال گذشته تا کنون با توجه به دریافت چندین طومار درخواست مردم دهستان نصرآباد برای برپایی نماز جمعه، سه بار به صورت رسمی در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور پیگیری کرده ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح تفت,


وی اظهار امیدواری کرد: بر اساس پیگیری های انجام شده، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به دنبال یافتن گزینه مناسب است که احتمال معرفی امام جمعه تا دهه فجر قوّت گرفته ولی تا اعلام نهایی از سوی کشور، نمی توانیم هیچ قولی به مردم بدهیم.

,
,


رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد در پاسخ به این سئوال که چه معیارهایی برای معرفی شخص امام جمعه مدّ نظر قرار می گیرد گفت: معاونت گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در قم مستقر است که از روحانیون علاقه مند به امامت جمعه ثبت نام می کند و پس از طی مراحل آزمون، مصاحبه و گزینش با توجه به نیاز سنجی مناطق مختلف کشور و وجود درخواست محل خدمت از سوی متقاضی، حکم و مجوز مورد نظر برای ائمه جمعه صادر می شود و امام جمعه آینده نصرآباد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

,
,


حجت الاسلام شریفی  در خصوص ویژگی های دهستان نصرآباد برای معرفی امام جمعه گفت: بخش ها و شهرها با توجه به جمعیت و موقعیت جغرافیایی در اولویت معرفی امام جمعه قرار دارند و نصرآباد بخش نیست و دلیل عدم معرفی امام جمعه نیز طی سال های گذشته همین موضوع بوده است ولی اخیرا با توجه به درخواست های مردمی، مهاجرت کم اهالی روستا و سکونت دائم  و نیز سابقه برپایی نماز جمعه در دهه های گذشته باعث موافت شورای سیاستگذاری استان و کشور برای پیگیری موضوع تا حصول نتیجه شده است.

,
,


لازم به ذکر است: قریب به 14 سال پیش آخرین نماز جمعه دهستان نصرآباد توسط مرحوم حجت الاسلام سید نورالدین آیت اللهی به عنوان اولین امام جمعه این روستا برپا شده است.

,
,

انتهای پیام / 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه