اخبار داغ

مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای سمنان:

میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی استان، بیش از حد مجاز است

میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی استان، بیش از حد مجاز است
مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای سمنان با بیان اینکه نظارت مستمر برای حفظ و بهره برداری در اولویت برنامه های شرکت آب و منطقه ای سمنان می باشد ابراز کرد: میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی در استان بیش از حد مجاز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قومس،  ایرج حیدریان با بیان اینکه  استان  سمنان  سالانه دارای میزان  107 میلی متر تبخیر می باشد عنوان کرد: میانگین بارش سالانه و نزولات جوی در استان 120 میلی متر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

وی با اشاره به اینکه فشار زیادی بر آبخوان‌های آب زیرزمینی کشور وارد می شود ابراز کرد: وضعیت اقلیمی و جغرافیایی کشور، وقوع پدیده خشکسالی همچنین رشد جمعیت از عوامل مهم این رویداد است.

,

مدیر عامل شرکت آب و منطقه ای سمنان با بیان اینکه نظارت مستمر برای حفظ و بهره برداری در اولویت برنامه های شرکت  آب و منطقه ای سمنان می باشد اذعان کرد: میزان برداشت آب از سفره های زیرزمینی در استان بیش از حد مجاز است.

,

حیدریان با اشاره به اینکه  این میزان بیشتر از مقدار تغذیه آبخوان های استان می باشد تصریح کرد: از این رو با کسری آب در سفره های آب زیر زمینی روبرو هستیم.

,

وی با بیان اینکه 3/8 درصد از  از آب استحصالی استان، در بخش آشامیدنی به مصرف می رسد اظهار کرد: میزان 7/86 درصد  در حوزه کشاورزی و پنج درصد در بخش صنعت به مصرف می رسد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه