اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاسی:

از هر ۴ کودک آمریکا یکی بدون غذا است/ نظام آمریکا از نظر اقتصادی متزلزل است

از هر ۴ کودک آمریکا یکی بدون غذا است/ نظام آمریکا از نظر اقتصادی متزلزل است
ابوطالبی گفت: آینده سیاسی آمریکا با ادامه یافتن تظاهرات در کشوری که پایه های اقتصادی متزلزلی پیدا کرده روشن نیست و دیر یا زود شاهد فروپاشی این کشور خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریبا ابوطالبی در گفتگو با آرمان زنان، در رابطه با آینده سیاسی آمریکا با روی کار آمدن ترامپ، اظهار کرد: آنطور که اوضاع سیاسی آمریکا نشان می دهد چالش بزرگی بین سیاستمدارانی که در راس حکومت بودند و دولت ترامپ ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان زنان,

وی افزود: در صورتی که ترامپ از وزرای جناح مخالف در کابینه استفاده کند این تنش ها و شکاف ها فروکش می کند هر چند جناح مخالف به هر وزارتی دل نبسته و وزارت هایی مانند وزارت دفاع، وزارت امور خارجه  را در نظر دارد و چنانچه نتواند این وزارت ها را در دست بگیرد نابسامانی ها و تظاهرات ها ادامه خواهد یافت.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: اعتراضات مردمی تحت مدیریت جناح مخالف ترامپ صورت می گیرد اما باید گفت وقتی در آمریکا 100 میلیون بیکار وجود دارد سیاستمداران از همین حربه استفاده می کنند و با دادن هزینه ای به افراد آن ها را به حضور در خیابان ها تشویق می کنند.

,

وی ادامه داد: سیاستمداران مخالف ترامپ سعی می کنند اعتراضات، کمی فروکش کند تا ترامپ کابینه خود را معرفی کند و پس از آن اگر کابینه با معیارهای آن ها متفاوت بود و ترامپ نتواند آن ها را راضی کند اعتراضات از سر گرفته می شود.

,

* نظام آمریکا از نظر اقتصادی متزلزل است

, * نظام آمریکا از نظر اقتصادی متزلزل است,

ابوطالبی تصریح کرد: آمریکا کشوری است که در آن از بین 270 میلیون نفر جمعیت، 100 میلیون نفر انسان زیر خطر فقر، فقیر و در حد فقر هستند و بنابراین قیام مردم چیز بعیدی نیست کما اینکه یک درصد ثروت آمریکا در دست برخی افراد که عمدتا از سیاستمداران هستند قرار دارد و این نظام از نظر اقتصادی پایبند نبوده و متزلزل است.

,

وی اضافه کرد: اگر سیاستمداران آمریکا انسان های باتدبیری نباشند و نتوانند بساط اعتراضات را جمع کنند نظام آمریکا به سمت فروپاشی خواهد رفت اما به نظر می رسد سیاستمداران این کشور آنقدر قدرت طلب هستند که نمی توانند به آینده کشور خود فکر کنند و تنها به منافع خود و نزدیکان خود تواجه دارند و لذا اختلافات عمیق داخلی باعث می شود تا مردم آهسته آهسته نسبت به این نظام قیام کنند.

,

* از هر 4 کودک آمریکا یکی بدون غذا است

, * از هر 4 کودک آمریکا یکی بدون غذا است,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به شعارهای انتخاباتی ترامپ گفت: یکی از شعارهای اخیر ترامپ این است که باید آمریکایی ها استخدام شوند و از تولیدات آمریکا استفاده شود که شعار مردم پسندی برای خود آمریکایی ها است، او همچنین گفته است مادرانی در آمریکا هستند که غصه سیر کردن شکم فرزند خود را دارند که شعار درستی است چرا که آمارها نشان می دهد از هر 4 کودک آمریکایی یکی بدون غذا است.

,

وی ادامه داد: 5 میلیون نفر در آمریکا روزانه برای سیر کردن شکم خود مجبورند ژتون غذا بگیرند در حالی که آن ها دوست دارند کار کنند و دسترنج خود را بخورند نه اینکه در صف برای یک وعده غذا کوپن بگیرند تا جایی که حتی یک کودک فقیر نیز باید از زمان تولد زتون غذا دریافت کند.

,

* آمریکا برای حفظ منافع خود مجبور به جنگ افروزی و آشوب طلبی است

,

ابوطالبی ابراز کرد: شعارهای ترامپ به نفع مردم آمریکا است، او می گوید چرا باید برای حفظ حکومت های دیگر هزینه کنیم البته او از اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور خود بی خبر است که چنین شعارهایی را سر می دهد و باید دید در عمل چه می کند بیش از 100 درصد درآمد آمریکا از فروش اسلحه به دست می آید و از همین رو مجبور هستند هر جایی را به آشوب کشیده و جنگ افروزی کنند.

,

وی تاکید کرد: انبار مهمات عربستان از آغاز جنگ با یمن تاکنون 3 بار پر و خالی شده که بیشتر سلاح های آن از آمریکا و سپس از انگلیس تامین می شده است اما ترامپ باید بداند این درامدها که برای خرید اسلحه هزینه می شود از نفت های کشورهای مسلمان برای حفظ منافع حکومت هایی نظیر اسرائیل علیه مسلمانان است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: در هر صورت آینده سیاسی آمریکا با ادامه یافتن تظاهرات در کشوری که پایه های اقتصادی متزلزلی پیدا کرده روشن نیست و دیر یا زود شاهد فروپاشی این کشور خواهیم بود.

,

* نپرداختن بهای منابع موجب تقابل بین آمریکا و کشورهای مسلمان است

, * نپرداختن بهای منابع موجب تقابل بین آمریکا و کشورهای مسلمان است,

وی در خصوص تقابل منافع ملی آمریکا با کشورهای مسلمان گفت: مردم خاورمیانه عمدتا مسلمان هستند و منافع زمینی و خدادادی در این منطقه بسیار است، از سنگ های معدنی و اورانیوم گرفته تا نفت و گاز و … اما آنچه مهم است این است که تاکنون آمریکا از منابع این منطقه برای منافع خود به صورت رایگان و به قولی مفت استفاده می کرده در حالی که باید بهای این منابع را بپردازد.

,

ابوطالبی افزود: آمریکا باید بداند تا نتواند هزینه منابع دریافتی از کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای غربی و میانی را بپردازد، مسلمانان با او در تقابل هستند لذا کسانی که در صدد دریافت منافع ارزان قیمت هستند به این راحتی نمی توانند با مسلمانان کنار بیایند و از همین رو سعی کرده اند همیشه اختلاف و جنگ با آن ها ایجاد کنند تا از این منافع به صورت رایگان استفاده کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که بینش آمریکا عوض نشود که باید بهای هر چیز را پرداخت کرد این تقابل وجود دارد، اضافه کرد: آمریکا نمی خواهد کشورهای خاورمیانه تولید کننده باشند و نمی خواهد بازار مصرف خود را در این کشورها از دست بدهد اما فرهنگ اسلامی کشورهای مسلمان نیز می گوید که نباید زیر بار ظلم و ستم رفت و باید با کفار غیرمعاند نیز با عدالت رفتار کرد ولی اگر کفار ستم کردند باید در مقابل آن ها ایستاد.

,

* پیشرفت قدرت های غربی نتیجه چپاول کشورهای مسلمان در آسیا و آفریقا است

, * پیشرفت قدرت های غربی نتیجه چپاول کشورهای مسلمان در آسیا و آفریقا است,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: از همین رو منطق کشورهای مسلمان اجازه نمی دهد در مقابل منطق استعمارگری آمریکا و کشورهای غربی سازش ایجاد شود و تقابل ادامه خواهد یافت تا یا مسلمانان از اعتقادات خود دست بردارند یا کشورهای استعمارگر برای هر چیزی قیمت مناسب خود را پرداخت کنند.

,

وی با بیان اینکه پیشرفت قدرت های غربی نتیجه چپاول کشورهای مسلمان در آسیا و آفریقا بوده است، خاطر نشان کرد: آمریکا برای پیشرفت از منافع آفریقا به رایگان بهره برد و حتی مردم آفریقا را به بردگی و بیگاری کشید و حتی حقوقی که برای حیوانات داشت برای آن ها به عنوان یک انسان در نظر نگرفت.

,

ابوطالبی تاکید کرد: تا زمانی که دولتمردان آمریکا سیاست های خود را تغییر ندهند نه بین مسلمانان و خود و نه بین رنگین پوستان و خود نمی توانند رابطه خوبی ایجاد کنند و رابطه بین آن ها همچنان گرگ و میش خواهد ماند مگر اینگه آمریکا لباس گرگ بودن خود را از تن در آورد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه