اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیرجند:

در برجام نقد را دادیم و نسیه گرفتیم/ برخی آقایان یا آگاهانه حرف می زنند یا واقعا غافلند/ در خصوص دستاوردهای برجام باید عینک ذره بینی به چشم کرد

در برجام نقد را دادیم و نسیه گرفتیم/ برخی آقایان یا آگاهانه حرف می زنند یا واقعا غافلند/ در خصوص دستاوردهای برجام باید عینک ذره بینی به چشم کرد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص دستاوردهای برجام باید عینک ذره بینی به چشم کرد تا آن ها مشاهده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، دکتر حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست تحلیل و بررسی آخرین تحولات غرب آسیا و نقش آفرینی ایران در منطقه که در دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: مدرنیته از مباحث سیاسی تعریف های ارائه کرده است و همه ی بازیگران بین المللی را نیز دعوت کرده است که در این چارچوب اقدام و عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, , خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

وی افزود: این اصل از حکومت، قانون، حقوق شهروندی و ... تعاریفی ارائه داد تا با استفاده از آن به اهدافی که طراحی کرده بود برسد و همه را نیز دعوت کرد تا حول این زنجیره حرکت کنند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این زنجیره برای هر بازیگری یک جایگاهی تعریف کرده است که باید طبق قوانین آن حرکت کند اما در تاریخ به یکباره یک انقلابی به نام انقلاب اسلامی ایران رخ داد و این زنجیره را پاره کرد و بر علیه استکبار به پا خواست و نه تنها ادعا کرد که در این زنجیره قرار نمی گیرد بلکه آن را به هیچ وقه قبول نداشت.

,

 

,

حسینی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک انقلابی که در درون مرزهای خود خلاصه شود نیست بلکه یک اتفاق در نظم جهانی است که در برابر آن ایستادگی کرد و آنچه در داخل و خارج رخ می دهد تحت تأثیر منازعه بین این انقلاب و نظم جهانی است.

,

 

,

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی به پاخواست تا بگوید نظم استکباری را قبول ندارد و باید تغییر کند و دشمن نیز به دلیل این طغیان سعی می کند با تمام امکاناتی که دارد آن را به مسیری که می خواهد برگرداند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استکبار جهانی سعی می کند تا تفکر انقلاب اسلامی در جوامع بین المللی ترویج داده نشود و همچنین در داخل نیز تلاش می کند تا منابع پایداری این تفکر و نظام را ریشه کن کند.

,

 

,

حسینی افزود: در خاورمیانه یک مناظره شبانه روزی بین کارآمدی انقلاب اسلامی با استکبار در حال انجام است و یک جنگ تمام عیار به حساب می آید.

,

 

,

وی عنوان کرد: استکبار جهانی تمام امکانات خود را برای جنگ با ایران و تفکر انقلابی آن به میدان آورده است و امروز بحث عراق، سوریه، یمن و ... نیست بلکه یک جنگ واقعی در حال جریان است و در این راستا نیز تمام تلاش خود را می کند تا نشان دهد تفکر انقلاب اسلامی ناکارآمد و محکوم به شکست است.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: دشمن، دشمن است و نه تنها در دشمنی آن کاهشی به وجود نیامده، بلکه بیشتر نیز شده است و هر موفقیتی که به دست می آید دشمنی آن افروخته تر می گردد.

,

 

,

حسینی ادامه داد: استکبار جهانی تمامی امکانات خود را در سوریه به وجود آورد اما انقلاب اسلامی آن را نابود کرد و آیا با این شرایط انتظار دارید که تخریم ها لغو گردد و کمک کنند؟

,

 

,

وی گفت: در سه سال و نیم پیش با داوود اغلو که وزیر خارجه وقت دولت ترکیه بود جلسه ای برگزار کردیم که وی به صورت صریح و آشکار عنوان کرد که 3 ماه دیگر بشار اسد و سوریه نابود خواهد شد و ما در سوریه حاکم و بازنده اصلی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود اما پس از این سال ها اکنون باید دید که وی در کجاست و چه می کند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: داوود اغلو چون حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنان پول های عربستان را در کنار خود می دید به خیال خود این امر را محقق شده می دانست اما امروز شاهدیم که طرح جمهوری اسلامی به پیروزی رسیده است و این برای آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر جهان قابل تحمل نیست.

,

 

,

حسینی یادآور شد: امروز محور گفتگوها در آستانه طرح جمهوری اسلامی ایران است که مطرح می شود.

,

 

,

وی گفت: استکبار در عراق کار را تمام شده می دانست و موضع عربستان نیز این بود که به زودی دست ایران را کوتاه خواهد کرد اما امروز اگر می بینیم که عربستان دیوانه وار سرش را به در و ویوار می زند به خاطر این است که در این جنگ کارآمدی با شکست روبرو شد.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگ برنده ایران به یکباره رو می شود عنوان کرد: قدرت ملی تعریف مدرنیته نیست و همه بشنوند که هیچ بازیگری به تعریف مدرنیته از قدرت ملی پایبند نیست.

,

 

,

حسینی افزود: آمریکا ایران را متهم می کند که در مسائل دیگر کشورها ورود پیدا می کند در حالی که باید پرسید خود شما چه کاره هستید که می گویید بشار اسد باید برود و حکومت ها جابجا شوند؟

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: در پاره ای از وقت ها آدم در اصالت برخی افراد شک می کند که می گویند به ما چه ارتباطی دارد و قدرت ملیمان در مرزهایمان تعریف می شود و به سوریه چه کار داریم و شعار نه غزه نه لبنان سر می دهند و این سخنان واقعا جای تعجب دارد.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز اگر جمهوری اسلامی در سوریه نجنگد فردا باید در کردستان بجنگد، تصریح کرد: کسانی که این حرف ها را می زنند یا آگاهانه می دانند و یا واقعا غافلند در حالی که با این شرایط نباید فردی غافل باشد.

,

 

,

حسینی بیان کرد: خط مقدم جمهوری اسلامی در عراق و سوریه است و اگر در این کشورها نجنگد باید در کردستان، خوزستان و خراسان جنوبی بجنگد.

,

 

,

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی زمانی که سوریه به پیروزی دست نیافته بود بیانیه دادند و به تیم هسته ای گفتند نترسید زیرا این ها در چنگمان هستند و محکم ایستادگی کنید و همین گونه نیز شد.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که زورشان نمی رسد در شورای امنیت ملی سازمان ملل متحد می گویند چرا حاج قاسم سلیمانی سفر کرده است و این خلاف قطع نامه بوده و ایران محکوم است و باعث نقض قراردادهای شورای امنیت ملی شده است.

,

 

,

حسینی خاطر نشان کرد: رأس جمهوری اسلامی ایران رهبری تیزبین و هوشمد قرار دارد که یک سیاست مدار واقعی است و مسائلی را در خشت خام می بینند که ما در آینه قادر به دیدنشان نیستیم.

,

 

,

وی یادآور شد: دو سال قبل مقام معظم رهبری سخنرانی انجام دادند و فرمودند که هر آنچه من از این تریبون عمومی می گویم در جلسات خصوصی نیز همین سخنان را به آقایان می گویم؛ و اکنون ضرورت این سخنان را متوجه شده ام که حدود سه ماه قبل آقایان می گفتند که ما هر کاری که انجام می دهیم ابتدا با رهبری مشورت می کردیم.

, دو سال قبل مقام معظم رهبری سخنرانی انجام دادند و فرمودند که هر آنچه من از این تریبون عمومی می گویم در جلسات خصوصی نیز همین سخنان را به آقایان می گویم؛ و اکنون ضرورت این سخنان را متوجه شده ام که حدود سه ماه قبل آقایان می گفتند که ما هر کاری که انجام می دهیم ابتدا با رهبری مشورت می کردیم.,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس سازمان جاسوسی آمریکا عنوان می کند که پیروز همه ی میدان ها چه در میدان دیپلماسی، چه در میدان جنگ خارج از خانه و چه در میدان مبارزات داخلی رهبر ایران است.

, رئیس سازمان جاسوسی آمریکا عنوان می کند که پیروز همه ی میدان ها چه در میدان دیپلماسی، چه در میدان جنگ خارج از خانه و چه در میدان مبارزات داخلی رهبر ایران است., رئیس سازمان جاسوسی آمریکا عنوان می کند که پیروز همه ی میدان ها چه در میدان دیپلماسی، چه در میدان جنگ خارج از خانه و چه در میدان مبارزات داخلی رهبر ایران است.,

 

,

حسینی گفت: جنگ جدی است و آن ها تمام توانشان را گذاشته اند تا ایران به جایگاه قبلی خود که حتی اجازه نصب دو سانتریفیوژ را هم نمی دادند برگردانند.

,

 

,

وی با بیان اینکه باید دشمن را بشناسیم و بفهیم که با چه عینکی به ما نگاه می کند، ابراز داشت: ما آنقدر فریب و دروغ می شنویم و می بینیم که نمی توانیم حیثیت انسانی را به آن ها اطلاق کنیم.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده انرژی هسته ای ایران را به شورای امنیت ملی بردند و در حالی که آمانو خود بازدید به عمل آورد اما ناجوانمردانه و تحت احتمالاتی ازجمله اینکه احتمالا ایران می خواهد کار هسته ای بکند و بمب بسازد و بر علیه بشریت استفاده کند، کشور را مورد تحریم قرار دادند.

,

 

,

حسینی افزود: رژیم صهیونیستی 300 کلاهک هسته ای دارد و عضو هیچ کنوانسونی و آژانس و npt نیست و صراحتا عنوان می کند که اجازه هیچ بازرسی را نمی دهم اما باید سوال کرد که چرا در این مورد دل کشورها برای بشریت نمی سوزد و ایران را به خاطر سه احتمال دروغ مورد هجمه قرار می دهند.

,

 

,

وی بیان کرد: ما باید خود را برای یک جنگ تمام عیار آماده کنیم و این آمادگی نیز باید در همه ی حوزه ها چه اقتصادی، چه نظامی، چه سیاسی و ... باشد تا بتوانیم رسالت انقلاب اسلامی را به پیش ببریم و در این راه دانشگاه و دانشگاهیان باید بیشتر توجه داشته باشند زیرا مرکز تولید هستند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه چرا مواضع ترکیه در خصوص سوریه تغییر پیدا کرد، گفت: واقعیت ترکیه را به مسیر دیگری فراخواند و اتفاقاتی که در داخل خود کشور ترکیه به وقوع پیوست باعث شد تا مواضعش نسبت به سوریه تغییر پیدا کند.

,

 

,

حسینی یادآور شد: القاعده، داعش و دیگر گروهک های تروریستی برای ناامن سازی ایران ایجاد شدند اما همه جا را ناامن می کنند الا جمهوری اسلامی ایران.

,

 

,

وی بیان کرد: روزانه برای ناامن کردن ایران تیم می فرستند اما اشرافیت امنیتی و اطلاعاتی ایران آنقدر بالاست که از 100 کیلومتری مرزهایمان اگر گروهی حرکت کند تحت پوشش ما قرار دارد و در هر کجا که بخواهیم منهدم می کنیم.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر اکنون موساد درمانده شده است به خاطر اشراف اطلاعاتی ایران است و اکنون نیز امنترین کشور منطقه هستیم.

,

 

,

حسینی در خصوص اینکه حمله نظامی به ایران چند درصد قابل اجراست ابراز داشت: حمله نظامی به ایران امکانش وجود ندارد زیرا کسی جرأت نمی کند که به طرف ایران شلیک کند.

,

 

,

وی همچنین در رابطه با همکاری ایران و روسیه در کنار ترکیه گفت: کشورها وقتی به منافع مشترکی دست پیدا می کنند با یکدیگر توافق می کنند اما این پیوند ها آسمانی نیست جز پیوند آسمانی آمریکا و اسرائیل زیرا 70 درصد ثروت دنیا در آمریکاست و 80 درصد این ثروت نیز در دست صهیونیست هاست.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی منافع ملی کشورها مشترک می شود باعث می گردد تا با یکدیگر کار کنند و ما نیز باید بازیگر حرفه ای باشیم تا از صحنه توافقات بیشترین منافع ملی را ببریم و ایران به صورت تیزبینانه و هوشمندانه موضوعات را دنبال می کند.

,

 

,

حسینی در رابطه با برجام خاطر نشان کرد: پرونده ناجوانمردانه ای بر علیه ایران بر اساس ادعاهای پوچ گروه های تروریستی تشکیل شد که نظام جمهوری اسلامی ایران برای حل آن یا باید مقابله می کرد و یا راه مذاکره را در پیش می گرفت که نظام جمهوری اسلامی مذاکره را انتخاب کرد و مربوط به دولت ها نیست و به خاطر همین 12 سال مذاکره صورت گرفت.

,

 

,

وی ادامه داد: نظام تصمیم گرفت از طریق مذاکره این پرونده را حل کند و وقتی که موضوع مذاکره به میان می آید حرف های مقابله نباید زده شود اما اکنون آنچه ایران بر بی آبرویی آمریکا اعتراض دارد این است که حرف هایی که می زنند مقابله است.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مذاکره یعنی بده و بستان و هیچ مذاکره ای تنها گرفتن نیست، مذاکره کننده حرفه ای نیز مذاکره کننده ای است که کم بدهد و زیاد بگیرد، و نسیه بدهد و نقد دریافت کند.

,

 

,

حسینی ادامه داد: ما وارد مذاکره شدیم و بده و بستان کردیم و قضاوت بنده این است که ما مذاکره کننده ی حرفه ای نبودیم زیرا نقد را داده ایم و نسیه گرفته ایم.

,

 

,

وی یادآور شد: جان کری با 160 نفر برای مذاکره وارد میدان شد اما دکتر ظریف با عراقچی پشت میز می نشست در حالی که این 160 نفر هر کدام متخصص هایی بودند و بر روی هر کلمه ی برجام کار می کردند و با این شرایط معلوم می گردد که چه چیزی از مذاکرات بیرون می آید.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا پس از برجام و از 26 دی ماه تاکنون 16 بار نقض عهد و پیمان شکنی کرده و آقایان نیز هیچگونه ادعایی نمی توانند بکنند.

,

 

,

حسینی یادآور شد: به گفته عراقچی سرمایه گذاری خارجی لغو شد اما کنگره آمریکا بلافاصله پس از برجام محدودیت ویزایی خود را تصویب می کند.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: تصویب قانون isa نقض آشکار برجام بود و می گویند در برجام نیامده است که تصویب نکند بلکه آمده است که عمل نکنند و این نقض برجام نیست و اینگونه می شود که بر روی هر کلمه برجام برنامه ریزی کردند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به لبخند دشمن اعتماد کردیم و 11 تعهد ایران در برجام اجرا شد و در گزارشات آمانو نیز آمده که ایران فراتر از تعهداتش عمل کرده و اکنون زمان اجرای برجام است.

,

 

,

حسینی یادآر شد: ما به تعهدات خود قبل از اجرای برجام عمل کردیم و اکنون به دشمن می گوییم لطفا شما نیز به تعهدات خود عمل کنید.

,

 

,

وی ادامه داد: اکنون آقایان می گویند که باید عینک بزنید تا دستاوردهای برجام را ببینید و بنده نیز قبول دارم این سخن رئیس جمهور را؛ اما باید یا عینک ذره بینی را به چشم کرد یا عینک خود دکتر روحانی را قرض بگیریم زیرا دستاوردها آنقدر ریز هستند که به راحتی دیده نمی شوند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: با همه شرایط که وجود داشت توافق برجام را انجام و از مرحله مذاکره گذشتیم واکنون زمان مذاکره نیست بلکه زمان اجرای آن است و باید تمامی امکانات در اختیار قرار گیرد تا نهایت استفاده را ببریم زیرا جلوی ضرر را باید گرفت.

,

 

,

حسینی ابراز داشت: ما در مرحله ای نیستیم که متوقف کننده برجام باشیم اما هرجا احساس کنیم که منافع ملی به خطر می افتد دست خواهیم کشید ولی اکنون اجرای آن به نفع دولت آمریکا و ترامپ است.

,

 

,

وی ادامه داد: هیأت های اروپایی را آوردیم و به گفته رئیس جمهور 70 میلیارد دلار توافق کردیم اما به دلیل اینکه هیچ بانک بزرگ دنیا با ما همکاری نمی کند یک دلار آن را نیز نمی توانیم وارد کنیم و این توافق به نفع آمریکایی هاست و البته آن ها نیز باید عینک بزنند تا تعهدات ایران را ببینند.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص حضور ایران در حج یادآور شد: ایران با تمام امکان متقاضی حضور در حج است و در این راستا دو شرط را خواستار شده که اولا امنیت حجاج تامین گردد و دوما امنیت اخلاقی و حیثیتی حجاج مورد توجه قرار گیرد زیرا عربستان نشان داده است که لیاقت امنیت جان حجاج را ندارد.

,

 

,

حسینی گفت: بی لیاقتی عربستانی ها باعث شد تا صدها نفر به خاطر مدیریت اشتباه جان خود را از دست بدهند و در کنار این موضوع نیز بی اخلاقی در فرودگاه عربستان نیز از یادها محو نخواهد شد.

,

 

,

وی افزود: در رابطه با عملکرد دولت در بخش اقتصاد نیز نیاز به عینک است اما حیف است که با این کشور اینگونه رفتار و عمل شود.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور ایران از ظرفیت بالای اقتصادی برخوردار است پس چرا باید نگاهمان به بیرون باشد و منتظر باشیم که دشمن برای ما کاری انجام دهد، خاطر نشان کرد: چرا با مردم روراست نیستیم و به صورت شفاف حرف نمی زنیم؟ آیا ادعای خروج از رکود را مردم نمی بینند و قضاوت نمی کنند؟

,

 

,

حسینی با بیان اینکه 80 درصد بنگاه های اقتصادی کشور تعطیل شده است پس چرا اینگونه با مردم حرف می زنیم؟، تصریح کرد: ادعا می شود که سالی 700 هزار شغل ایجاد می شود و باید نامه بزنیم که لطفا برش اشتغالی هر استان را نیز ارئه کنید و این کار را نیز بنده در حوزه خود انجام داده و نامه ای نوشته ام که ارائه دهند در غیر این صورت برش بیکاری را با نام ارائه خواهم داد.

,

 

,

وی در خصوص فتنه 88 عنوان کرد: در ترکیه یک کودتا شکل گرفت و در پی آن ده ها نفر اعدام شدند و صدها نفر دستگیر و اخراج گشتند اما در جمهوری اسلامی ایران یک حرکت تمام عیار براندازی رخ داد که مستندات زیادی موجود است.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دعوای سال 88 دعوای انتخابات نبود بلکه براندازی نظام مطرح بود و همه استکبار با تمام امکانات خود وارد میدان شده بود اما اکنون افرادی که در فتنه دست داشته اند وزیر، مدیر، معاون و... هستند و طلبکار نیز هستند.

,

 

,

حسینی ادامه داد: در جلسه ای برخی افراد گفتند این شمشیر فتنه را از گردن ما بردارید و دیگر بس است که بنده پاسخ دادم ما شمشیر فتنه را بر روی گردن آمریکا و اسرائیل قرار داده ایم و گردن شما آن جا چه می کند؟

,

 

,

وی در پایان گفت: امروز همه باید سرباز رسانه باشیم و جمهوری ایران نیز باید در رسانه جهانی تلاش کند زیرا اگر بررسی کنید می بینید که 170 شبکه ماهواره ای در حوزه زبان فارسی فعالیت می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه