اخبار داغ

فرماندار ابرکوه:

90 درصد نیروی کار معادن ابرکوه را افراد غیربومی تشکیل می دهند

90 درصد نیروی کار معادن ابرکوه را افراد غیربومی تشکیل می دهند
فرماندار شهرستان ابرکوه با اشاره به میزان اشتغال افراد غیربومی در ابرکوه گفت: 90 درصد نیروی کار معادن ابرکوه را افراد غیربومی تشکیل می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید نبی رسولی فرماندار شهرستان در گفتگو با سرو ابرکوه، در رابطه با میزان اشتغال افراد غیر بومی در شهرستان اظهار کرد: بر طبق آمار بیش از 1500 نفر افراد غیر بومی در بخش های مختلف معدن، صنعت، کشاورزی و ... مشغول به کار هستند. حدود 30 معدن در ابرکوه فعال است که می توان گفت 90 درصد از نیروی کار آن را افراد غیر بومی تشکیل می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

عده ای «شغل» را پشت میز نشینی تعبیر می کنند
رسولی ضمن ابراز نارضایتی از فعالیت بیگانگان در ابرکوه، تصریح کرد: افراد غیر بومی به علت دریافت حداقل حقوق، انجام کارهای سنگین، پرداخت نکردن بیمه توسط کارفرما، عدم اعتراض در صورت به تعویق افتادن حقوق و...، بیشتر مورد استقبال کارفرمایان قرار می گیرند؛ در حالی که افراد بومی به خاطر توقّع بالا، حتی حاضر به انجام برخی از این کارها نیستند.

, عده ای «شغل» را پشت میز نشینی تعبیر می کنند, عده ای «شغل» را پشت میز نشینی تعبیر می کنند,
,

وی خاطرنشان کرد: این 1500 فرصت شغلی را که هم اکنون در اختیار افراد غیر بومی است، قانوناً می بایست در اختیار افراد بومی باشد؛ اما برخی افراد «شغل» را فقط پشت میز نشینی و دریافت حقوق دولتی تلقی می کنند و حاضر به انجام کارهای دیگر نیستند.

,

فرماندار شهرستان گفت: در حالی که فقط حدود 15 درصد از افراد غیر بومی در بخش صنعتی ابرکوه مشغول به کار هستند، مدیران واحدهای تولیدی از کار آنان بیشتر از نیروی کار ابرکوهی رضایت دارند. آنان دعا می کنند نیروی بومی یا تخصص لازم و یا تجربه کافی را ندارد و لذا برای یک سرمایه گذار میلیاردی در صنعت، ممکن است اولین اشتباه، آخرین اشتباه باشد و خسارات جبران ناپذیری به بار آورد.

,

عده ای منفعت جامعه  را قربانی سود بیشتر می کنند

, عده ای منفعت جامعه  را قربانی سود بیشتر می کنند, عده ای منفعت جامعه  را قربانی سود بیشتر می کنند,

رسولی با تأکید بر اینکه حضور افراد غیر بومی تبعاتی هم برای شهرستان داشته است، افزود: اتباع بیگانه و افراد غیر بومی بافت تاریخی و قدیمی شهر را اشغال کرده و باعث ایجاد ناامنی های خاصی از جمله افزایش اعتیاد و قاچاق مواد مخدر شده اند. در این راستا ایراد از خودِ مردم نیز هست؛ اگر به بیگانگان خانه ندهند، آنان هم مجبورند خود به خود شهر را ترک کنند، اما بعضاً افراد منفعت جامعه و جوانان خود را قربانی اندکی سود بیشتر می کنند.

,

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان ادامه داد: در مجموع ظرفیت استخدام و بکارگیری افراد در بخش دولتی بسیار محدود است؛ لذا توصیه می شود افراد از طریق راه اندازی کارگاه های کوچک به صورت تعاونی مشغول به کار شوند تا هم دولت بتواند با تسهیلات لازم از آنان حمایت کند و هم اینکه بتوانند بر اساس تخصصی که دارند کارفرما و کارگر خود باشند.

,

وی اضافه کرد: در این راستا ناحیه صنعتی ابرکوه یکی از معدود نواحی در استان است که کلیه زیرساخت های مورد نیاز از جمله برق، گاز، تلفن، آب و ... را برای احداث کارگاه در اختیار افراد قرار می دهد که با استفاده از این پتانسیل و ظرفیت اشتغال زایی کنند. در حالی که می بینیم مردم بیشتر سرمایه خود را در بخش تجارت و صنعت حمل و نقل به کار می گیرند.

,

رسولی در خاتمه با بیان اینکه ناحیه مقاومت بسیج در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی همکاری خوبی داشته است، ابراز کرد: سهمیه امسال ابرکوه از اعتبارات صندوق کارآفرینی امید یک میلیارد و 300 میلیون تومان بود که تا کنون ناحیه مقاومت بسیج به میزان یک میلیارد و 800 میلیون تومان، افراد را معرفی کرده و خوشبختانه توانسته ایم همه این اعتبار را جذب کنیم.

,

واحدهای تولیدی در بکارگیری نیروی بومی و غیر بومی آزادند
در ادامه ناصر زارع رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: واحدهای تولیدی در بکارگیری نیروی کار مورد نیاز از لحاظ کمّی و کیفی با رعایت ضوابط مربوط به قانون کار، کاملا مختار می باشند. لذا برخی از واحد های تولیدی نیروی متخصص، با تجربه و ماهر خود را به علت نبود چنین نیروهایی در ابرکوه، از شهرستان های اطراف و یا از دیگر نقاط کشور، تأمین می کنند؛ هر چند تأمین هزینه های نیروی غیر بومی بسیار سنگین تر از نیروی بومی باشد.

, واحدهای تولیدی در بکارگیری نیروی بومی و غیر بومی آزادند, واحدهای تولیدی در بکارگیری نیروی بومی و غیر بومی آزادند,
,

زارع تصریح کرد: درهمین راستا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد می کند تا با همکاری مراکزی همچون فنی  حرفه ای و دیگر نهاد های ذیربط، نیاز سنجی از واحدهای تولیدی و صنعتی سطح شهرستان به عمل آید، تا نیروهای مورد نیاز آنان توسط مراکز آموزشی پرورش یافته و در آینده یکی از اولویت های بکارگیری در واحدهای مذکور باشند.

,

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل بکارگیری نیروی غیر بومی این است که، کارجویان شهرستان از مشاغل موجود استقبال نمی کنند، در مقابل افراد غیر بومی همین کارها را با حداقل حقوق انجام می دهند؛ در نتیجه کارفرما نیز به خاطر سود خود از نیروهای غیر بومی استفاده می کند.

,

زارع با بیان اینکه بیشترین افراد غیر بومی در معادن مشغول به کار هستند، گفت: سیاست های خاص مدیریتی سرمایه گذاران و کارفرمایان در  واحدهای صنعتی نیز می تواند یکی از دلایل اشتغال افراد غیر بومی باشد.

,

بکارگیری 1500 نیروی کار در ابرکوه
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: با وجود اینکه در چند سال اخیر بیش از هزار و 500 نفر از افراد جویای کار در واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی مشغول به کار شدند، اما هنوز بیشترین آمار بیکاری شهرستان در میان فارغ التحصلان دانشگاهی می باشد.

, بکارگیری 1500 نیروی کار در ابرکوه, بکارگیری 1500 نیروی کار در ابرکوه,
,

وی اضافه کرد: حل مشکل اشتغال شهرستان در گرو راه اندازی و تکمیل واحدهای تولیدی بزرگ مانند آرین سرام، کاشی سیمین، کاشی کوثر و فولاد سرمد می باشد که برخی از آنها هم اکنون در مرحله مونتاژ دستگاه ها و برخی در حال تکمیل شیفت های کاری و راه اندازی خطوط تولید بیشتر می باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه