اخبار داغ

طبس، منطقه ویژه زغال سنگ می شود

طبس، منطقه ویژه زغال سنگ می شود
مجری طرح زغال سنگ طبس گفت: با اجرای طرح های توسعه در مناطق زغالدار طبس، ظرفیت تولید کنسانتره زغال سنگ ۵۰ درصد افزایش می یابد که به تبع آن میزان واردات زغال سنگ کنسانتره و کک مورد نیاز کشور کاهش خواهد یافت. برنامه های افزایش ظرفیت تولید زغال سنگ در طبس، زمینه ایجاد منطقه ویژه زغال سنگ را فراهم می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طبس نیوز، امید فلاح افزود: همچنین با اجرای طرح های توسعه ای در این ناحیه، زیرساخت های متعددی نظیر خط دو مداره برق ۱۳۲ کیلو ولت، خط راه آهن، بازسازی و آسفالت جاده های دسترسی و تکمیل خط انتقال آب و تجهیز کارگاه ها برای منطقه فراهم می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

وی تصریح کرد: با اجرا و راه اندازی طرح های مذکور ، از خروج سالانه۴۰۰ میلیون یورو ارز برای واردات زغال سنگ به کشور جلوگیری و زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی- معدنی زغال سنگ در طبس نیز فراهم می شود.

,

فلاح ادامه داد: با اجرای طرح های توسعه ای در مناطق زغالدار طبس، برای حداقل ۱۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۲۵ هزار نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال فراهم خواهد شد.

,

به گفته وی میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای طرح های یاد شده نیز یک میلیارد یورو برآورد شده است.

,

فلاح اظهار کرد: طرح های توسعه ای مرتبط با حوزه زغال سنگ شامل طرح های تجهیز معادن زغال سنگ کک شو در مناطق پروده ۲و ۳ و ۴ و نایبند ( پنج طرح) و طرح های تجهیز معادن زغال سنگ حرارتی در حوزه های کوچکعلی شمالی و جنوبی، مزینو و آبدوغی ( چهار طرح) که در مجموع ظرفیتی معادل ۳ میلیون تن زغال سنگ کک شو و یک میلیون تن زغال سنگ حرارتی را شامل می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه