اخبار داغ

فرماندار سیریک خبر داد:

آغاز طرح ساماندهی شترهای سرگردان در سیریک/ شترها به گردن آویز شبرنگ مجهز می شوند

آغاز طرح ساماندهی شترهای سرگردان در سیریک/ شترها به گردن آویز شبرنگ مجهز می شوند
فرماندار شهرستان سیریک گفت: در راستای ساماندهی شتران و کاهش تلفات جاده ای ناشی از برخورد وسایل نقلیه با شتران به گردان شتران شب رنگ نصب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میر مرسل ایزدی پور فرماندار شهرستان سیریک در گفتگو با آذینی  اظهار کرد:  در فاز نخست مرحل اجرای این طرح بیش از 500 عدد شب رنگ  به شتران شهرستان نصب خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی  ,

وی افزود: با نصب شب رنگ بر روی گردن شتران در صورت وجود شتر در جاده  و حاشیه جادهها که نور ماشین با آن برخورد کند  از فاصله 200 الی 300 متری قابل روئیت خواهد بود و راننده را از خطر برخورد با آن آگاه می کند.

,

ایزدی پور یادآور شد: برای اجرا و تهیه شب رنگ ها بیش از مبلغ 100 میلیون ریال هزینه شده است.

,

نماینده عالی دولت در شهرستان سیریک بیان کرد: این طرح با حمایت و پشتیبانی جهاد کشاورزی شهرستان و استان تهیه و تدارک دیده شده که امیدواریم با اجرای این طرح در گام نخست همه شتران داران نسبت به مراقبت از سرگردانی شتران  و همکاری و کنترل شتران خود اقدام کنند.

,

این مسئول تصریح کرد:  شتر حیوانی ارزشمند و اقتصادی است که دارای مزیت های فراوانی برای حیات انسان است و زندگی و حضور انسان  در طبیعت از دوران پیامبر  در کنار شتر بوده است و جا دارد همه برای احیای واقعی جایگاه شتر  کمک و همراهی داشته باشیم.

,

ایزدی پور اذعان کرد:  شتر همواره همراه انسان بوده و در شهرستان سیریک و منطقه شرق استان این حیوان با فرهنگ و زندگی مردم عجین شده و  درست نیست بعلت عدم مراقبت و نگهداری برخی شترداران  به این حیوان بی گناه ظلم و جفا شود و به جای احیای آن زمینه نابودی آن فراهم کنیم.

,

فرماندار شهرستان سیریک بیان کرد: شرایط شهرستان سیریک و هرمزگان برای پرورش شتر بسیار مناسب است و  متاسفانه تغییر در ساختار طبیعت و عدم توجه کافی و لازم به شتر برخی مشکلات هم برای حیات انسانی و شتر ایجاد شده است.

,

ایزدی پور با بیان اینکه شتر باید اقتصادی شود تا معایب آن رفع شود و از حالت تشریفات به حالت کاملا اقتصادی و ارزشمند مادی و معنوی تبدیل شود اظهار کرد:  ما باید شرایط را متناسب با پرورش و نگهداری شتر فراهم کنیم برای اینکه ما از گذشته تاکنون هیچ کاری برای احیای صنعت شترداری انجام نداده ایم.

,

وی خاطرنشان کرد: شتر از دوران پیامبر دارای ارزش و جایگاه خاصی بوده است و شتر حیوانی پیام آور صلح برای زندگی است و ما باید از این حیوان به درستی مراقبت و نگهداری کنیم برای اینکه افق دنیا برای شتر با شتاب سریع در حال رشد و افق دید و نگرش ما به ابن حیوان عقب گرد و ایستاست.

,

فرماندار شهرستان سیریک اضافه گرد: در سطح جهان بیش از 27 میلیون شتر،در کشور ما بیش از 156 هزار نفر، در استان بیش از 20 هزار نفر و در شهرستان سیریک بیش از 5 هزار نفر شتر  وجود دارد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه